Envoy journal interview အင္တာဗ်ဴးမွာေျဖထားတဲ့ ကြ်န္ေတာ့အေၾကာင္း
ကြ်န္ေတာ့္ငယ္ဘဝက သူလိုကိုယ္လိုပါဘဲ။ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ပုလဲျမိဳ႕နယ္၊ မင္းရြာဆိုတဲ့ ရြာေလးမွာ ေမြးတယ္ျပီး၊ အေမ့ရြာက မင္းတိုင္ပင္။ ကြ်န္ေတာ္က မင္းေဘးသင့္လို႔ မင္းေျပး။
မင္းရြာမွာ ငါးႏွစ္သားအထိေနခဲ့တယ္။အဲဒီကာလက ေတာနယ္ေတြမွာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ အေရာင္စံုေတြဟာ ေန႔ေရာညပါ လႈပ္ရွားေနခဲ့တာကို ကေလးမ်က္စိနဲ႔ျမင္ခဲ့ရတယ္။ အိမ္မွာ ေသနတ္မ်ိဳးစံုကို စပါးက်ီမွာ ျခင္းေတာင္းနဲ႔ အျပည့္ရွိတာလဲ မွတ္မိတယ္။ သူပုန္တဖြဲ႔ဝင္လာလိုက္၊ ေနာက္တဖြဲ႔ဝင္လာလိုက္၊ အစိုးရတပ္ေတြလာလိုက္။ အားလံုးက ကြ်န္ေတာ္တို႔ မိဘအိမ္မွာဘဲ တည္းခိုၾကတယ္။ ဒါ့ျပင္ ညဆိုရင္ ဓါးျပေတြရြာဝင္လို႔ ပုန္းခဲ့ရဘူးတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြေၾကာင့္ မိဘေတြက ကြ်န္ေတာ္ ငါးႏွစ္သားမွာ ႏြားလွည္းတစီးနဲ႔ မံုရြာကိုအျပီးအပိုင္ ေျပာင္းခဲ့ၾကရတယ္။
မံုရြာမွာဘဲ (၅) တန္းကေန (၁ဝ) တန္းအထိေက်ာင္းေနခဲ့တယ္။ မံုရြာမွာ မီးၾကီးေလာင္တဲ့အထဲမွာ ဇာတာေတြပါသြားလို႔ ေက်ာင္းအပ္တဲ့အခါ အေဖက သူမွတ္မိတဲ့ေမြးေန႔ကိုေပးတယ္။ အေမမွတ္ထားတဲ့ ျမန္မာသကၠရာဇ္ေမြးေန႔နဲ႔က မတူဘူး။ အဲဒီေခတ္က (၄) တန္၊ (၇) တန္း၊ (၉) တန္းနဲ႔ (၁ဝ) တန္းေတြအားလံုး အစိုးရစစ္လို႔ေခၚတာကိုေျဖရတယ္။ ေမြးေန႔ကို ေတာက္ေလွ်ာက္အတည္ယူရတာမို႔ ဘြဲလက္မွတ္မွာေရာ ေရြးေကာ္ပြဲမွတ္ပံုတင္တာေရာပါ ဒီေမြးရက္ဘဲ။
ကြ်န္ေတာ္ ကိုးတန္းေရာက္ေတာ့ အသက္က (၁၅) ႏွစ္မျပည့္လို႔ စာေမးပြဲမေျဖရဘူး။ ဇာတာအသစ္လုပ္၊ တရားရံုးမွာ ၾကမ္းက်ိန္တာလဲမရလို႔ စာေမးပြဲမက်ဘဲ အတန္းတတန္းကို ႏွစ္ႏွစ္ေနခဲ့ရတယ္။ ေနာင္မွာလဲ ေျဖတာေတြအကုန္ေအာင္ျပီး၊ မေျဖတာမွာက်တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳတစ္ခု ထပ္ရျပန္တယ္။ စစ္တကၠသိုလ္ DSA 11 ကိုသြားေျဖေတာ့၊ ကိုယ္လက္ၾကံ့ခိုင္ေရး စစ္တာ၊ ဥာဏ္ရည္စစ္တာ၊ စိတ္ပိုင္းစစ္တာ၊ စစ္ေျမပံုဖတ္ရတာ စတဲ့အဆင့္ေတြအားလံုး ေအာင္တယ္။ ဒုတိယအဆင့္ ေဆးစစ္တာလဲ ေအာင္ျပန္တယ္။ ဘာမွထပ္မစစ္ေတာ့ဘဲ အေျဖေစာင့္တာမွာ ပါမလာဘူး။ ဒါေၾကာင့္လဲ စစ္ဗိုလ္မျဖစ္လိုက္ဘဲ ဆရာဝန္ျဖစ္လာတာပါ။ ကံတရားဆိုတာ ဆန္းၾကယ္လွပါတယ္။
ရွစ္တန္းသမိုင္းထဲမွာ ဆိုရွစ္လစ္စနစ္ဆိုတာ စသင္ရေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔မိတ္ဆက္ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ျမန္မာစာမွာ ကဗ်ာေတြ၊ လကၤာေတြပါတာကို အလြတ္က်တယ္။ နားနဲ႔ႏႈပ္မွာ စြဲေနေတာ့တယ္။ ျပည္သူ႔နီတိကိုလဲ စြဲေနတယ္။ ငယ္ကတည္းက ပံုဆြဲဝါသနာပါတယ္။ အစဥ္အလာ ဆြဲနည္းပါ။ မ်ဥ္းေျဖာင့္၊ အခ်ိဳးက်တဲ့မ်ဥ္းေကြး၊ (ပါစပက္တစ္) ေတြကို လက္ခံတယ္။ ညစ္ေပတာမ်ိဳး မၾကိဳက္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့အခါမွာလဲ ေျဖာင့္ေနတာ၊ ညီညာေနတာ၊ သန္႔ေနတာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္စိတ္က အျမဲလႊမ္းမိုးေနေတာ့ အဆင္မေျပတာေတြ ျဖစ္ရေတာ့တယ္။
မံုရြာဟာ နယ္ေက်ာင္းသာျဖစ္လို႔ အထက္တန္းေခၚတဲ့ (၈) တန္းမွာ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြကို သင္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းဆရာ မရွိခဲ့ဘူး။ (၁ဝ) တန္းေရာက္မွ ကံအားေလ်ာ္စြာ (ဘီအက္စ္စီ) ဘြဲ႔ရဆရာႏွစ္ဦးေရာက္လာလို႔ (၈) တန္း၊ (၉) တန္းနဲ႔ (၁ဝ) တန္း၊ သံုးတန္းစာ ရူပေဗဒ၊ ဓါတုေဗဒနဲ႔ သခ်ၤာဘာသာေတြကို တႏွစ္ထဲနဲ႔ အျပီးသင္ယူၾကရတယ္။ ဆရာေတြကလဲ တကၠသိုလ္မွာ အဂၤလိပ္လိုသင္တာမို႔ ေက်ာင္းသားေတြကိုလဲ အဂၤလိပ္လိုဘဲသင္ေပးတယ္။ ေခတ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းက အာဏာသိမ္းတာ မၾကာလွေသးအခ်ိန္ပါ။ စာသင္ႏွစ္ တဝက္တပ်က္ၾကီးမွာ အဂၤလိပ္လိုမသင္ရဆိုတဲ့ အထက္အမိန္႔ လာလို႔ စာသင္တာေတြ ကျပားျဖစ္ၾကရေတာ့တယ္။ အထက္အမိန္႔ ဆိုတာရယ္ ဟိုမစစ္ ဒီမစစ္ ဆိုတာရယ္ကို ငယ္ကတည္းက မၾကိဳက္ခဲ့ပါ။
ေက်ာင္းစာထဲက ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ နဲ႔ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ မတူတာေတြကို ေက်ာင္းသားအသိနဲ႔ သိခဲ့တယ္။ ဒီအဲအသိအတိုင္း ေနာင္မွာ ဒီမိုကေရစီကိုဘဲ စည္းကမ္းျပည့္ဝေသာ စတဲ့ နာမဝိေသသန ထည့္လာတာကို ေတြ႔ကတည္းက သေဘာမက်ပါ။
၂။ ႏုိင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ အဓိကအေၾကာင္းအခ်က္
မ်ိဳးရိုးထဲမွာ မရွိပါ။ ေဆးေက်ာင္းသားဘဝ တရုပ္အေရးအခင္းထဲပါလို႔ တရက္ထဲသာ မႏၲေလးနန္တြင္းထာင္ထဲမွာ ေနခဲ့ရဘူးတယ္။ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းမွာေတာ့ အစိုးရဆရာဝန္လုပ္ေနတုန္းပါ။ ဝန္ထမ္းမွန္သမွ် ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ကင္းရမယ္ဆိုတဲ့ (မဆလ) မူအတိုင္း ကင္းေအာင္ေနႏိုင္သေလာက္ေနပါတယ္။ ပုလဲမွာဆႏၵျပသူေတြကို ၾကက္ေျခနီတပ္ဖြဲလုပ္ျပီး ကူညီ အားေပးတယ္။ ထားဝယ္မွာ အလွဴေငြထည့္ေပးတယ္။ NLD ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ေကာ္မတီဝင္ ဆရာေမာင္ေသာ္က ပုလဲကိုလာေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲကို မတက္ဘဲေနခဲ့ရတယ္။
ကံအေၾကာင္းသင့္လာျပန္ေတာ့ တျပည္လံုးကဆႏၵျပသူေတြထဲမွာ အစိုးရအမႈထမ္းေပါင္းစံုပါေနတာ ထင္ရွားေတာ့ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္ရင္ အလုပ္ကထြက္ဘို႔ ျဖစ္တာတယ္။ အရင္က ဆရာဝန္ေတြဟာအလုပ္ရဘို႔မလြယ္သလို ထြက္ဘို႔လဲ ခက္တယ္။ ထြက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာနဲ႔ ရန္ကုန္ဆင္းျပီး ထြက္စာတင္တာ တပါတ္နဲ႔ထြက္ခြင့္ရပါတယ္။ လုပ္သက္ (၁၅) ႏွစ္အတြက္ ပင္စင္ေတြ၊ ခံစားခြင့္ေတြ ဘာမွမသိပါ။
NLD ပါတီကုိ ပုလဲမွာစည္းရံုးေရးမွဴးေတြနဲ႔တြဲျပီး ထူေထာင္လိုက္ၾကပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္မဲ့သူေရြးၾကပါဆိုေတာ့ တာဝန္က ပခံုးေပၚေရာက္လာပါေတာ့တယ္။ စည္းရံုးေရးမွဴးေတြက အိမ္ကိုလာေျပာတဲ့ညအထိ ငါအမတ္လုပ္ခ်င္တယ္၊ လုပ္ခ်င္လုပ္ရလိမ့္မယ္၊ ငါျပင္ဆင္ထားမယ္ ဆိုတာ မရွိေသးခဲ့တာအမွန္ပါ။ စည္းရံုးေရးကာလမွာ (မဆလ) က ပညာတတ္ေတြကို တမင္တကာႏွိမ္တယ္၊ သူတို႔အမတ္ေတြအားလံုးလဲ မိုးက်ေရႊကိုယ္ အေပၚကေနခ်ေပးတယ္ဆိုျပီး ေျပာခဲ့ေဟာခဲ့ေတာ့ ကိုယ္လုပ္ရင္အဲလိုမျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ပုလဲကျမိဳ႕က ေသးေသးေလးပါ။ ပညာတတ္လို႔ ေခၚႏိုင္မဲ့ တကၠသိုလ္က ဘြဲ႔တခုခုရထားသူေတြကို လိုက္ရွာၾကတယ္။ (မဆလ) အုပ္ခ်ဳပ္တာ (၂၆) ႏွစ္ဆိုေတာ့ ဘြဲ႔ရျပီးသူေတြလဲ ပါတီထဲမဝင္ရင္ ဘာအလုပ္မွရၾကတာမဟုတ္လို႔ သူတို႔ပါတီနဲ႔ လြတ္တာက မရွိသေလာက္ရွားတယ္။ ဒါနဲ႔ဘဲ ကြ်န္ေတာ္အမတ္ေလာင္းျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ပုလဲ NLD ပါတီဟာ ဖြဲ႔စည္းတာေရာ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးတာပါ၊ နယ္သူနယ္သားေတြခ်ည္းသက္သက္ျဖစ္လို႔ ဗဟိုကေန ဦးစီးေဆာင္လုပ္ေပးစရာမလိုခဲ့တာ မွတ္တမ္း တင္ရစ္ပါတယ္။
၃။ အခက္ခဲဆံုးကာလ
ျပည္ပထြက္ကာစ ပဌမ (၆) လာဟာ အခက္ခဲဆံုးပါ။ ဒါကလဲ ေနထုိင္စားေသာက္ေရးအခက္အခဲသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အတူလာသူေတြက ရရာအလုပ္ထြက္လုပ္ၾကရတယ္။ (၉) တန္းေက်ာင္းသား ကြ်န္ေတာ့္သားလဲပါတယ္။ (၆) လ ေနာက္မွာ အိမ္ကေဆးေတြမွာယူ၊ ေဆးကုျပီးဝင္ေငြရွာပါတယ္။ ေနာက္ (၆) လေနေတာ့ ေဒလီကို တက္ႏိုင္လာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရတာ အစအဆံုးအားလံုး အိပ္စိုက္ပါဘဲ။ ၁၉၉ဝ ကာလေတြတုန္းက ဆရာဝန္ျဖစ္ခဲ့လို႔ ဝင္ေငြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ျပည္ပေရာက္ျပီး (၂-၃) ႏွစ္ေလာက္ကစျပီး တာဝန္ေပးတဲ့ စဥ္ျပိဳင္အစိုးရကေနေပးတဲ့ အေထာက္အပံ့ ရပါတယ္။ ေနျဖစ္ယံုပါ။ ၁၄-၉-၂ဝ၁၂ ေန႔မွာ NCGUB အစိုးရအဖြဲ႔ဖ်က္ျပီးကတည္းကေန အခုထိ အေထာက္အပံ့ဆိုတာ လံုးဝမရွိေတာ့ပါ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူေတြအဖို႔ ေနထိုင္စားေသာက္ေရးအခက္အခဲကို မညီးညဴၾကရပါ။
ႏိုင္ငံေရးသမား ဆိုတဲ့ေဝါဟာရကို အေတာ္ၾကာအထိ အစာမေက်ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ (မဆလ) ေခတ္မွာ ပါတီ၊ ေကာင္စီက လူၾကီးဆိုသူေတြရယ္ (ဖဆပလ) ေခတ္က ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရယ္ဟာ နာမည္ေကာင္းမရၾကပါ။ ကြ်န္ေတာ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အေရြးခံရတဲ့အထိ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏိုင္ငံေရးသမားရယ္လို႔ ထင္မထားမိခဲ့ပါ။ (နဝတ/အအဖ) ေခတ္ေတြမွာလဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ရစရာမရွိေအာင္ပုတ္ခတ္ဆဲေရးျပီး၊ သူတို႔ကမွ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး ဆိုျပီး သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အမႊန္းတင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ နာမဝိသသန တခု ထပ္တိုးလာတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္လုပ္သင့္တဲ့ တာဝန္တခု၊ လူမႈေရးအလုပ္တခုလို႔သာ အခုထိသေဘာထားမိတယ္။
၄။ ဆံုရွံဳးမႈ
ဆံုးရွံဳးတယ္လို႔ေျပာခ်င္လဲေျပာေပါ့။ မိသားစုတာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ ႏိုင္ငံေရးအလုပ္ထဲမွာ အခ်ိန္ကုန္ေနခဲ့ရတယ္။ မၾကာခင္ တိုင္းျပည္ကေန ထြက္ေျပးရတယ္။ သားသမီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြခ်ည္းဘဲ။ သူတို႔အေမခင္ျမာ တာဝန္ႏွစ္ဆထက္ ေလးတာကိုထမ္းရတယ္။ ကေလးေတြလဲ အတန္းပညာေရာ အသိပညာပါ ရသင့္ၾကတာထက္ နည္းသြားၾကေတာ့တယ္။ ျမန္မာျပည္ကဘြဲ႔ တေယာက္မွ မရၾကပါ။ ျပည္ေျပးအမတ္သားသမီးဆိုျပီးခြဲျခားဆက္ဆံတာ ႏွိမ္တာလဲခံၾကရေသးတယ္။ မံုရြာမွာ စစ္တပ္ေဘာလံုးပြဲလုပ္ရင္ သမီးကို ပန္းစီးဆက္ဘို႔ လူေရြးတယ္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္လို ရုပ္ေရအတြက္မဟုတ္ဘဲ၊ နာမ္ႏွိမ္ဘို႔သက္သက္အတြက္ ပါ။ အဲလိုေန႔မ်ားမွာ သမီး ေက်ာင္းမသြားေတာ့ပါ။
ျပည္ပမွာ မိသားစုအတူေနႏိုင္လာၾကျပန္ေတာ့လဲ နည္းတမ်ိဳးနဲ႔ သားသမီးေတြခံၾကရပါေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က NLD မို႔ NLD မလိုလားသူေတြက မၾကိဳက္ပါ။ ဖေအက ဝန္ၾကီးဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔လုပ္ေနရလို႔ လူၾကီးသားသမီး ကို မ်က္စိဆံပင္ေမႊး စူးၾကတာလဲ ရွိတယ္။ သားေတြကိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီးဦးစားေပးသူေတြက ဖယ္က်ဥ္ထားတယ္။ မိသားတစုလံုးက ဗမာေတြမို႔ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစု မဟုတ္ျပန္လို႔ အႏွိမ္ခံရတာလဲ တကယ္ရွိပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ကြ်န္ေတာ့္ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ပါ။ မိဘေၾကာင့္ သားသမီးေတြပါနစ္နာတယ္ဆိုတာ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ ဆံုးရွံဳဳးမႈ ျဖစ္ပါတယ္။
လူထုအတြက္ေျပာရရင္ ျပည္ပကိုထြက္လာရျပီးေနာက္ တတ္ႏိုင္တာလုပ္တာပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ အႏွစ္ ၂ဝ ၾကာေတာ့ ျပန္စဥ္းစားမိရာကေန မဲေပးတာယူ၊ မဲေပးသူထားခဲ့၊ ငါ တာဝန္မဲ့ခဲ့သလား ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမးမိလာပါတယ္။
၅။ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့အျဖစ္အပ်က္
လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ေရာ ႏိုင္ငံေရးအယူအဆအရ မနီးစပ္သူေတြနဲ႔က ပဋိပကၡရယ္လို႔မရွိပါ။ အနီးကပ္ဆံုး ေနၾကျပီး၊ ကြ်န္ေတာ္က လူယံုလို႔၊ လူရင္းလို႔ ပံုထားတဲ့ သူေတြကေန ရန္သူလိုျဖစ္သြားခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ (၁၅) ႏွစ္မက တြဲလုပ္လာသူေတြ တခ်ိဳ႕နဲ႔ လမ္းခြဲရျခင္းပါ။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးလက္ကေန လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ အနီးကပ္ စက္ကြင္း က မလြတ္ကင္းခဲ့ပါ။ ႏိုင္ငံေရးမွာ ကိုယ္နဲ႔ အျမင္မတူသူေတြရွိတာက ပံုမွန္သေဘာမို႔ မေထာင္းတာေပမဲ့ မဟုတ္တမ္းတရားစြပ္စြဲတာ၊ ေစာ္ကားတာ၊ အေသရဖ်က္တာ၊ ပိုဆိုးတာက ဖေအမႏိုင္ရင္ မိသားစုကိုပါ ဖ်က္ဆီးဘို႔ ၾကိဳးပမ္းတာေတြကိုပါ ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ မထင္မွတ္တာေတြ ၾကံဳရတတ္သလို ဘယ္လိုမွထင္မထားသူေတြကေန ယုတ္မာေကာက္က်စ္တာ၊ ဂံုးတိုက္ေခ်ာျပစ္တာမ်ိဳးလဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ တေယာက္ကေန ကြ်န္ေတာ့္မွာ အိုမင္းပ်က္ယြင္းေနတဲ့ ပုလဲကအိမ္ကေလးသာ က်န္ေတာ့ေပမဲ့၊ ဘယ္မွာ အိမ္-တိုက္ ဘယ္ႏွစ္လံုး၊ ပါတီကေငြ ဘယ္ႏွစ္သိန္း ဘုံးထားတယ္ စသျဖင့္ ေျပာတာခံရပါတယ္။ ျပႆနာ ျဖစ္တဲ့အခါ ပါတီတြင္းကိစၥမို႔ မီဒီယာကို ကြ်န္ေတာ္ကထုတ္မေျပာပါ။ တဖက္ကေတာ့ မေမးဘဲေျပာခဲ့ပါတယ္။ မျပည့္စံု (မမွန္ကန္တဲ့) သတင္းျဖစ္လို႔ ဝါရင့္မီဒီယာေတြက မသံုးခဲ့ပါ။ သူ႔လူသူယံုမိလို႔ သံုးခဲ့တဲ့ဌာနတခုမွာေတာ့ ျပႆနာတက္သြားပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ ကိုယ္ပစ္မွတ္မွတ္ထား တိုက္ေနသူကိုသာမကာ အနားကလူေတြကိုပါ သတိထားရမယ္ ဆိုတာ ထင္မထားခဲ့တာ အမွန္ပါ။
၆။ ယူၾကံဳးမရအျဖစ္
ကြ်န္ေတာ္ေရးထားတဲ့ မွတ္တမ္းေလးတခုရွိတယ္။ ဆရာဝန္ျဖစ္ ၁၅ ႏွစ္အၾကာ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေသြးနဲ႔ေခြ်းတို႔စီးဆင္းရာ ဒုကၡျမစ္ၾကီးတစင္း ေပၚထြန္းလာ၊ ႏိုင္ငံေရးပင္လယ္မွာ ခုန္ခ်မိ၊ ကေန႔အထိ။ ယမုန္နာျမစ္စ္ီးဆင္းရာ ေဒလီမွာသာ၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၾကာ၊ မိသားစုထဲမွာ စစ္ေထာက္လွမ္းေရး စစ္ေဆးတာ ပဌမဆံုးခံရတဲ့ သားအၾကီးရဲ႕ အရိုးျပာကို ေမွ်ာလိုက္ရတာ ဂဂၤါျမစ္ထဲမွာ။ ဒုကၡရစရိယာ က်င့္ရာအနားက သုဇာတာ ေရႊခြက္ေမ်ာရာ နာရဥၨရာျမစ္ကိုေရာက္တာ ဘယ္ႏွစ္ေခါက္မွန္းမသိပါ၊ သာဝတၳိအနားမွာ မပဒါ ပရိေဒဝမီး ေလာင္ျမိဳက္တဲ့ျမစ္အနား၊ သံေဝဂပြါးခဲ့ဘူးပါသည္ လို႔ ေရးမွတ္ခဲ့ဘူးပါတယ္။
အေမဆံုးေတာ့ေရာ အဖဆံုးေတာ့ပါ ကြ်န္တာ္ျပည္ပမွမွာဘဲ။ အေမဆံုးတာကို ေနာက္ ေလးလေလာက္ေနမွသိရတယ္။ ေထာက္လွမ္းေရးက ျပည္တြင္း-ျပည္ပအဆက္အသြယ္ကို လံုးဝပိတ္ပင္ထားလို႔ပါ။ အခုေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ေတာ့လို႔ နာေရးသတင္း ေစာသိႏိုင္ျခင္းသည္ အေျပာင္းအလဲျဖစ္သည္ လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
၇။ ဆံုးရံႈးမႈ သို႔မဟုတ္ ေနာင္တ
မရွိဘူးထင္ပါတယ္။ ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားတာမ်ိဳး မရွိေသးပါ။ မရွိေသးတာကိုက စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ လိုက္ရွာေနရတာမ်ိဳးမို႔ ရွိအံုးေတာ့ မျဖစ္စေလာက္ေနမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရးထဲဝင္ပါတာကို မိဘေတြက သေဘာမက်ၾကပါ။ ကိုယ့္မိသားစုတာဝန္ေတြ ပ်က္ခဲ့တယ္။ ဆရာဝန္လုပ္တုန္းက ဆရာ ဆိုျပီး ေလးစားအားကိုးမႈသက္သက္ရခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ ျပိဳင္ဘက္လို၊ ဆန္႔က်င္ဘက္လို၊ ရွားရွားပါးပါးက ရန္သူလိုသေဘာထားခံရတယ္။ စစ္အစိုးရကေတာ့ သူပုန္၊ ဝရမ္းေျပး၊ ျပည္ေျပးလို႔ သတ္မွတ္တာခံရတယ္။ ဒီဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာေတြက ေနာင္တ ရယ္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ေစပါ။
၈။ မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ
ကြ်န္ေတာ္ NLD ထဲဝင္ျပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္ဘို႔လုပ္ေတာ့ ညီတေယာက္က အစိုးရဝန္ထမ္းျဖစ္လို႔ သူနဲ႔ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနခဲ့တယ္။ သူ႔ကိုျပႆနာမျဖစ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ္ အိႏိၵယဘက္ကို လြတ္ေအာင္ထြက္ေျပးျပီဆိုတာ ေသခ်ာခ်ိန္မွာ ညီအရင္းကို ဖမ္းျပီးေထာင္ (၄) ႏွစ္ ခ်လိုက္တယ္။ ညီကေန ကြ်န္ေတာ့္ဆီ အဆက္အသြယ္တခါဘဲ လုပ္ဘူးတယ္။ သူကေန အေမရိကန္သမတ ေဂ်ာ့ ဘြတ္ရွ္ (စီနီယာ) ရ့ဲ အတၳဳပတၲိစာအုပ္ကို လူၾကံဳနဲ႔ပို႔ဘူးတယ္။ သူ႔ကိုေထာင္ခ်ေတာ့ ကြန္ျမဴနစ္ တဲ့။
အလားတူပါဘဲ ကြ်န္ေတာ့္ ဇနီးကိုလဲဖမ္း၊ မံုရြာေထာင္ထဲမွာခ်ဳပ္ထားျပီး စစ္တယ္။ စစ္ေမးတာမွန္သမွ် ကြ်န္ေတာ္ ဘယ္လို လြတ္ေအာင္ေျပးသလဲ။ ဘယ္သူေတြကေန ဘယ္လိုကူညီသလဲဆိုတာေတြကိုသာ ေမးတယ္။ တရားရံုးမွာ ပုဒ္မတပ္ေတာ့ စက္ဘီးခိုးမႈ တဲ့။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အိမ္မွာ သားသမီးကလဲမ်ား၊ ကူေဘာ္ေလာက္ဘက္ကလဲ မ်ားလွတာမို႔ စက္ဘီး ဘယ္ႏွစ္စီးရွိလဲ ကြ်န္ေတာ္ မသိပါ။
၉။ ေရွ႕မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဘာေတြမွန္းထားလဲ
လူသားေတြဟာ အရိုင္းအစိုင္းဘဝကေန တေျဖေျဖးယဥ္ေက်းလာတယ္။ အသားစိမ္းေတာ့ မစားေတာ့ဘူး၊ စည္းကမ္း ကလနား ထားတဲ့ေနရာမွာ ထားလာၾကတယ္။ ခြန္အားၾကီးသူအုပ္ခ်ဳပ္နည္းကေန၊ ဘရာသခင္ေပးတဲ့ အခြင့္အာဏာဆိုတာ ဖန္တီးျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တာ ရာစုႏွစ္နဲ႔ၾကာတယ္။ အမ်ားအၾကိဳက္ေရြးခ်ယ္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့နည္းကို အမ်ားစုကလက္ခံလာၾကျပီ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ ခြန္အားၾကီးသူကေနစာ အုပ္ခ်ဳပ္တာ ဆက္ရွိေသးတယ္။ စစ္တပ္ကေပးတဲ့ အုပ္ခြင့္အာဏာ ဆိုတာကို စမ္းသပ္ကာစသာ ရွိေသးတယ္။
၁ဝ။ အျဖစ္ခ်င္ဆံုး ဆႏၵတစ္ခု
တိုင္းျပည္အတြက္ေမွ်ာ္မွန္ခ်က္ေျပာရရင္ အားတက္ေစခ်င္ပါတယ္။ ရင္ဆိုင္ေနရတာကို ေလွ်ာ့မတြက္ေစခ်င္ပါ။ လားရာေတာ့ ေကာင္းေနပါျပီ။ သြားစရာခရီး ေဝးလြန္းပါေသးတယ္။ အားလိုတယ္။ ေသနတ္မဟုတ္ပါ၊ ညီညြတ္ျခင္းသည္သာ အား ျဖစ္ပါတယ္။
ေျပာျပီးသားအခ်က္ေတြက ႏိုင္ငံေရးစကားေတြသာျဖစ္တယ္။ တကယ္တန္း လူ႔ဘဝဆိုတာ ေလာဘေဇာေတြ၊ ႏိုင္လိုမင္းထက္ျပဳမႈေတြက ဒင္းၾကမ္းျပည့္ေနတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးသာမက လူေတြရဲ႕ ဘာသာေရး အထိန္းအကြပ္နဲ႔ နီတိတရားေတြကိုပါ ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ႏိုင္လာတဲ့ေန႔ကို ကြ်န္ေတာ္ေမွ်ာ္မွန္းပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၆-၁-၂ဝ၁၄
၂-၁ဝ-၂ဝ၁၆
၂-၁ဝ-၂ဝ၁၇
Comments
Post a Comment