Bools ေခတ္က မေကာင္းေသးဘူး

မဂၤလာပါဆရာ။ ဆရာ့စာေတြဖတ္ၿပီးေလ့လာေနဆဲပါ။ ျမန္မာစာကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္လို႔ရလားရွင့္။ နားမလည္လို႔ပါ အဲလို ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္မယ္ဆိုေတာ့ စိတ္ထဲတမ်ိဳးပဲ ႏွေျမာသလိုပဲ။


ေမးခြန္းကို ျပန္ေျဖဖို႔ အေတာ္စဥ္းစားရတယ္။ ေမးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူး။ အျမန္သာေျဖပါရေစ။ မျပည့္စံုေသးပါ။ ေဆာရီး။


သတ္ပံုက်မ္းရယ္၊ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းရယ္၊ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ 


၁။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းကို စာေပဗိမာန္ကေန ထုတ္ေဝတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္းကေန ျပဳစုတယ္။ အတြဲ (၁) (က မွ ကံု) ကို ၁၉၄၉ ခုမွာစျပီး ျပဳစုခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းအတြဲ (၁) ကို ၁၉၅၄ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ခဲ့ျပီးေနာက္၊ ဒုတိယအၾကိမ္ျပင္ဆင္ျပီး ထုတ္ေဝခဲ့တယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြက စြယ္စံုက်မ္းေတြနဲ႔ ယင္ေဘာင္ (မူရင္းသတ္ပံု) တန္းႏိုင္ေအာင္ ဘာသာရပ္ေပါင္းစံု ပါဝင္ထားတယ္လို႔ ေရးသားထားတယ္။ ဝိဇၨာ၊ သိပံၸဘာသာရပ္ေတြအျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္းအရာေတြ ပါတယ္။ ပညာရပ္အလိုက္၊ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အစိုးရဌာနေတြနဲ႔ တင္ျပခဲ့တယ္။ သက္ဆိုင္ရာပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြ စုေဆာင္းေရးသားတယ္လို႔လည္းပါတယ္။


၁၉၅၄ အတြဲ (၁)၊ ၁၉၅၅ အတြဲ (၂)၊ ၁၉၅၆ အတြဲ (၃)၊ ၁၉၆ဝ အတြဲ (၄)၊ နဲ႔ ၁၉၆၁ အတြဲ (၅) ေတြကို အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၊ ေဟဇယ္ဝပ္ဆင္ ဗိုင္းေနး လီမီတက္ ပံုႏွိပ္တိုက္မွာ ရိုက္ႏွိပ္ခဲ့တယ္။ ၁၉၅၆ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဘာသာျပန္စာေပအသင္း (စာေပဗိမာန္) မွာ ထုတ္လုပ္ေရးဌာန ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္။ အတြဲ (၆) ကစျပီး စာေပဗိမာန္ပံုႏွိပ္တိုက္မွာရိုက္ခဲ့တယ္။ ဒီက်မ္းဦးစကားကို စာေပဗိမာန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔၊ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေတာ္လွန္ေရး ေကာင္စီအစိုးရလို႔ ပါရွိတာကိုဖတ္ရႈရပါတယ္။ အတြဲ (၆) ေနာက္ကက်မ္းေတြကို ေနာက္အစိုးရလက္ထက္မွာထုတ္တယ္။


ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္

နဝတ လက္ထက္မွာ စြယ္စံုက်မ္းေတြ ျပန္ရိုက္ေတာ့ သတ္ပံုအသစ္ေတြကို သံုးလာတယ္။ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ထုတ္ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ ပဌမဆံုးစာမ်က္ႏွာမွာ ဒို႔တာဝန္အေရးပါးတဲ့။ အေရးသံုးပါးလို႔ မဟုတ္ပါ။ ေသခ်ာဖတ္ၾကည့္ပါ။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္အပါအဝင္ ျမန္မာ့ရည္ညႊန္းက်မ္းစာအုပ္မ်ား စီစဥ္ေရးအဖြဲ႔ကို ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီးဌာနက ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ (၂) ရက္ေန႔မွာ ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္လို႔ ေရးထားတယ္။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ေတြဆိုတာ ထုတ္ေဝျပီး ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း (၁၅) တြဲရဲ႕ အျဖည့္က်မ္းလို႔ ေရးထားတာ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး စာအုပ္သာျဖစ္ေနတယ္။ ဗခမက သန္းေရႊ၊ ဒဗခမက ေမာင္ေအးတို႔ ဓါတ္ပံုေတြကို ဦးစားေပးထားတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ ျဖစ္ရပ္မ်ားေအာက္မွာ ေျမာက္ကိုရီးယားက ကင္မ္ဂ်ံဳအီးနဲ႔ တရုပ္ကက်န္ဇီမင္းပံုေတြ မ်ားမ်ားေတြ႔ရတယ္။


ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း ႏွစ္ခ်ဳပ္ေတြ အသံုးမက်။ ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အြန္လိုင္းေဒါင္းလုဒ္ေတြမွာ သတ္ပံုေတြ ျပင္ထားလို႔ ဖြဲလို႔သာ ထင္တယ္။ ဖြဲဆိုတာ ဝက္ေကြ်းတာ။ ကန္ေတာ့။ ေဆာရီး။ အသစ္ထုတ္မယ္လို႔ၾကားတယ္။ တစသတ္ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ ျဖစ္ရင္ေတာ့ အဲတာလည္း ဖြဲပဲ။


၂။ ျမန္မာစာအဘိဓါန္နဲ႔ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုက်မ္း။ ျမန္မစာစည္ပင္လာကတည္းက သတ္ပံုက်မ္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။


၁။ ရွင္ဥကၠံသမာလာ ျပဳစုထားတဲ့ ဝဏၰေဗာဓနသတ္အင္း (၁၉၆၁) ဟာ တခ်ိန္က ေက်ာင္းသံုးမွီျငမ္းစာအုပ္ျဖစ္တယ္။ သိလိုတာ ရွာရတာေတာ့ နည္းနည္းခက္တယ္။


၂။ စိုက္ပ်ိဳးဝန္ ဦးသာျမတ္ျပဳစုတဲ့ ျမန္မာစာေရးထံုးက်မ္း (၁၉၅၃) လည္း ေကာင္းတယ္။


၃။ ဟသၤာတ ေက်ာင္းဆရာၾကီး ဦးစံခ်စ္ျပဳစုတဲ့ ကဝိဓဇသတ္ပံုက်မ္း (၁၉၅၄) အေကာင္းဆံုးလို႔တယ္။


၄။ မင္းလက္ဝဲေနာ္ရထာျပဳစုတဲ့ ျမန္မာသံေယာဂဒီပနီက်မ္း (၁၉၆၂) ရွိတယ္။


၅။ ေက်ာ္ေအာင္စံထားဆရာေတာ္ျပဳစုတဲ့ ေဝါဟာရတၴဒီပနီ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ (၁၉၆၉) ရွိတယ္။


မွန္တဲ့ သတ္ပံုက်မ္းေတြ စုတ္ျပဲေနျပီ။ အသစ္ေတြက ကေမာက္ကမ။ ကြ်န္ေတာ္တင္ျပေနတဲ့ သတ္ပံုမွန္ေတြကိုေတာ့ ေက်ာင္းေတြ ရံုးေတြ ဘဏ္ေတြမွာ မေရးသားၾကေစလိုပါ။ ေခတ္က မေကာင္းေသးဘူး။


ေဒါက္တာတင့္ေဆြ


Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

Furamin BC သံဓါတ္အားေဆး