Hand fans စကၠဴယပ္ေတာင္

မီဒီယာတခုက ေမးပါတယ္။ စကၠဴယပ္ေတာင္ေတြက လူမႈေရးနဲ႔ နိုင္ငံေရး မွာ အေရးပါမႈကို ေျပာျပေပးပါရွင့္။ ဆရာကိုယ္တိုင္လည္း အလႉမွာ စကၠဴ ယပ္ေတာင္ေဝဖူးတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ေလာက္ကပါလဲရွင့္။ အမွတ္တရျပန္ေျပာျပေပးပါရွင့္။ ျမန္မာ့လူေနမႈ ဘဝမွာ ယပ္ေတာင္လိုပဲ ေပ်ာက္သြားတဲ့အရာေတြရွိပါသလားရွင့္။ ဥပမာ ေရအိုးစင္လိုပါ။ ဆရာ့အေနနဲ႔ စကၠဴယပ္ေတာင္ေတြကို တေခတ္ျပန္ၿပီး အသက္ဝင္လာေစခ်င္ပါလားရွင့္။

စကၠဴယပ္ေတာင္ေတြကို လြမ္းလို႔ ကြယ္ေပ်ာက္ျပီလားလို႔ ေရးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ပလပ္စတစ္ ယပ္ေတာင္ေတြနဲ႔ အစားထိုးၾကျပီတဲ့။ တခ်ို႕က က်မတို႔ျမိဳ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရြာမွာေတာ့ ရွိပါေသးသတဲ့။


ကြ်န္ေတာ္ အိႏၵိယမွာ ၂၄ ႏွစ္ၾကာတယ္။ နယူးေဒလီျမိဳ႕ဟာ မႏၲေလး၊ မံုရြာ၊ ျမင္းျခံ၊ မေကြးနဲ႔ ပခုကၠဴျမိဳ႕ေတြထက္ ပူတယ္။ ေနြအခါ မီးမလာရင္ ယပ္ေတာင္ရွာရတယ္။ အဆင္ေျပတာ တခါမွ မေတြ႔ခဲ့ပါ။ သူတို႔ဝါးယပ္ေတာင္ကို သိပ္သေဘာမေတြ႔။ ျမန္မာ့စကၠဴယပ္ေတာင္ကိုသာ သတိရေနခဲ့ရတယ္။


ငယ္ငယ္က မံုရြာမွာ ခါေတာ္မွီေအးယပ္ေတာင္ကို အမ်ားဆံုးသံုးၾကတယ္။ စကၠဴယပ္ေတာင္ေတြကို ဝါးကို အေျခခံျပီး လုပ္ရတယ္။ လက္ကိုင္စရာ ဝါး၊ အဆံုေနရာကေန ျဖာထြက္ေနတဲ့ ဝါးႏွီးျပားေသးေသးေလးေတြနဲ႔ စကၠဴကို သာကူေစ့ ေကာ္နဲ႔ ကပ္ရတယ္။ လူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ လုပ္ကိုင္ၾကရတာ။ အားလံုးဟာ သဘာဝပစၥည္းေတြသာ ျဖစ္တယ္။ ေအာ္ဂဲနစ္ယပ္ေတာင္။ 


ကြ်န္ေတာ္တို႔က စကၠဴယပ္ေတာင္လို႔ ေျပာေပမဲ့ အဂၤလိပ္လိုက Hand fans လက္ယပ္ေတာင္တဲ့။ စက္သံုးစရာမလိုတဲ့ ယပ္ေတာင္။ ရာဇဝင္လိုက္ရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀၀ အီဂ်စ္ကေန စပါသတဲ့။ ေခါက္ယပ္ေတာင္ကိုေတာ့ ဂ်ပန္နဲ႔ တရုပ္က စတယ္။ လက္ယပ္ေတာင္ကို ဥေရာပမွာ ၁၅၀၀ ေက်ာ္မွာစသံုးတယ္။ လူခ်မ္းသာေတြသာသံုးတာတဲ့။ 


ျမန္မာ့ရာဇဝင္မွာ နန္းတြင္းသံုးကေနစတယ္ ထင္ပါတယ္။ ေခတ္သစ္ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ စကၠဴယပ္ေတာင္ေတြက အရပ္သံုး အမ်ားသံုးျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းမႈတရပ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အလွဴ၊ မဂၤလာပြဲနဲ႔ နာေရးမွာ အမ်ားဆံုးသံုးတယ္။ ဝါဝင္ ဝါကြ်တ္၊ ကထိန္နဲ႔ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ေတြမွာလည္း ကမ္းၾကတယ္။


ယပ္ေတာင္မွာ စာေရးၾကတယ္။ ကုသိုလ္ျပဳသူအမည္၊ သတို႔သမီး သတို႔သားအမည္။ ကြယ္လြန္သူ အမည္။ တခ်ို႕ဆိုရင္ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္အမည္ေတြပါတယ္။ 


ကြ်န္ေတာ္က အစံုရဖူးတယ္။ ေဝငွဖူးတာေတာ့ အလွဴတခုတည္းသာ။ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္က ပုလဲျမိဳ႕မွာ။


နာေရးယပ္ေတာင္မွာ သံေဝဂလကၤာေတြ ပါေလ့ရွိတယ္။ နယူးေဒလီမွာေနရစဥ္ ကြ်န္ေတာ့္အေမက ၁၆-၅-၁၉၉၄ ေန႔မွာ ကြယ္လြန္တာကို ကြ်န္ေတာ္က ၄ လ ေနမွသာ သိခြင့္ရတယ္။ စစ္ေထာက္လွန္းေရးအဖြဲ႔က အာဏာကုန္ျပေနခ်ိန္။ ကြ်န္ေတာ့္အေဖ ၂၈-၉-၂၀၀၃ ေန႔မွာ ကြယ္လြန္ေတာ့ ေန႔ခ်င္း သိခြင့္ရတယ္။ ၂၀၀၃ ေမလ ၃၀ ရက္ေန႔ ဒီပဲယင္း လုပ္ၾကံမႈၾကီးအျပီးမွာ ဝက္အူရစ္ ေလ်ာ့လာရခ်ိန္။ အေဖ့အသုဘမွာ ကမ္းတဲ့ယပ္ေတာင္ပံုတခုကိုေတာ့ ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ သိခြင့္ရပါတယ္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး ေရးထားတဲ့ သံေဝဂလကၤာတခုပါတယ္။ 


လာတုန္းကလည္း၊ တေယာက္တည္းေနာ္၊ လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊ ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ တကိုယ္တည္း။ ျပန္သြားေတာ့လည္း တေယာက္တည္းေနာ္၊ လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊ ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ တကိုယ္တည္း။


အခုေတာ့ တေယာက္တည္းကို တေယာက္တည္းလို႔ မေရးၾကေတာ့ပါ။ တကိုယ္တည္းကို တကိုယ္တည္းလို႔ မေရးၾကေတာ့ပါ။ ပစၥည္းသခၤါရ၊ လူသခၤါရ၊ ျမန္မာစာသတ္ပံုသခၤါရ။


ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦီးသန္႔ကြယ္လြန္စဥ္က စကၠဴယပ္ေတာင္ကမ္းတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သားထူး သားျမတ္ ကမာၻ၏ေခါင္းေဆာင္ၾကီးတဦးျဖစ္တဲ့ ဦးသန္႔လို႔ ရိုက္ႏွိပ္ထားတယ္။ အခုေတာ့ တဦးကို တဦးလို႔ မေရးၾကေတာ့ပါ။ လူသခၤါရ၊ ျမန္မာစာသတ္ပံုသခၤါရ။ ေမးခြန္းထဲက စသတ္ထားတဲ့ တေခတ္ကို ျပင္လိုက္တယ္။ ေဆာရီး။


၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရတဲ့အမတ္ေတြကို ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ေသဆံုးတဲ့အထိ ႏွိပ္စက္တယ္။ အေစာဆံုးေသဆံုးရတဲ့ အမတ္တဦးကို သတင္းထုတ္ျပန္ေတာ့ ေသြးကင္ဆာေၾကာင့္ ေသပါသတဲ့။ သူ႔အတြက္ ယပ္ေတာင္မွာ -

သူ႔ကိုသတ္တာ

ကင္ဆာတ့ဲလား

ကင္ဆာ က်ဆုံးပါေစ။


စကၠဴယပ္ေတာင္ေတြက သမိုင္းကိုေျပာျပေနတယ္။ မဂၤလာသမိုင္း၊ ကုသိုလ္သမိုင္း၊ အနိစၥသမိုင္း၊ တကိုယ္ေတာ္သမိုင္း၊ မိသားစုသမိုင္း၊ တိုင္းျပည္သမိုင္း၊ ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း၊ ျမန္မာစာသမိုင္း။ 


ဧည့္သည္


လာတုန္းကလည္း တေယာက္တည္းေနာ္၊ လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊ ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ တကိုယ္တည္း။


ျပန္သြားေတာ့လည္း တေယာက္တည္းေနာ္၊ လက္တြဲေခၚကာ၊ ေဖာ္မပါဘူး၊ ဥစၥာခ်ည္းႏွီး၊ တကိုယ္တည္း။


လာၿပီးေတာ့ နား၊ မသြားေသးခင္၊ ခ်ိန္ေလးတြင္မွ၊ ဝန္းက်င္ယွက္ႏြယ္၊ ေႏွာင္ႀကိဳးသြယ္ခဲ့။


ၿပံဳရယ္မဲ့ငို၊ ခ်စ္မုန္းပိုၾက၊ မလိုေဒါသ၊ လိုေလာဘႏွင့္၊ ဘဝရိပ္ၿမံဳ၊ ကႀကိဳးစံုခဲ့။


ကံကုန္မိုးခ်ဳပ္၊ လက္တြဲျဖဳတ္ကာ၊ သုတ္သုတ္ေဆာလ်င္၊ ခရီးႏွင္သည္၊ ဒို႔လွ်င္ ဧည့္သည္ခ်ည္းပါတကား။


ငါသည္ပင္မွ ေခၚသူမရွိ၊ ေရာက္လာမိစဥ္၊ ႏွင္သူမရွိ၊ ျပန္ဖို႔ ရွိ၏။


ငါေနသည့္အိမ္၊ ငါ၏အိမ္ဟု၊ ငါ့အိမ္မွာထား၊ ငါ့မယားႏွင့္ ငါ့လင္သားႏွင့္၊ ငါ့သားသမီး၊ ငါ့ပစၥည္းဟု၊ ယူသည့္ စိတ္စြဲ အမွတ္လြဲခဲ့။


အမွန္မွာမူ ငါလာေသာခါ၊ လက္ဗလာတည္း၊ ျပန္ရပါလွ်င္၊ လက္ခ်ည္းပင္တည္း၊ ငါ့တြင္ ကိုယ္ပိုင္ မရွိပါတကား။


လာသူလာလည္း၊ လာစမ္းပါေစ မဆီးေလႏွင့္၊ သြားသူသြားလည္း၊ သြားစမ္းပါေစ မတားေလႏွင့္၊ တို႔တေတြမွာ၊ သဘာဝလွ်င္ အမိရင္ဝယ္ ထြက္ဝင္ ခိုနား၊ ခရီးသြားသည့္ ဧည့္သည္ေတြခ်ည္းပါတကား။


(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)


ေဒါက္တာတင့္ေဆြ

၁၃-၁၀-၂၀၂၀


Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

တခုတ္တရ