America အေမရိကား ဘာမ်ားမွတ္သလည္း
ဒီေဆးပါဆရာ။ ကၽြန္မအစ္မက ေသာက္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ဒါမ်ိဳးေတြေသာက္ရင္ စိတ္ခ်ရမရ သိပါရေစရွင့္။ ယိုးဒယားက ေဆးေတြေတာ့ ဆရာ recommand မလုပ္ဘူးလို႔ေရးထားတာဖတ္ဖူးပါတယ္။ ဒါက အေမရိကန္ထုတ္မို႔ ေမးၾကည့္တာပါရွင့္။
အေမရိကားျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္မွာျဖစ္ျဖစ္ ေၾကာ္ျငာေဆးေတြက အမ်ားၾကီး။ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းအၾကီးစားျဖစ္ပါတယ္။
High Up-Calcium USA အရပ္ရွည္ေဆးဆိုတာလည္း မထူးဘူး။ ေၾကာ္ျငာေဆး။ ေဆးေသာက္သူလည္းအရပ္မရွည္ ေျဖရသူလည္း စိတ္မရွည္ပါ။
FDA ခြင့္ျပဳခ်က္လည္းပါအုန္းမယ္။ Food supplement and vitamin အစားအေသာက္နဲ႔အားေဆးလို႔ ေဆးအမ်ိဳးအစား လုပ္ထားရင္ FDA က ခြင့္ျပဳခ်က္ရဘို႔မလိုပါ။ FDA ကန္႔ကြက္ခ်က္မပါတိုင္း ေကာင္းတယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ ထိေရာက္မႈနဲ႔ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမွာ အမ်ားေလးစားတဲ့ ေဆးသုေတသနမရွိၾကပါ။ အြန္လိုင္းမွာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ကြန္မင့္ေတြကေတာ့ မဖတ္ခ်င္အဆံုး ေတြ႔ရပါမယ္။ ေဆးထုပ္ပိုပံုးကလည္း ဝယ္ခ်င္စရာ၊ ေၾကာ္ျငာျမင္တာနဲ႔ ပံုထဲက ေမာ္ဒယ္လိုျဖစ္ခ်င္စရာ။ သေဘာပဲဗ်ာ။ စိတ္ကသက္သာရာရသြားလည္း ေကာင္းတာပါပဲ။
Pharmaceutical marketing ေဆးဝါးေစ်းကြက္လုပ္ငန္းအတြက္ ေဆးကုမၸဏီေတြက ေငြေတြအမ်ားၾကီးသံုးၾကပါတယ္။ ဥပမာ ကေနဒါမွာ ၂ဝဝ၄ တံုးက ၁႕၇ ဘီလီယန္။ ၂ဝဝ၂ တံုးက အေမရိကမွာ ၂၁ ဘီလီယန္ေဒၚလာ။ ၂ဝဝ၅ တံုးက အေမရိကားမွာ ၂၉႕၉ ကေန ၅၇ ဘီလီယန္ေဒၚလာလို႔မွန္းဆရပါတယ္။ အဲတာကို ခြဲျခမ္းလိုက္ရင္ ၅၆% က အခမဲ့ (ဆင္ပယ္လ္) ေပးတာအတြက္သံုးတယ္။ ၂၅% က ေဆးေရာင္းတာ။ ၁၂႕၅% က ေဆးဝယ္သူေတြဆီ ေၾကာ္ျငာျပီးေရာင္းခ်တာ။ ၄% က ေဆးရံုေတြ၊ ၂% က ဂ်ာနယ္ေၾကာ္ျငာနည္းနဲ႔ေရာင္းခ်ခဲ့တာ။ အဲတာက ေဆးပညာရွင္ေတြအတြက္သာျဖစ္တယ္။
Direct-to-consumer advertising (DTC advertising) စားသံုးသူဆီတိုက္ရိုက္ေၾကာျငာျခင္းလို႔ ေခၚတာလည္း ရွိေသးတယ္။ စားသံုးသူေတြဆီကို အဲလိုေရာင္းခ်လို႔ရေငြဟာ ၃၄႕၃% တက္လာတယ္။ ဆရာဝန္လက္မွတ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ရေငြကေတာ့ ၅႕၁% သာ တက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေဆးကုမၸဏီေတြဟာ ေဆးသုေတသနထက္ ဒီနည္းအတြက္ ေငြပိုသံုးၾကတယ္။
ပံုကိုေတာ့ ျမန္မာျပည္ကလိပ္စာပါေနေတာ့ သူမ်ားစီးပြါးေရးျဖစ္လို႔ မသံုးပါ။ ဂူဂယ္လ္ကပံုသာသံုးပါမယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၆-၂-၂ဝ၁၆
အေမရိကားျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္မွာျဖစ္ျဖစ္ ေၾကာ္ျငာေဆးေတြက အမ်ားၾကီး။ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းအၾကီးစားျဖစ္ပါတယ္။
High Up-Calcium USA အရပ္ရွည္ေဆးဆိုတာလည္း မထူးဘူး။ ေၾကာ္ျငာေဆး။ ေဆးေသာက္သူလည္းအရပ္မရွည္ ေျဖရသူလည္း စိတ္မရွည္ပါ။
FDA ခြင့္ျပဳခ်က္လည္းပါအုန္းမယ္။ Food supplement and vitamin အစားအေသာက္နဲ႔အားေဆးလို႔ ေဆးအမ်ိဳးအစား လုပ္ထားရင္ FDA က ခြင့္ျပဳခ်က္ရဘို႔မလိုပါ။ FDA ကန္႔ကြက္ခ်က္မပါတိုင္း ေကာင္းတယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ ထိေရာက္မႈနဲ႔ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမွာ အမ်ားေလးစားတဲ့ ေဆးသုေတသနမရွိၾကပါ။ အြန္လိုင္းမွာ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ကြန္မင့္ေတြကေတာ့ မဖတ္ခ်င္အဆံုး ေတြ႔ရပါမယ္။ ေဆးထုပ္ပိုပံုးကလည္း ဝယ္ခ်င္စရာ၊ ေၾကာ္ျငာျမင္တာနဲ႔ ပံုထဲက ေမာ္ဒယ္လိုျဖစ္ခ်င္စရာ။ သေဘာပဲဗ်ာ။ စိတ္ကသက္သာရာရသြားလည္း ေကာင္းတာပါပဲ။
Pharmaceutical marketing ေဆးဝါးေစ်းကြက္လုပ္ငန္းအတြက္ ေဆးကုမၸဏီေတြက ေငြေတြအမ်ားၾကီးသံုးၾကပါတယ္။ ဥပမာ ကေနဒါမွာ ၂ဝဝ၄ တံုးက ၁႕၇ ဘီလီယန္။ ၂ဝဝ၂ တံုးက အေမရိကမွာ ၂၁ ဘီလီယန္ေဒၚလာ။ ၂ဝဝ၅ တံုးက အေမရိကားမွာ ၂၉႕၉ ကေန ၅၇ ဘီလီယန္ေဒၚလာလို႔မွန္းဆရပါတယ္။ အဲတာကို ခြဲျခမ္းလိုက္ရင္ ၅၆% က အခမဲ့ (ဆင္ပယ္လ္) ေပးတာအတြက္သံုးတယ္။ ၂၅% က ေဆးေရာင္းတာ။ ၁၂႕၅% က ေဆးဝယ္သူေတြဆီ ေၾကာ္ျငာျပီးေရာင္းခ်တာ။ ၄% က ေဆးရံုေတြ၊ ၂% က ဂ်ာနယ္ေၾကာ္ျငာနည္းနဲ႔ေရာင္းခ်ခဲ့တာ။ အဲတာက ေဆးပညာရွင္ေတြအတြက္သာျဖစ္တယ္။
Direct-to-consumer advertising (DTC advertising) စားသံုးသူဆီတိုက္ရိုက္ေၾကာျငာျခင္းလို႔ ေခၚတာလည္း ရွိေသးတယ္။ စားသံုးသူေတြဆီကို အဲလိုေရာင္းခ်လို႔ရေငြဟာ ၃၄႕၃% တက္လာတယ္။ ဆရာဝန္လက္မွတ္နဲ႔ ေရာင္းခ်ရေငြကေတာ့ ၅႕၁% သာ တက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေဆးကုမၸဏီေတြဟာ ေဆးသုေတသနထက္ ဒီနည္းအတြက္ ေငြပိုသံုးၾကတယ္။
ပံုကိုေတာ့ ျမန္မာျပည္ကလိပ္စာပါေနေတာ့ သူမ်ားစီးပြါးေရးျဖစ္လို႔ မသံုးပါ။ ဂူဂယ္လ္ကပံုသာသံုးပါမယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၆-၂-၂ဝ၁၆
Comments
Post a Comment