ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းမ်ား၏ နိဂံုး

၁။ ဆရာခင္ဗ်ား ကြ်န္ေတာ္ စြယ္စံုက်မ္းဖတ္ခ်င္လို့ ဘယ္ကထုတ္တဲ့ (သို့) ဘယ္စာေရးဆရာေရးတဲ့ စာအုပ္က ျပည့္စံုလဲ ညွြန္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်။

ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ၁၅ အုပ္ရွိတယ္။ အြန္လိုင္းမွာ သတ္ပံုျပင္တင္ထားတာေတြမ်ားတယ္။ သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာန စာၾကည့္တိုက္ ဝဘ္ဆိုက္က မွန္တယ္။ မူရင္အတိုင္း ေဒါင္းလုပ္ဒ္ စာအုပ္ေတြ တင္ထားတယ္။ က်န္တာေတြက မစြံ။

ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၲိ သာသနာ့တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္) State Pariyatti Sasana University (Yangon) https://spsuygn.edu.mm/book/reference/10?page=2

၂။ ဆရာ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း စတင္ထုတ္ေဝတယ့္ ခုနွစ္က ၁၉၄၇ ဦးႏုဆိုတာ ဟုတ္ပါသလားခင္ဗ်ာ။

ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းကို စာေပဗိမာန္ကေန ထုတ္ေဝတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္းကေန ျပဳစုတယ္။ အတြဲ (၁) (က မွ ကံု) ကို ၁၉၄၉ ခုမွာစျပီးျပဳစုခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းအတြဲ (၁) ကို ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ခဲ့ျပီးေနာက္၊ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပင္ဆင္ျပီး ထုတ္ေဝခဲ့တယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြက စြယ္စံုက်မ္းေတြနဲ႔ ယင္ေဘာင္ (မူရင္းသတ္ပံု) တန္းႏိုင္ေအာင္ ဘာသာရပ္ေပါင္းစံု ပါဝင္ထားတယ္လို႔ ေရးသားထားတယ္။ ဝိဇၨာ၊ သိပံၸဘာသာရပ္ေတြအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္းအရာေတြ ပါတယ္။ ပညာရပ္အလိုက္၊ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အစိုးရဌာနေတြနဲ႔ တင္ျပခဲ့တယ္။ သက္ဆိုင္ရာပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြစုေဆာင္းေရးသားတယ္လို႔လဲပါတယ္။

၁၉၅၄ အတြဲ (၁)၊ ၁၉၅၅ အတြဲ (၂)၊ ၁၉၅၆ အတြဲ (၃)၊ ၁၉၆ဝ အတြဲ (၄)၊ နဲ႔ ၁၉၆၁ အတြဲ (၅) ေတြကို အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ ေဟဇယ္ဝပ္ဆင္ ဗိုင္းေနး လီမီတက္ ပံုႏွိပ္တိုက္မွာ ရိုက္ႏွိပ္ခဲ့တယ္။ ၁၉၅၆ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္း (စာေပဗိမာန္) မွာ ထုတ္လုပ္ေရးဌာန ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္။ အတြဲ (၆) ကစျပီး စာေပဗိမာန္ပံုႏွိပ္တိုက္မွာရိုက္ခဲ့တယ္။ ဒီက်မ္းဦးစကားကို စာေပဗိမာန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီအစိုးရလို႔ ပါတယ္။ ဦးႏုေရးတာ မဟုတ္ပါ။ ဦးႏုဝန္ၾကီးခ်ဳပ္လုပ္ေနစဥ္ကစခဲ့တာျဖစ္တယ္။ အတြဲ (၆) ေနာက္က က်မ္းေတြကို ေနာက္အစိုးရလက္ထက္မွာထုတ္တယ္။

စြယ္စုံက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ေတြကို ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ကစျပီး ထုတ္တယ္။ နဝတ လက္ထက္ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ထုတ္ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ ပဌမဆံုးစာမ်က္ႏွာမွာ ဒို႔တာဝန္အေရးပါး (အေရးသံုးပါးလို႔ မဟုတ္ပါ) ထည့္လာျပီ။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ အပါအဝင္ ျမန္မာ့ရည္ညႊန္းက်မ္းစာအုပ္မ်ား စီစဥ္ေရးအဖြဲ႔ကို ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီးဌာနက ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ (၂) ရက္ေန႔မွာ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္လို႔ ေရးထားတယ္။ အဲဒီ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ေတြဆိုတာ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး စာအုပ္သာျဖစ္တယ္။ ဗခမက သန္းေရႊ၊ ဒဗခမက ေမာင္ေအးတို႔ ဓါတ္ပံုေတြကို ဦးစားေပးထားတယ္။ ေျမာက္ကိုရီးယား ေခါင္းေဆာင္ ကင္မ္ ဂ်ံဳအီးနဲ႔ တရုပ္က က်န္ဇီမင္းပံုေတြ မ်ားမ်ားေတြ႔ရတယ္။

အခု စြယ္စံုက်မ္းေတြ အသစ္ထုတ္မယ္တဲ့။ တစ္သတ္ပံုဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ေတြ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အရင္ထုတ္ ၁၅ အုပ္က ျမေစတီေက်ာက္စာဘဝ ေရာက္သြားမယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၉-၇-၂ဝ၁၄
၁၃-၂-၂၀၂၀

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

Furamin BC သံဓါတ္အားေဆး