ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Friday, May 27, 2016

Your Height အရပ္ရွည္တိုင္းေကာင္းသလား

ဆရာမဂၤလာပါရွင့္ က်မသမီးေလးက ၇ လရွိပါၿပီ။ အရပ္ပုမယ္လို႔ထင္လို႔ပါ။ က်မကအရပ္ ၅ေပ၇ ရွိုၿပီး အမ်ိဳးသားက ၅ ေပ ၁၁ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့အမ်ိဳးသားရဲ႕အေဖက ၅ ေပေတာင္မျပည့္ပါဘူးရွင့္။ သမီးေလးက အဖိုးနဲ႔တကိုယ္လံုးစြပ္ခၽြပ္တူလို႔ပါ။ အရပ္လည္းအရမ္းပုမွာစိုးလို႔ပါရွင့္။ အရပ္ရွည္ေဆးဘယ္လိုတိုက္ရပါမလဲရွင့္။

အရပ္ရွည္ေဆးဆိုတာမွန္သမွ် လံုးဝမသင့္ပါ။ လူ႔အရပ္ဆိုတာ သူ႔အရိုးတည္ေဆာက္မႈမွာ မူတည္တယ္။ အရိုးကို ပိုခိုင္ေအာင္သာ ေဆးနဲ႔လုပ္ႏိုင္တယ္။ ပိုရွည္ေအာင္လုပ္မရပါ။ လူတေယာက္ရဲ႔႕အရပ္ကို မ်ိဳးဗီဇေနာက္ခံနဲ႔ ပါတ္ဝန္းက်င္ အေၾကာင္းတရားေတြကေန သက္ေရာက္တယ္။ ေယာက္်ား-မိန္းမ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္မွသာ တသက္လံုးရွိမယ့္အရပ္ ျဖစ္လာတယ္။ ေဟာ္မုန္းေတြကေန သက္ေရာက္ေစတယ္။ အဲဒီအရြယ္မွာ အခရာက်တယ္။ မ်ိဳးဗီဇက အဓိကက်တယ္။ ၆ဝ-၈ဝ% က မိဘေတြရဲ႕အရပ္နဲ႔ ဆက္စပ္ႏိုင္တယ္။ မိခင္ကိုယ္ဝန္ေဆာင္စဥ္က အစားအေသာက္နဲ႔လဲ ဆိုင္ႏိုင္တယ္။ ကေလးဘဝနဲ႔ အရြယ္ေရာက္ကာနီးစားတဲ့နဲ႔လဲ ဆိုင္ႏိုင္တယ္။

လူ႔အရပ္ရွည္မႈဟာ အရိုးရွည္ေတြက အဓိကျဖစ္တယ္။ ေပါင္ရိုးနဲ႔ ေျခသလံုးရိုး။ ဒါေတြ ဆက္ မရွည္ေတာ့ခ်ိန္မွာ ရပ္တန္႔သြားတယ္။ Epiphyseal plates ဆိုတာ ပိတ္သြားခ်ိန္မွာ ဆက္မရွည္ေတာ့ဘူး။ အရိုးရွည္ေတြထိပ္မွာရွိတဲ့ အဲဒီ အရိုးႏုေတြက အရြယ္အလိုက္ တေျဖးေျဖးမာလာျပီး အရိုးမာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေျခေထာက္ပိုင္းက လူ႔အရပ္နဲ႔ တဝက္ေလာက္ဆိုင္တယ္။ Ossification အရိုးမာေတြျဖစ္တဲ့ အသက္အပိုင္းအျခားေတြ ရွိတယ္။ အရိုးစုတခုၾကည့္ျပီး သူ႔အရပ္ေရာ အသက္ပါ မွန္းလို႔ရတယ္။

ေယဘုယ် ေယာက္်ားေတြက မိန္းမေတြထက္ ရွည္တယ္။ မိန္းကေလးေတြဟာ သူတို႔ရွိေနေတာ့မယ့္အရပ္အေမာင္းကို ေယာက္်ားေလးေတြထက္ေစာျပီး ေရာက္ၾကတယ္။ အပ်ိဳျဖစ္တာက လူပ်ိဳျဖစ္တာထက္ ေစာလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ မိန္းကေလး ၅-၁၂ ႏွစ္ နဲ႔ ေယာက္်ားေလး ၅-၁၄ ႏွစ္မွာ အရိုးအမ်ားဆံုးက အရိုးမာေတြျဖစ္လာၾကျပီ။ ၁၇-၂ဝ ႏွစ္ေရာက္ရင္ လက္နဲ႔ လက္ျပင္ရိုးေတြမွာျဖစ္ျပီ။ ၁၈-၂၃ ႏွစ္ေရာက္ရင္ ေျခေထာက္ပိုင္း အရိုးေတြျဖစ္မွာျဖစ္ျပီ။ ၂၃-၂၅ ႏွစ္မွာ ရင္ညႊန္႔ရိုး၊ ညွပ္ရိုး နဲ႔ ခါးရိုးေတြက ျဖစ္ၾကျပီ။ အသက္အစိတ္မွာ အားလံုးျပည့္စံုသြားမယ္။ အသက္ ၂၅ ေက်ာ္ရင္ မရွည္ခ်င္နဲ႔ေတာ့။ ဒိေနာက္ပိုင္းမွာ နည္းနည္းေတာ့ ရွည္လာႏိုင္တာလဲရွိပါတယ္။ အသက္သိပ္ၾကီးခ်ိန္မွာေတာ့ ဆက္မရွည္ေတာ့တာ ေသခ်ာတယ္။ ေက်ာရိုးမၾကီးက အရိုးေတြၾကားက အရိုးႏုေလးေတြအေပၚမွာ မူတည္လို႔ အဲလိုျဖစ္တယ္။ အားတက္စရာေျပာရရင္ ေၾကာရိုးမၾကီးမွာ အရိုးေပါင္း ၃၃ ခုရွိေပမဲ့ ၂၄ ခုက တခုနဲ႔တခု ဆက္မသြားၾကဘဲေနရစ္တယ္။ ဒီအခ်က္ကို အရပ္ရွည္ဘို႔ အသံုးခ်ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ေၾကာရိုးမၾကီးဟာ လူ႔အရပ္ရဲ႕ ၃၅% နဲ႔ဆိုင္တယ္။ ဒီအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းနဲ႔ အရပ္ရွည္ဘို႔လုပ္တာကို ေကာင္းတယ္လို႔ အားေပးသူေတြက ဒီလိုလုပ္တာက ၾကီးထြားေစတဲ့ေဟာ္မုန္းကို ထုတ္ေစေအာင္လုပ္ရာက်တယ္လို႔ပါ ဆိုတယ္။ ဆရာဝန္ေတြက ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။

သိပ္ဆင္းရဲတဲ့ အရပ္ေဒသေတြမွာ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တာေတြေၾကာင့္ ၾကာလာရင္ အမ်ားစုက အရပ္ပုမယ္။ ဒုတိယကမာၻစစ္ ကာလ ဂ်ပန္ေတြ အရပ္ပုၾကတာအသိဘဲ။ အခု မပုၾကေတာ့တာ ဘာလို႔လဲ။ ၂၅-၁၁-၂ဝဝ၂ ထုတ္ဂ်ပန္သတင္းမွာ ႏြားႏို႔ေသာက္လို႔ေျပာတယ္။ လူငယ္ေတြ ႏြားႏို႔ေသာက္မ်ားလာတာ ၁ဝ ႏွစ္အတြင္း အဆ ၅ဝဝ ေတာင္ရွိသတဲ့။ ေပါင္မံု႔လဲ အမ်ိဳးစံုေအာင္စားသတဲ့။ ေစ်းခ်ိဳတဲ့ Bumper rice ဆန္ထက္ေတာင္ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေပါင္မံု႔စားႏွဳန္းက ၁၁ ဆတက္လာတယ္။ ကိတ္မံု႔စားတာလဲ ပိုမ်ားလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁ဝ ႏွစ္သမီးေလးေတြက သူတို႔အမေတြထက္ ၁ လကၼပိုရွည္လာၾကတယ္။ အေလးခ်ိန္လဲ ၁ ေပါင္တိုးလာၾကတယ္။ စစ္မျဖစ္ခင္ကထက္ ၃ ေပါင္ပိုေလးျပီး လကၼဝက္ ပိုရွည္လာၾကတယ္။

ေက်ာရွည္သူက ထိုင္ေနရင္ မပုသလိုဘဲ။ ေပါင္ပိုရွည္သူ ထိုင္ရင္ မရွည္သလို ထင္ရတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြ အရပ္ ၄ ေပ ၁၁ လကၼထက္နိမ့္ရင္ တင္ပါးဆံုကြင္းက်ဥ္းလို႔ ကေလးေမြးဖြါးရာမွာ ခက္ႏိုင္တယ္။ ရွည္ရင္ ကၽြမ္းဘား၊ ျပိဳင္ကားေမာင္းတာေတြမွာ အားသာၾကတယ္။

အာဟာရျပည့္ဝဝ စားသံုးပါ။ က်န္းမာေနေစရမယ္။ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း၊ ဆန္႔တန္းမႈပါတဲ့ အားကစား ဥပမာ ေရကူး၊ တင္းနစ္ ကစားေပးပါ။ ဘာတန္းကေန ေအာက္တြဲေလာင္းခ်နည္းလုပ္ပါ။ ဘားဆြဲရင္ လက္ရွည္တယ္ဆိုရင္ ခါးလဲရွည္ႏိုင္တာေပါ့။ ဘားတန္းဆြဲရင္ ခါးကလဲဆန္႔ရတယ္။ ေျခကလဲဆန္႔ရတယ္။ အေနအထိုင္ကအစ ျပင္ပါ။ ခါးမတ္မတ္ထိုင္၊ ခါးဆန္႔လမ္းေလွ်ာက္ပါ။ တေန႔ ၈ နာရီအိပ္စက္ပါ။ အရပ္ရွည္ခ်င္သူေတြ စားဘို႔ေကာင္းတဲ့ေဆးနဲ႔ အစာမွာ ဗီတာမင္ (ဒီ)၊ (ပရိုတင္း)၊ ဗီတာမင္ (ေအ)၊ (ကယ္လ္စီယန္) နဲ႔ ဓါတ္ဆားေတြ ပါသင့္တယ္။

လူေတြမွာ ေက်ာလွ်ားရွည္သူနဲ႔ ေပါင္တံရွည္သူ မတူပါ။ Long-legged beauty, Long Elegant Legs, Sexy Legs, Hot legs ဆြဲေဆာင္မႈရွိတဲ့ ပူေလာင္ေစတဲ့ နာမဝိသေသနေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ အရပ္ရွည္သူေတြက ဖက္ရွင္မယ္လုပ္လို႔ ရတယ္။ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေဘာလံုးဂိုးဖမ္းသူဟာ အရပ္ရွည္တာ တပမ္းသာတယ္။ အရပ္ရွည္တာက ႏွလံုး က်န္းမာေရးေကာင္းတယ္။ ကင္ဆာျဖစ္မွာေတာ့စိုးရတယ္။ သိပ္ရွည္ေနသူေတြမွာေတာ့ ႏွလံုးေသြးေၾကာအတြက္ မေကာင္းျပန္ဘူး။

Dr. တင့္ေဆြ
၂၇-၅-၂ဝ၁၆

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.