က်က္သေရ ႏွင့္ ၾကက္သေရ

က်က္သေရလို့ေရးပါသလား ျကက္သေရလို့ေရးပါသလားဆရာ အဘိဓာန္ထဲမွာေရာ bible ထဲမွာေရာ က်က္သေရလို့ေရးထားတာေတြ့လို့
မူကြဲ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။

က်က္
က်က္စားတဲ့ေနရာ
က်က္စာမွတ္စာ
က်က္သေရရွိေသာ
ခ်က္၍ က်က္ျပီ
စားက်က္ေျမ
စာက်က္ပါ
တက်က္က်က္ရန္ျဖစ္ေနၾကနဲ႔
ထမင္းက်က္ျပီ ဟင္းနပ္ျပီ
ဘုန္းက်က္သေရ
မ်က္ႏွာ က်က္မိျပီ
ရင့္က်က္ပါ
ရြာ့က်က္သေရ
သူစိမ္းသူက်က္
အသံ က်က္မိျပီ
အုတ္အုတ္က်က္က်က္။
ေရက်က္ေအး
ေလ့က်က္ပါ
ႏြားစားက်က္

ၾကက္
ကားၾကက္တင္
စံပယ္ၾကက္ရံုး
တည္ၾကက္
တိုက္ၾကက္။
ၾကက္ခြပ္လႈိင္း
ၾကက္ခြပ္ေနသည္
ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြး
ၾကက္ဆုတ္ခြပ္ပစ္
ၾကက္ဆူး
ၾကက္ဆူသီး
ၾကက္ညႇာေခ်ာင္းဆိုး
ၾကက္တက္ရည္
ၾကက္တြန္သံ
ၾကက္တူေရြးငွက္
ၾကက္ပ်ံမက်စည္ကား
ၾကက္ဖ
ၾကက္မတမ္း
ၾကက္မအုပ္ပင္
ၾကက္မ်က္သင့္ေရာဂါ
ၾကက္ရင္ (အေဆာက္အဦ)
ၾကက္ရင္းရြာ
ၾကက္ရုန္းပန္း
ၾကက္လွ်ာစြန္း
ၾကက္သြန္နီ
ၾကက္သြန္ၿမိတ္
ၾကက္သြန္ျဖဴ
ၾကက္သဟင္းပင္
ၾကက္သီးေမြးညင္းထ
ၾကက္ဟင္းခါးသီး
ၾကက္ဥ
ၾကက္ေတာင္စည္း
ၾကက္ေတာင္ျပန္
ၾကက္ေပါင္ေစး
ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္
ၾကက္ေျခခတ္
ၾကက္ေျခနီအသင္း
မ်က္ႏွာၾကက္။
ျဖန္႔ၾကက္ထားပါ
ျဖန္႔ၾကက္ထားသည္
အိမ္ၾကက္ခ်င္း အိုးမဲသုတ္ မခံပါနဲ႔။
ေတာၾကက္
ေရႊၾကက္ယက္

ျမန္မာအဘိဓာန္ စာမ်က္ႏွာ ၂၅
က်က္သေရ - အသေရႏွင့္အတူတူ။ (မြန္၊ ေက်ာက္ + သ၊ ျဂီ)

ျမန္မာစာလံုးေပါင္း အဘိဓါန္ခ်ဳပ္ ေခၚ ျမန္မာစာေရးထံုးက်မ္း၊ သီရိပ်ံခ်ီ ဦးသာျမတ္။ စာမ်က္ႏွာ ၂၈
က်က္သေရ - (မြန္) က်က္သေရမွာ ေရွးပညာရွိတို႔ေရးထားခဲ့သည့္ ေက်ာက္စာမ်ားမွာ အပင့္သာရွိသည္။ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၉ဝ ေက်ာ္၊ ကန္ေတာ္မင္းေက်ာင္း ေမတၲာစာအေျဖမွာ ၾကက္သေရေခၚသည္ကား။ ၾကက္၌တည္ေသာ သေရဆိုလိုသည္ဟုေရးထားသည္ကို အဟုတ္အမွန္ထင္၍ ၾကက္သေရကို ရရစ္ႏွင့္ေရးမွတ္ၾကသတည္း။ ၾကက္ဟူ၍ေခၚေဝၚျခင္းအေၾကာင္း (ေဝါဟာရလိနတၲဒီပနီက်မ္း)

ပံုေတာင္ႏိုင္ ေမာ္ကြန္း
ပြင့္ေသာျပည္လံုး၊ ထက္ဝန္းက်ံဳးလွ်င္၊ လက္ရံုးဆန္႔ေထာင္၊ ဘုန္းေတာ္ေရာင္ျဖင့္၊ ရန္ေမွာင္ပယ္ခြင္း၊ ေျပာင္ေျပာင္ဝင္းမွ်၊ ထြန္းလင္းၾကက္သေရ၊ ေနမင္းေဆြ၏၊ ေအာင္ေျမပြဲၾကီး၊ ဟုတ္တိုင္းခ်ီးပိမ့္၊ ငါးစီးရွင္မ်ိဳး၊ သတိုးဓမၼ၊ ေဘးေတာ္ဘလွ်င္၊ အဝေရႊနန္း၊ ျမန္းဦးေသာ္က၊ သာကီယတို႔၊ ႏြယ္စမင္းခ်ည္း၊ တစပ္တည္းျဖင့္၊ ခမည္းေတာ္ေနာက္၊ ေျခာက္ဆယ္ေရာက္ဝယ္၊ ရွိန္ေတာက္တန္ခိုး၊ မိုးႏွယ္ၾကိဳးမွ်၊ လႊမ္းစိုးခိင္းျဖီး၊ ရည္တုိင္းျပီးသည္။   ။ ေစာထီးနရပတိတည္း။

ကဝိဓဇသတ္ပံုက်မ္း၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၆ ၾကက္သေရ
ေရွးေက်ာက္စာတြင္ က်က္သေရဟုရွိ၍ ေနာက္လူမ်ား အဟုတ္ထင္မွတ္ျပီးလွ်င္ ေရးေနၾကေၾကာင္း ေဝါဟာရလိနတၳ ဆရာဆို၏။ ၎ဆရာသည္ ယပင္းက်က္ကိုမသံုးမူ၍ က်မ္းဦးပဏာမ၌ ျမတ္ေသာအစိုးရျခင္း၊ ဘုန္းၾကက္သေရႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာဟု ရရစ္ၾကက္ကိုပင္ သံုးထားေတာ္မူ၏။ သကၠရာဇ္ ၈ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္မွစ၍ ပညာရွိ အဆက္ဆက္တို႔သည္ သဒၶါဟူက မကင္းရ၊ ပဝတၲနိမိတ္ႏွင့္။ ဗ်ဳပၸတၲိမွာ အရရွာ၊ ၾကိယာျဖစ္သင့္ဟူေသာ နိယံႏွင့္အညီ၊ ရရစ္ၾကက္ကိုသာ အသံုးျပဳေတာ္မူသည္ကိုေတြ႔ရ၏။ ထိုသို႔ျဗဟၼာမင္း၏မ်က္စိကဲ့သို႔ ျမင္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ေရွးပညာရွိတို႔သည္ ေက်ာက္စာအေရးအသားကို မျမင္ၾကမည္မဟုတ္၊ ျမင္ေတာ္မူၾကမည္ အမွန္ပင္တည္း။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ကဲ့သို႔ ျဖဳတ္မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္၍ အဆိုပါပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေရးထံုးေရးနည္းကို ဖ်က္ျပင္ရန္မဝံ့ပါေၾကာင္း။

ပါဠိ-ျမန္မာအဘိဓာန္မွာ
သိရိ = ဘုန္းၾကက္သေရ၊ ၾကက္သေရမဂၤလာ၊ တင့္တယ္ျခင္း လို႔ပါတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၄-၂၀၂၀

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

Furamin BC သံဓါတ္အားေဆး