ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Sunday, December 11, 2016

Healthy Ladies အမ်ိဳးသမီးၾကီးေတြ က်က္သေရရွိၾကပါေစ

ဆရာရွင့္ ရိုေသစြာေမးျမန္းလိုပါတယ္။ က်မအေမက အသက္ ၅၃ နွစ္ရွိပါျပီရွင့္။ မနက္အိပ္ယာနိုးနိုးခ်င္းဆိုရင္ ေျခေခ်ာင္း လက္ေခ်ာင္းေတြက တင္းျပီးနာေနတယ္။ ေကြးလို႔မရဘူးဆရာ။ ျဖစ္ေနတာကေတာ့ ၁ နွစ္ေလာက္ရွိပါျပီဆရာ။ ေသြး ဆီး အကုန္စစ္ျပီး သမားေတာ္ျပေတာ့လည္းေရာဂါမေတြ႔ဘူးတ့ဲဆရာ။ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ကုသေပးရမယ္ဆိုတာ ေက်းဇူးျပဳျပီး ညႊန္ၾကားေပးပါလားဆရာ။ ေက်းဇူးအမ်ားျကီးတင္ပါတယ္ရွင္။

ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳနဲ႔ ကိုလက္စေထာ မရွိရင္ စိုးရိမ္စရာမရွိပါ။ ႏွစ္ဖက္လံုး (ေလးဖက္လံုး) ျဖစ္တာလား။ နာသလား။ ေရာင္ေနသလား။ ထံုေသးလား။ ေသြးဆံုးျပီလား။

ေသြးတိုး/ဆီးခ်ိဳ /ကိုလက္စေထာ မရွိပါဘူးဆရာ။ လက္ဖဝါးနွစ္ဖက္/ေျခဖဝါးနွစ္ဖက္လံုးျဖစ္ျပီး အိပ္ယာနိုးစဆိုရင္ လက္လည္းေကြးလို ့မရသလိုေျခေထာက္လည္းေထာက္လို ့မရပါဘူးဆရာ။ တင္းျပီးနာပါတယ္တ့ဲဆရာ။ ေရာင္တာ ထံုတာေတာ့မျဖစ္ပါဘူးဆရာ။ ေသြးဆံုးျပီး သိပ္မျကာခင္မွာ စျဖစ္တာပါဆရာရွင့္။

ဒီအရြယ္အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ကိုလက္စေထာ မရွိတာ အလြန္ကံေကာင္းတယ္။ သတိထား လိုက္နာစရာေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ အငန္ (ဆိုဒီယမ္ = ဆား၊ ဟင္းခ်ိဳမံႈ႕၊ အသားမံႈ႕) ေလွ်ာ့ပါ၊ ေရွာင္ပါ။ ေသြးဆံုးျပီးရင္ မ-ေဟာ္မုန္းနည္းသြားတယ္။ တခ်ိဳ႕မွာ ေဟာ္မုန္းအစားထိုးေဆးေပးရတယ္။ သဘာဝအမ်ိဳးသမီးေဟာ္မုန္း ပါတာေတြ စားသံုးရမယ္။ အေစ့အဆံေတြ၊ အေစ့အဆံေတြကရတဲ့ဆီ၊ ပဲပုပ္၊ ေျပာင္း-ေျပာင္းႏွံ၊ ေပါင္မံု႔၊ ပဲေတာင့္ရွည္နဲ႔ အသားေတြမွာပါတယ္။ ဗီသြာ (ႏွမ္းၾကတ္) နဲ႔ အေစ့အဆံကရတဲ့ဆီေတြဟာ အမ်ားဆံုးနဲ႔ ပဲပုပ္နဲ႔ တိ႔ုဟူးတို႔က ဒုတိယလိုက္တယ္။ ကုလားပဲနဲ႔ ပဲနီေလးေတြမွာလဲ ပါတယ္။

ဗီတာမင္ ဘီ ၆ ေသာက္ေပးတာ တခ်ိဳ႕မွာ သက္သာတယ္။ ဗီတာမင္ (အီး) ကေတာ့ နည္းနည္းအက်ိဳးရွိတယ္။ Menosan ေဆးမွာ (ဟာဗယ္) ေဆးေတြ ပါတယ္။ Tibolone နဲ႔ Black Cohosh အက်ိဳးရွိတာ ေတြ႔ရတယ္။

အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ ကယ္လ္စီယမ္ အလြန္အေရးၾကီးတယ္။ အသက္ ၃၅-၄ဝ ႏွစ္ေက်ာ္လာရင္လိုျပီ။ ဗီတာမင္ဒီနဲ႔ တြဲေသာက္သင့္တယ္။ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္ရင္ 1200 to 1,500 mg လိုတယ္။ သတိထားဘို႔က စားေသာက္တာထဲမွာ ပါတာကိုလဲ ထည့္တြက္ရမယ္။ မ်ားရင္မေကာင္းျပန္ပါ။

Osteoporosis အရိုးအားနည္းေရာဂါျဖစ္ေနရင္ မေတာ္တဆကေန အရိုးက်ိဳးလြယ္မယ္။ အရိုးထုထည္နဲ႔ သိပ္သည္းမႈ နည္းလို႔ျဖစ္တယ္။ အေမရိကမွာ ႏွစ္စဥ္ ဒီေရာဂါနဲ႔ဆက္ျပီး အရိုးက်ိဳးသူေပါင္း ၁႕ ၃ သန္းေက်ာ္တယ္။ အသက္ (၇ဝ) ေက်ာ္ ေယာက္်ား-မိန္းမေတြ တေန႔မွာ ဗီတာမင္ဒီ 800 IU လိုအပ္တယ္။ ဒိထက္ငယ္သူေတြက 600 IU လိုတယ္။ (ကယ္လ္စီယမ္) စုပ္ယူဘို႔ ဗီတာမင္ (ဒီ) လုိအပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တြဲေပးေလ့ရွိတယ္။ လူၾကီးတိုင္း တေန႔မွာ Vitamin D 600 IU (15 micrograms) လိုအပ္တယ္။

သက္သတ္လြတ္စားသူ၊ Lactose intolerance ေရာဂါရွိသူ၊ (ပရိုတင္း) အစာမ်ားလြန္သူ၊ ဆာစားမ်ားလြန္းသူ၊ Osteoporosis အရိုးအားနည္းသူ၊ Corticosteroids ေကာ္တီကိုစတီရြိဳက္ေဆး ၾကာၾကာသံုးေနရသူေတြမွာ အစားအေသာက္ ဂရုစိုက္ယံုနဲ႔ မလံုေလာက္ပါ။ ေဆးအေနနဲ႔ Calcium carbonate, Calcium citrate, Calcium gluconate နဲ႔ Calcium lactate ဆိုျပီး ၄ မ်ိဳးရွိတယ္။ Calcium carbonate က ေစ်းခ်ိဳတယ္။ တျခားဗီတာမင္ေတြနဲ႔ ေရာထားတာေတြလဲရွိေသးတယ္။ မ်ားသြားလို႔ မေကာင္းတာလဲ သတိထားပါ။

(ကယ္လ္စီယမ္) ပါတဲ့ အစားအေသာက္မ်ား = ႏြားႏို႔၊ ဒိန္၊ ဒိန္ခဲ၊ အစိမ္းေရာင္ရွိ အရြက္ဖါးဖါး အသီးအရြက္မ်ား၊ အရိုးပါစားလို႔ရတဲ့ငါးမ်ား၊ ကယ္လ္စီယမ္) ျဖည့္စြက္ေပးထားတဲ့အစားအေသာက္မ်ား။
ႏြားႏို႔ 8 ounces (237 milliliters) = 300 milligrams
ဒိန္ခဲ (ယူအက္စ္) 2 ounces (57 grams) = 300 milligrams
တို႔ဖူး 4 ounces (113 grams) = 260 milligrams
ေရာဂတ္ (ဒိန္ခ်ဥ္) 6 ounces (177 milliliters) = 225 milligrams
အုိက္စခရင္မ္ 4 ounces (113 grams) = 120 milligrams
ဒိန္ခဲ (အိမ္လုပ္) 4 ounces (113 grams) = 70 milligrams

အဝတ္အစား ေအးတာေရြးဝတ္ပါ။ (ေကဖင္း) ပါတာ ေလွ်ာ့စားပါ။ အပူအစပ္ ေလွ်ာ့စားပါ။ အဆီ ေလွ်ာ့စားပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါ။ အၾကာၾကီးျငိမ္ထိုုင္ေနတာ လဲွေနတာ မေကာင္းပါ။ ေယာဂလုပ္ပါ။ အႏွိပ္ခံပါ။ တရားထိုင္ပါ။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ခ်ပါ။ စိတ္ကို အျပဳသေဘာေဆာင္ပါ။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးၾကီးတိုင္း က်က္သေရရွိၾကပါေစ။

ဖတ္ႏိုင္တဲ့စာေတြ -
- Menopause (2) ေသြးမဆံုးခင္နဲ႔ ေသြးဆံုးရင္ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ (၂) http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/menopause-2.html
- Menopause (1) ေသြးမဆံုးခင္နဲ႔ ေသြးဆံုးရင္ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ (၁) http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/menopause-1.html
- Isoflavones ပဲပုပ္ http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/isoflavones.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.