ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Saturday, February 4, 2017

How much water ေရဘယ္ေလာက္ေသာက္ရမလဲ

တန္းေျပာလို႔မရပါ။ ဆရာဝန္မေျပာလဲ ေသာက္ေနၾကတာ ဘာမွမျဖစ္သေလာက္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ ေသာက္သင့္သလဲ ဆိုတာက အခ်က္ေတြအမ်ားၾကီးကို ၾကည့္ရမယ္။

ရာသီဥတု၊ အရက္၊ ေဖ်ာ္ရည္၊ ေရေႏြးၾကမ္း၊ အစားအေသာက္ထဲမွာ ဖိုက္ဘာ၊ ဘယ္ေလာက္ပါ၊ ပရိုင္း၊ အဆီ၊ သၾကားဓါတ္၊ ေရာဂါအခံ (ဆီးခ်ိဳ) ရွိသလား၊ ေနတဲ့အရပ္က ျမင့္တဲ့အရပ္ေဒသမွာလား၊ ဘယ္လိုေဆးေတြ (ဆီးသြားေစတဲ့ ေသြးက်ေဆး) ေသာက္ေနလဲ၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ၊ လုပ္ရတဲ့အလုပ္အကိုင္၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္၊ ကေလးႏို႔တိုက္၊ ကိုယ္ပူ၊ ဝမ္းေလွ်ာ၊ အန္၊ ခြဲစိတ္ကုသထား၊ ေသြးထြက္-ေသြးသြန္၊ အသက္။

Water Intake Calculator တြက္ခ်က္နည္းေတြ၊ Water Intake Formulas ေဖၚျမဴလာေတြေတာ့ ရွိတယ္။ အဲတာေတြ မေရးေတာ့ဘဲ Water Intake Recommendations အၾကံျပဳခ်က္သာေရးပါရေစ။

(၁) Replacement Approach အစားျဖည့္နည္း = လူေတြဟာ ပ်မ္းမွ် တေန႔မွာ ဆီး တလီတာခြဲ (၆႕၃ ခြက္) သြားတယ္။ ဝမ္းထဲ၊ ေခြ်းထဲနဲ႔ အသက္ရွဴထုတ္ရာကေန တလီတာေလာက္ကုန္ဆံုးတယ္။ စားတာေတြထဲကေန ၂ဝ% ေရရေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တေန႔မွာ ၂ လီတာ (၈ ခြက္) ေသာက္ႏိုင္ရင္ လံုေလာက္တယ္။
(၂) 8×8 Rule ရွစ္ ဥပေဒသ= တေန႔မွာ ၈ ေအာင္စေသာက္ပါ။
(၃) Water Intake per Caloric Intake ကယ္လိုရီနဲ႔တြက္နည္း = စားတဲ့ကယ္လိုရီကို ဝ႕ဝ၃၄ နဲ႔ေျမွာက္ပါ။

အၾကံျပဳခ်က္
ကိုယ့္ကိုယ္ခႏၶာကိုယ္ကို သိပါ။ ေရဆာေနတာ သိပါ။ အာေခါင္ေျခာက္ေနတာ သိပါ။ ေခြ်းထြက္ေနတာ သိပါ။ ေနမေကာင္းတာ သိပါ စသျဖင့္။ လႈပ္ရွားမႈနည္းသူဆိုရင္ တေန႔မွာ ၈-၁၂ ခြက္ ေသာက္ပါ။ ေခြ်းထြက္ေအာင္ လုပ္ရသူဆိုရင္ ၁၂-၁၆ ခြက္ေသာက္ပါ။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.