Wednesday, May 27, 2015

Excess caffeine health warning ေကဖင္းတာ မေကာင္း

(အီးယူ) ႏိုင္ငံေတြမွာ ေကဖင္းဓါတ္မ်ားျခင္းရ့ဲ က်န္းမာေရးအႏၲရာယ္သတိေပးခ်က္ကို ဒီကေန႔ ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။

သူတို႔ဆီမွာ Espressos (အိတ္စပရက္ဆို) ေကာ္ဖီက နာမည္အၾကီးဆံုးျဖစ္တယ္။ (ယူအက္စ္) မွာ လူၾကိဳက္အမ်ားဆံုးက Starbucks (စတားဘာ့ခ္) ျဖစ္တယ္။

တေန႔ ၅ ခြက္ထက္ပိုရင္ ႏွလံုးေရာဂါ၊ အိပ္မေပ်ာ္တာနဲ႔ စိတ္ေဆာက္တည္ရမရျဖစ္တာေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ လဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီ၊ အင္နာဂ်ီအရည္။ အခ်ိဳရည္ေတြနဲ႔ ေခ်ာကလက္ထဲမွာ ေကဖင္းပါတယ္။ ဒိန္းမတ္မွာ လူ ၃ ေယာက္မွာ ၁ ေယာက္၊ နယ္သာလန္မွာ ၁၇% နဲ႔ ဂ်ာမဏီမွာ ၁၄% တိုဟာ အဲဒီအကန္႔အသတ္ထက္ ပိုေသာက္သံုးေနၾကတယ္။

ေကဖင္းပါႏွဳန္း
• Cup of filter coffee - 90mg
• Standard energy drink - 80mg
• Espresso - 80mg
• Cup of tea - 50mg
• Can of cola - 40mg
• Bar of dark chocolate - 25mg
• Bar of milk chocolate - 10mg

လက္ရွိမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္ခ်ရတဲ့ပမာဏထက္ပိုကဲျပီးေသာက္သံုးေနၾကတယ္။ စိတ္ခ်ရတဲ့ပမာဏဟာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြနဲ႔ ကေလးေတြမွာ နည္းတယ္။ လူၾကီးဆိုရင္ တေန႔မွာ 400mg ထက္မပိုရပါ။ ကိုယ္ဝန္ဆိုရင္ 200mg ထက္မပိုရပါ။ ကေလးေတြဆိုရင္ 3mg per kg သာ ျဖစ္သင့္တယ္။

ဆက္စပ္ဖတ္ႏိုင္တဲ့စာမ်ား -
1. Caffeinated drinks (ေကဖင္း) ပါတဲ့ (အင္နာဂ်ီ) ေသာက္စရာေတြ
2. Caffeine ေကဖင္း
3. Caffeine and Pregnancy ေကဖင္းနဲ႔ကိုယ္ဝန္
4. Caffeine in Tea leaves ေကဖင္း နဲ႔ လက္ဖက္
5. Coffee and Health ေကာ္ဖီ နဲ႔ က်န္းမာေရး

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၇-၅-၂ဝ၁၅

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္ဋီကာ

ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္စာေရးေတာ့ ႏွမ္းဖတ္နဲ႔ ပဲဖတ္ကို ခြဲျခားေျပာၾကတယ္။ အရင္တင္စဥ္ကလည္း အဲလိုကြန္မင့္ေတြလာပါတယ္။ အေရာင္မတူတာကို ေထာက္ျပၾကတယ္။ ဆီးၾက...