ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Sunday, December 18, 2016

Duck eggs ဘဲဥကို ပြတ္စားပါတဲ့

မေန႔ကတင္ ျမန္မာစာနဲ႔ဆိုင္တာေလးေတြ ေရးတင္မိတယ္။ အခု စာရိုက္တာေရာ သတ္ပံုပါလြဲတဲ့ သတင္းတပုဒ္က ကြ်န္ေတာ့္ဆီ ေရာက္လာပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ထိပ္တန္းသတင္းထူးမ်ား ဆရာ DR. Tint Swe အဲဒါ မွန္ပါလားဆရာ။ ဆရာ့ wall မွာ share လို႔မရလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ tag ပဲလုိက္လုပ္ပါတယ္ဆရာ။ ခြင့္ျပဳပါေနာ္။

ခါးနာ ဒူးနာ သူမ်ားအတြက္ မခက္ပါ။ ဘဲဥကုိပြတ္ေနေသာ ေရေႏြးအုိးထဲ့ကုိ ၂ မိနစ္ခန္ ့ၿပဳတ္လုိက္ၿပီး ဆယ္ယူလုိက္ပါ၊ ဆယ္ယူလုိက္သည့္ ဘဲဥကုိ ပန္းကန္လုံးထဲ့ကုိ ေဖာက္ထည့္လုိက္ပါ စားေကာင္းေစရန္ သႀကားအနည္းငယ္ သင္စားေကာင္းေစေလာက္သည့္ အေနအထားသုိ ့ထည့္ၿပီး ေခါက္စားလုိက္ပါ တၿခားမည္သည္အရာမွ ေရာစပ္ၿပီး မစားရပါ ဘဲဥတလုံးကုိေတာ့ ကုန္ေအာင္ စားရပါလိမ့္မည္ ။ (ဆံုး)

ေရးထားတဲ့ ဘဲဥစားနည္းနဲ႔ ေဆးစြမ္းကို ဆက္မကူးေတာ့ပါ။ အခ်ဳပ္ကေတာ့ ဘဲဥစားရင္ ခါး-ဒူးတို႔တြင္ ရိုးတြင္းျခင္ဆီ ခန္းေျခာက္ျခင္းကို ျပန္လည္ျဖည့္တင္းေပးျပီး ခါးနာ ဒူးနာမ်ား သက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားပါလိမ့္မည္လို႔ ပါတယ္။

ပဌမအခ်က္က (ပြက္) လို႔ေရးရမွာကို (ပြတ္) လို႔ေရးထားေတာ့ ေရေႏြးပြက္လို႔မဟုတ္ဘဲ၊ ဘဲဥကိုပြတ္ရမလို ျဖစ္ေနတယ္။

သေဘာမတူပါ။ လူတဦးခ်င္း လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ မတည့္တာ မတူၾကပါ။ ဥပမာ (ကိုလက္စေထာ) မ်ားေနသူအတြက္ ၾကက္ဥအဝါပိုင္းက မသင့္ပါ။

ၾကက္ဥမွာ (ပရိုတင္း)၊ ဗီတာမင္ (A, B2, B6, B9, B12, D, E) နဲ႔ ဓါတ္ဆား သံဓါတ္၊ (ကိုလိင္း)၊ (ကယ္လ္စီယမ္)၊ (ေဖါ့စဖိတ္)၊ (ပိုတက္ဆီယမ္) ေတြပါတယ္။ Choline ဆိုတာက ဦးေႏွာက္အတြက္ ေကာင္းတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္နဲ႔ ႏို႔တိုက္မိခင္ေတြအတြက္ လိုအပ္တယ္။

ၾကက္ဥ ခပ္ၾကီးၾကီးတလံုးရဲ႕ အဝါက ကယ္လိုရီ ၆ဝ၊ အျဖဴက ၁၅ ရတယ္။ (ကိုလက္စေထာ) ၃ဝဝ mg နဲ႔ ဆီ ၅ gm ပါတယ္။ ၂၇% က LDL Cholesterol ျဖစ္တယ္။ အျဖဴမွာ ေရ ၈၇% နဲ႔ ပရိုတင္း ၁၃% ပါျပီး၊ အဆီ နဲနဲေလးသာ ပါတယ္။ ၾကက္ဥနဲ႔ ဆီးခ်ိဳ (၂) အမ်ိဳးအစားရွိသူ မသင့္ဘူး။ ၾကက္ဥစားရင္ ကေလးငယ္ေလးေတြ အပါအဝင္ တခ်ိဳ႕မွာ (အလာဂ်ီ) ရတယ္။ အျဖဴကို မတည့္တာ မ်ားတယ္။ တခ်ိဳ႕က မတည့္တာ မဟုတ္ေပမဲ့ မခံႏိုင္တာ ျဖစ္တတ္တယ္။ ၾကက္ဥကို ခ်က္-ျပဳတ္လိုက္ရင္ အဝါႏွစ္ထဲက (ကိုလက္စေထာ) ကို Oxidization မ်ားေစလို႔ Atherosclerosis ေသြးေၾကာက်ဥ္းတာကို ပိုျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ အဂၤလန္မွာ ႏွလံုးေရာဂါ ရွိသူေတြ ၇ ရက္တပါတ္ကို ၾကက္ဥ ၄ လံုးထက္ပို အစားမခိုင္းဘူး။ WHO ကေတာ့ ၁ဝ လံုးအထိ စားႏိုင္တယ္ ေျပာတယ္။ ၁ဝ လံုးဆိုတာ ၾကက္ဥနဲ႔လုပ္တဲ့ တျခား အစားအစာေတြကိုပါ ထည့္တြက္ရမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘဲဥ-ၾကက္ဥအာဟာရတန္ဘိုးနဲ႔ ခါးနာ ဒူးနာ ၿခင္ဆီဓာတ္ ဆက္စပ္ရင္ မသင့္ပါ။ လူတိုင္းကို အစားခိုင္းတာလဲ ေဆးသိပၸံနည္းနာနဲ႔ မကိုက္ညီပါ။

• Eggs ၾကက္ဥ အစရွာျခင္း http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/chicken-eggs.html
• Chicken eggs and Cholesterol ၾကက္ဥနဲ႔ (ကိုလက္စေထာ) http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/eggs.html
• Eggs and Sprite အားျဖစ္တယ္ဆိုလို႔ http://doctortintswe.blogspot.com/20…/…/eggs-and-sprite.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၈-၁၂-၂ဝ၁၄

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.