Layman’s term ေလာကီအက်ိဳး
၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ထူးျခားလာတာေတြထဲက တခုကေတာ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ပါဝင္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြရ့ဲအရွိန္ၾသဇာ ၾကီးေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။ က်မသြားပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္။
ဒိအရင္ကေတာ့ သီရိလကၤာမွာလို ဘုန္းၾကီးေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ တရားဝင္ပါႏိုင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကဘူးေပမယ့္ တက္မလာပါ။ အခုဟာက အဲတာမ်ိဳးနဲ႔ လံုးလံုးၾကီးဆန္႔က်င္ေနပါတယ္။ အခုလုပ္ေနတာက စီမံခ်က္တခုျဖစ္ေနတာ သိသာလာတယ္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲနဲ႔ထုတ္မေျပာတဲ့ လမ္းျပေျမပံုတခုပါပဲ။ တဆင့္ျခင္းတက္လာေနတယ္။ လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တယ္။ အသင္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔တယ္။ အမည္မခံေပမယ့္ သံသယအဝင္ခံရတာေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိတယ္။ ရာဇဝတ္မႈအထိပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ မေန႔ကတင္လိုက္တဲ့ For Reference Only အကိုးအကားအတြက္သာလို႔ ျမန္မာလိုအမည္ရတဲ့ ပို႔စ္ေအာက္မွာ လူနာမည္နဲ႔ (လူဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိပါ) တေယာက္ကေထာက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုးကားတာက ဘုန္းၾကီးတပါး ေရးထားတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ဆိုလို႔ နိဒါန္းေလးသာပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးကို လူကေနျပန္ေလွ်ာက္ (ေထာက္) တာကို ခ်ဳပ္တီးအပ္ပါတယ္။
(၁) လူေတြအဖို႔ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြကို သေဘာမတူႏိုင္လို႔ ျပန္ေမးေလွ်ာက္ရတာကို ငရဲက်မွာလားဆိုတဲ့ အသိကေန တားျမစ္ခံေနၾကရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေနေတာ့ ေျပာရရင္ ဒီမိုကေရစီ (ပါရာေဒါက္စ္) ေခၚတဲ့ အဆီအေငၚမတည့္မႈၾကီး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲတာ မေကာင္းပါ။
(၂) အာဏာဆက္ယူခ်င္ေနတဲ့ဖက္ကေန သာသနာဆိုင္ရာကို အားျပဳအသံုးခ်ေနတာ ျငင္းမရပါ။ ဘုန္းၾကီးအားကို အားကိုးလာတာလည္း မျငင္းႏိုင္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြအားကို အလြန္ရလိုပါတယ္။ သူတို႔နည္းမ်ိဳးေတာ့ မဲမရလည္းေနပါ၊ မရခ်င္ပါ။
(၃) သာသနာကိုဘမ္းျပထားလို႔ အဲဒီဖက္လူၾကီးေတြ ဘုန္းၾကီေက်ာင္းထဲဖိနပ္စီးတာကို ေထာက္ျပေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ ခုခံကာကြယ္ၾကရတယ္။ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကိုကြယ္ျပီး မဲစည္းရံုးေရး နဖူးစီးစာတမ္းထားတာကလည္း ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲတာလည္း သူတို႔ခင္ျမာ ကာကြယ္ေနျပန္တယ္။ ဘာကိုကာကြယ္ေနၾကတာလည္း။ သာသနာလား အဏာလား။
(၄) ဘုန္းၾကီးကို ဘုန္းၾကီးက ျပန္ေလွ်ာက္ထားတာသာသင့္လို႔ အခုေတာ့ အဲလိုနည္းလမ္းကို က်န္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြက သံုးလာၾကတာေတြ႔လာရလို႔ ၾကိဳဆိုရပါမယ္။
(၅) ကြ်န္ေတာ့္အျမင္မွာ ေလာကီအက်ိဳးအတြက္ သာသနာကိုတလြဲသံုးေတာ့ သာသနာကို အၾကည္ညိဳနည္းေစတယ္။ ပံုေတြကို မတင္လိုပါ။ ဒီစာေအာက္မွာလည္း အဲလိုပံုမ်ိဳး တင္မေပးၾကဘို႔ ေမတၲာရပ္ခံပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၂-၉-၂ဝ၁၅
ဒိအရင္ကေတာ့ သီရိလကၤာမွာလို ဘုန္းၾကီးေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲမွာ တရားဝင္ပါႏိုင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကဘူးေပမယ့္ တက္မလာပါ။ အခုဟာက အဲတာမ်ိဳးနဲ႔ လံုးလံုးၾကီးဆန္႔က်င္ေနပါတယ္။ အခုလုပ္ေနတာက စီမံခ်က္တခုျဖစ္ေနတာ သိသာလာတယ္။ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲနဲ႔ထုတ္မေျပာတဲ့ လမ္းျပေျမပံုတခုပါပဲ။ တဆင့္ျခင္းတက္လာေနတယ္။ လႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တယ္။ အသင္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔တယ္။ အမည္မခံေပမယ့္ သံသယအဝင္ခံရတာေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိတယ္။ ရာဇဝတ္မႈအထိပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ မေန႔ကတင္လိုက္တဲ့ For Reference Only အကိုးအကားအတြက္သာလို႔ ျမန္မာလိုအမည္ရတဲ့ ပို႔စ္ေအာက္မွာ လူနာမည္နဲ႔ (လူဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိပါ) တေယာက္ကေထာက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကိုးကားတာက ဘုန္းၾကီးတပါး ေရးထားတာပါ။ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ဆိုလို႔ နိဒါန္းေလးသာပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးကို လူကေနျပန္ေလွ်ာက္ (ေထာက္) တာကို ခ်ဳပ္တီးအပ္ပါတယ္။
(၁) လူေတြအဖို႔ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြကို သေဘာမတူႏိုင္လို႔ ျပန္ေမးေလွ်ာက္ရတာကို ငရဲက်မွာလားဆိုတဲ့ အသိကေန တားျမစ္ခံေနၾကရတယ္။ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေနေတာ့ ေျပာရရင္ ဒီမိုကေရစီ (ပါရာေဒါက္စ္) ေခၚတဲ့ အဆီအေငၚမတည့္မႈၾကီး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲတာ မေကာင္းပါ။
(၂) အာဏာဆက္ယူခ်င္ေနတဲ့ဖက္ကေန သာသနာဆိုင္ရာကို အားျပဳအသံုးခ်ေနတာ ျငင္းမရပါ။ ဘုန္းၾကီးအားကို အားကိုးလာတာလည္း မျငင္းႏိုင္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြအားကို အလြန္ရလိုပါတယ္။ သူတို႔နည္းမ်ိဳးေတာ့ မဲမရလည္းေနပါ၊ မရခ်င္ပါ။
(၃) သာသနာကိုဘမ္းျပထားလို႔ အဲဒီဖက္လူၾကီးေတြ ဘုန္းၾကီေက်ာင္းထဲဖိနပ္စီးတာကို ေထာက္ျပေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ ခုခံကာကြယ္ၾကရတယ္။ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကိုကြယ္ျပီး မဲစည္းရံုးေရး နဖူးစီးစာတမ္းထားတာကလည္း ေထာက္ျပစရာ ျဖစ္လာတယ္။ အဲတာလည္း သူတို႔ခင္ျမာ ကာကြယ္ေနျပန္တယ္။ ဘာကိုကာကြယ္ေနၾကတာလည္း။ သာသနာလား အဏာလား။
(၄) ဘုန္းၾကီးကို ဘုန္းၾကီးက ျပန္ေလွ်ာက္ထားတာသာသင့္လို႔ အခုေတာ့ အဲလိုနည္းလမ္းကို က်န္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြက သံုးလာၾကတာေတြ႔လာရလို႔ ၾကိဳဆိုရပါမယ္။
(၅) ကြ်န္ေတာ့္အျမင္မွာ ေလာကီအက်ိဳးအတြက္ သာသနာကိုတလြဲသံုးေတာ့ သာသနာကို အၾကည္ညိဳနည္းေစတယ္။ ပံုေတြကို မတင္လိုပါ။ ဒီစာေအာက္မွာလည္း အဲလိုပံုမ်ိဳး တင္မေပးၾကဘို႔ ေမတၲာရပ္ခံပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၂-၉-၂ဝ၁၅
Comments
Post a Comment