ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Tuesday, December 13, 2016

Rice vs. Wheat ဆန္နဲ႔ ဂ်ံဳ

ဆရာခင္ဗ် ဆန္လံုးညိုလို ့ေခၚမယ္ထင္ပါတယ္ အဲ့ဒါနဲ ့ဂ်ံဳက ဘယ္ဟာကပိုေကာင္းပါလဲခင္ဗ်။ ဆီးခ်ိဳ႐ွိတဲ့ သူေတြအတြက္ပါခင္ဗ်ာ။

• ဒီစာဖတ္ျပီး ဆန္စားေနသူေတြကို ဂ်ံဳေျပာင္းစားပလို႔ မညႊန္ပါ။ ေဆးပညာသုတအတြက္နဲ႔ လိုေနတာရွိရင္ ျပင္ႏိုင္ဘို႔သာ ေရးပါတယ္။
• လူေတြရ့ဲပင္မအစားအစာထဲမွာ ဆန္မဟုတ္ရင္ ဂ်ံဳစားရတယ္။ ရွားပါးတဲ့အခါ ေျပာင္း၊ ေျပာင္းဖူး၊ လူး၊ ဆတ္ ေတြ စားၾကရတယ္။
• အေျခခံအက်ဆံုးအခ်က္ကေတာ့ ဆန္နဲ႔ ဂ်ံဳ မကြာပါ။ အာဟာရဘက္ကေနေျပာရရင္ ဆန္ျဖစ္ျဖစ္ ဂ်ံဳျဖစ္ျဖစ္ Whole grains ေခၚတဲ့ ျဖဴေဖြးေျပာင္စင္သြားေအာင္ခြ်တ္ထားတဲ့အဆံကို စားတာျခင္းတူရင္ အာဟာရတန္ဘိုး တူသေလာက္ရွိပါတယ္။ ဂ်ံဳမွာအားသာခ်က္တခ်ိဳ႕ရွိတာအမွန္ပါ။ ဗီတာမင္တမ်ိဳးနဲ႔ ဓါတ္ဆားနည္းနည္း ပိုကဲတယ္။
• ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ (ကဆီဓါတ္) ပါတာျခင္း အတူေလာက္ရွိတယ္။ ႏွစ္မ်ိဳးလံုကို ေဖြးျဖဴသြားေအာင္လုပ္ရင္ အာဟာရတန္ဘိုးေတြ ထက္ဝက္ေလာက္အထိ နည္းေစႏိုင္တာ သတိျပဳပါ။
• Brown rice ဆန္လံုးညိဳနဲ႔ Whole-grain wheat ဂ်ံဳအရိုင္းမွာ ဓါတ္ဆားတန္ဘိုးတူပါၾကတယ္။
• Wheat bran bread ထဲမွာ ကယ္လ္စီယမ္၊ မက္ဂနီဆီယမ္၊ ေဖါ့စ္ဖါးရပ္စ္ နဲ႔ သြပ္ဓါတ္ နည္းနည္းပိုပါတယ္။
• Fiber ဖိုက္ဘာေခၚတဲ့အမွ်ဥ္ဓါတ္ကေတာ့ Whole-grain wheat ထဲမွာ Brown rice ဆန္လံုးညိဳထက္ ၂-၃ ဆ ပိုတယ္။
• Vitamins ဗီတာမင္ေတြကေတာ့ တန္ဘိုးတူပါၾကတယ္။ Folate ေဖါလိတ္ကေတာ့ ဂ်ံဳမွာပိုပါတယ္။ ေဖါလစ္အက္စစ္ကို ေျပာတာပါ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြမွာ မရွိမျဖစ္လုိတယ္။ သားသမီးမရေသးသူေတြကိုလဲ ေပးတယ္။
• ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာ အင္နာဂ်ီကိုရေစတဲ့ thiamine, niacin နဲ႔ riboflavin ဗီတာမင္ (ဘီ) အုပ္စုေတြပါၾကတယ္။ ဗီတာမင္ (အီး) ပါတာလဲ တူတယ္။
• Phytonutrients ဓါတ္မ်ားဆိုတာ Whole-grain wheat ထဲမွာ ၃ ဆပိုးတယ္။ Lignans ေခၚတာကေန Estrogen အီစထိုဂ်င္ေခၚတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေဟာ္မုန္းလိုဆင္တာကိုျဖစ္လာေစလို႔ အသက္ရလာသူ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ ေကာင္းတယ္။
• Gluten ဂလူတင္ဓါတ္ ကေတာ့ ဂ်ံဳမွာသာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ celiac disease စီးလီးယက္ေရာဂါေခၚတဲ့ ဂ်ံဳကို အလာဂ်ီ ရသူေတြက ဒီဓါတ္ကုိ လံုးဝေရွာင္ၾကရတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.