ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Wednesday, February 1, 2017

Yogurt and Diabetes ေရာဂတ္ႏွင့္ ဆီးခ်ိဳ

ဒိန္ခ်ဥ္က ဆီးခ်ိဳကိုသက္သာေစနိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာလားဆရာ မရွင္းလို႔ပါ။

ဒိန္ခ်ဥ္ေခၚတာနဲ႔ သူမ်ားေတြဆီမွာ ေရာဂတ္ေခၚတာ အေတာ္ဆင္တူပါတယ္။ ႏြားႏို႔ကို အခ်ဥ္ေဖါက္ထားတယ္။ က်န္းမာေရးအက်ိဳးရေစတယ္။ ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္ ေခၚ ကစီဓါတ္ပါတာနည္းတယ္။ သၾကားဓါတ္ တက္မွာမစိုးရိမ္ရဘူး။ ဆီးခ်ိဳရွိသူေတြ သြားရည္စာအျဖစ္ စားေသာက္ႏိုင္တယ္။ ေရာဂါေပ်ာက္ဘို႔ မဟုတ္ပါ။ ခ်ိဳေအာင္ သၾကားထည့္စားဘို႔ မဟုတ္ပါ။ ဝသူေတြလည္း စားႏိုင္တယ္။

အဲလိုအစာေတြထဲမွာ ဗက္တီးရီးယားေတြပါေနတယ္။ Probiotics ပရိုဘိုင္ေအာတစ္လို႔ေခၚပါတယ္။ အစာလမ္းအတြက္ ေကာင္းတယ္။ ေနာက္ဆံုးသုေတသနေတြအရ သၾကားဓါတ္တက္တာ နည္းတယ္။ ေသြးတိုး အထက္ဂဏန္းတက္တာ နည္းတယ္။ တခ်ိဳ႕သုေတသနအရ အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ ဆီးခ်ိဳအမ်ိဳးအစား (၂) ျဖစ္လမ္းနည္းတယ္လို႔ ဆိုပါေသးတယ္။ သုေတသနေတြေတာ့ ဆက္လုပ္ေနဆဲပါ။ အတည္ယူဘို႔ေတာ့ ေစာေသးတယ္။

ႏြားႏို႔ကထုတ္တဲ့အစားအစာေတြထဲမွာ Glycemic index သၾကားဓါတ္ညႊန္းကိန္း မမ်ားတာေတြ႔ရတယ္။ ေရာဂတ္ အမ်ိဳးအစားကိုေတာ့ စစ္ေဆးရမယ္။ ဘယ္ဓါတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပါသလဲ။

Yogurt ၆ ေအာင္စထဲမွာပါတဲ့ Carbohydrates ကာဗြန္ဟိုက္ဒရိတ္နဲ႔ သၾကားဓါတ္
Plain Greek yogurt = 6-8 grams - 4-8 grams
Flavored Greek yogurt = 16-22 grams - 12-18 grams
Plain yogurt = 11-15 grams - 10-12 grams
Vanilla yogurt = 22-33 grams - 21-28 grams

တခ်ိဳ႕ေရာဂတ္ေတြမွာ အပိုအဆာေတြထည့္ထားတယ္။ ဥပမာ အေစ့အဆံ။ အဲတာေတြကေန အာဟာဓါတ္ အပိုေတြ ရေစမယ္။ အခ်ိဳတုပါတာလည္း သတိျပဳရမယ္။ လူကိုဝေစႏိုင္တယ္။ စားေသာက္တဲ့ပမာဏ အနည္း-အမ်ားကိုလည္း သတိျပဳရမယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁-၂-၂ဝ၁၇

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.