Cro-Media ခရိုမီ
ေဒၚအမာရာျပည့္ပြဲရက္မို႔ အရင္က ေဒၚအမာနာမည္ပါတဲ့စာေလးကိုျပန္တင္ပါရေစ။
ေမးတဲ့သူက ဆရာ အစိုးရပိုင္မဟုတ္တဲ့ ႐ုပ္သံလႊင့္မီဒီယာဟာ ဘက္လိုက္မႈရိွသင့္ မရိွသင့္။
ဟုတ္ ႕႕႕ ေဒၚအမာလို႔ထင္ပါတယ္၊ ေျပာဘူးတယ္မဟုတ္လား။ စာနယ္ဇင္း ဘက္မလိုက္ဘူးဆိုတာ လိမ္တာကြဲ႔တဲ့။
၁၉၄၈-၁၉၆၂ အတြင္းမွာ အဝါ၊ အနီ၊ အျပာေခတ္မို႔၊ စာနယ္ဇင္းေတြက အေရာင္တခုခုကို လိုက္ၾကတယ္။ အစိုးရက ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးသာ ေရးတယ္။ ကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ အာဏာရွိ (ရွင္) လား၊ အာဏာမဲ့လား ေရြးၾကတယ္။ ပုဂၢလိကလည္း မတူးဘူး။ ဟိုလိုလို သည္လိုလိုဆိုရင္ ညံ့လို႔။
၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲနီးလာေတာ့ အေရာင္ေတြထြက္လာတယ္။ ရဲရဲေတာက္ေတြ။ ထူးျခားတာတခုက စိမ္းသင့္မွစိမ္း ဆိုတာလည္း ေတြ႔လိုက္ရေသးတယ္။
သတင္းေရးတာ၊ ေရြးတာမွာ ပညာပါရတယ္။ CNN, BBC, Times, Newsweek ေတြအဆင့္အတန္းဟာ သိတဲ့အတိုင္းပဲ။ သူတို႔လည္း ဘက္လိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆင့္ရွိတယ္။ အဆင့္ရွိေပမဲ့ Al Jazeera (အယ္လ္ဂ်ာဇီရာ) ကေတာ့ နာမည္နဲ႔တင္ ဘက္လိုက္တာသိသာျပီး၊ အာရတ္နဲ႔ မြတ္ဆလင္ ပရိတ္သတ္သာမ်ားတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြကေတာ့ ေတာ္တာေပါ့ ဘီဘီစီ၊ စီအင္အင္ကေန ေငြပိုေပးေခၚခိုင္းထားတာကိုး။ မီဒီယာဆိုတာလည္း ေငြပဲ။
ျမန္မာျပည္မွာက ျပည္ပေနရာကေန အထဲသြားျပီး၊ အထဲေနျပီး၊ မီဒီယာလုပ္ငန္းလုပ္သူတိုင္းဟာ Compromise (ကြန္ပရိုက္မိုက္စ္) လုပ္တယ္လို႔ေခၚတဲ့ ကိုယ့္အရည္အေသြးကို ေရမေရာရင္ ရပ္တည္ဘို႔ခက္ၾကတယ္။ အရည္အခ်င္း နည္းတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါ။ လက္သင္ေတြကေတာ့ ခုထိေတာ့ မိႈေပါက္တဲ့ရာသီမွာသာရွိေသးတယ္။ ေဆာရီး။
စာနယ္ဇင္းဖတ္သူေတြကလည္း အစိုးရထုတ္ေတြကိုသာ ဖတ္၊ ၾကည့္၊ နားေထာင္တဲ့အဆင့္က တက္မလို႔ရွိေသးတာ။ အစဥ္အလာေဟာင္းနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံအားေတြကို ပုဂၢလိကအစစ္ေတြက မမီႏိုင္ေသးပါ။ ပုဂၢလိကထဲမွာလဲ ခရိုနီမီဒီယာ (ခရိုမီ) ေတြက မ်ားတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၂-၂ဝ၁၅
၂၉-၁၁-၂ဝ၁၅
ေမးတဲ့သူက ဆရာ အစိုးရပိုင္မဟုတ္တဲ့ ႐ုပ္သံလႊင့္မီဒီယာဟာ ဘက္လိုက္မႈရိွသင့္ မရိွသင့္။
ဟုတ္ ႕႕႕ ေဒၚအမာလို႔ထင္ပါတယ္၊ ေျပာဘူးတယ္မဟုတ္လား။ စာနယ္ဇင္း ဘက္မလိုက္ဘူးဆိုတာ လိမ္တာကြဲ႔တဲ့။
၁၉၄၈-၁၉၆၂ အတြင္းမွာ အဝါ၊ အနီ၊ အျပာေခတ္မို႔၊ စာနယ္ဇင္းေတြက အေရာင္တခုခုကို လိုက္ၾကတယ္။ အစိုးရက ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးသာ ေရးတယ္။ ကေန႔ ျမန္မာျပည္မွာ အာဏာရွိ (ရွင္) လား၊ အာဏာမဲ့လား ေရြးၾကတယ္။ ပုဂၢလိကလည္း မတူးဘူး။ ဟိုလိုလို သည္လိုလိုဆိုရင္ ညံ့လို႔။
၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲနီးလာေတာ့ အေရာင္ေတြထြက္လာတယ္။ ရဲရဲေတာက္ေတြ။ ထူးျခားတာတခုက စိမ္းသင့္မွစိမ္း ဆိုတာလည္း ေတြ႔လိုက္ရေသးတယ္။
သတင္းေရးတာ၊ ေရြးတာမွာ ပညာပါရတယ္။ CNN, BBC, Times, Newsweek ေတြအဆင့္အတန္းဟာ သိတဲ့အတိုင္းပဲ။ သူတို႔လည္း ဘက္လိုက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆင့္ရွိတယ္။ အဆင့္ရွိေပမဲ့ Al Jazeera (အယ္လ္ဂ်ာဇီရာ) ကေတာ့ နာမည္နဲ႔တင္ ဘက္လိုက္တာသိသာျပီး၊ အာရတ္နဲ႔ မြတ္ဆလင္ ပရိတ္သတ္သာမ်ားတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြကေတာ့ ေတာ္တာေပါ့ ဘီဘီစီ၊ စီအင္အင္ကေန ေငြပိုေပးေခၚခိုင္းထားတာကိုး။ မီဒီယာဆိုတာလည္း ေငြပဲ။
ျမန္မာျပည္မွာက ျပည္ပေနရာကေန အထဲသြားျပီး၊ အထဲေနျပီး၊ မီဒီယာလုပ္ငန္းလုပ္သူတိုင္းဟာ Compromise (ကြန္ပရိုက္မိုက္စ္) လုပ္တယ္လို႔ေခၚတဲ့ ကိုယ့္အရည္အေသြးကို ေရမေရာရင္ ရပ္တည္ဘို႔ခက္ၾကတယ္။ အရည္အခ်င္း နည္းတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါ။ လက္သင္ေတြကေတာ့ ခုထိေတာ့ မိႈေပါက္တဲ့ရာသီမွာသာရွိေသးတယ္။ ေဆာရီး။
စာနယ္ဇင္းဖတ္သူေတြကလည္း အစိုးရထုတ္ေတြကိုသာ ဖတ္၊ ၾကည့္၊ နားေထာင္တဲ့အဆင့္က တက္မလို႔ရွိေသးတာ။ အစဥ္အလာေဟာင္းနဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံအားေတြကို ပုဂၢလိကအစစ္ေတြက မမီႏိုင္ေသးပါ။ ပုဂၢလိကထဲမွာလဲ ခရိုနီမီဒီယာ (ခရိုမီ) ေတြက မ်ားတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၂-၂ဝ၁၅
၂၉-၁၁-၂ဝ၁၅
Comments
Post a Comment