ေက်ာပိုးအိတ္

ဆရာခင္ဗ်ာ က်ေနာ့္ဆရာမနဲ႔ က်ေနာ္ တခုအျငင္းပြားေနရပါတယ္ခင္ဗ်။ အျခားမဟုတ္ က်ေနာ္က ေက်ာပိုးအိတ္ကို ေဂ်ာပိုးအိတ္ဟုသာ အသံထြက္ေခၚပါသည္။ သူမက ေက်ာမွေက်ာ ျဖစ္ေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ဥပမာတခု ေပးလိုက္ပါသည္။ စံပယ္ကို ဇဘယ္ဟုသာ ထြက္ၿပီး ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္ေတာ့အသံဟု ေျပာေသာ္လည္း လံုးဝ လက္မခံပါဆရာ။ ဘယ္ဟာက အမွန္ဆိုတာ သိလိုပါသည္ခင္ဗ်ာ။ နယ္ကလူမို႔ ထိုအသံထြက္ႏွင့္သာ က်ေနာ္ ႏႈတ္က်ိဳးခဲ့သည္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္မို႔ ဆရာေျဖၾကားေပးေစလိုပါသည္ခင္ဗ်ာ။

အသံထြက္နည္းဆိုတာ က်ယ္ျပန္႔တယ္။ ေရွ႕စာလံုး ေနာက္စာလံုးနဲ႔ အဆင္ေျပတာကို ထြက္ရတာလည္းရွိတယ္။ အဂၤလိပ္စာမွာလည္း အဲလိုပဲ။

ေက်ာပိုးအိတ္မွာ ေဂ်ာသံထြက္ေလ့မရွိပါ။ ေဂ်ာပိုးတယ္၊ ဂံုပိုးတယ္လို႔ေတာ့ ရွိတယ္။ ဂံုးတိုက္တယ္၊ ဂံုးေခ်ာတယ္လို႔ ရွိတယ္။ ကေလးေတြကိုျဖစ္ျဖစ္ ရင္းႏွီးတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြကိုျဖစ္ျဖစ္ ေျပာသလိုေနာက္သလိုေတာ့ ေက်ာကို ေဂ်ာသံ ထြက္ၾကတယ္။ ေရာဂါအေၾကာင္းဆိုရင္ ေက်ာကို ေဂ်ာသံထြက္မိရင္ ေရာဂါအမည္တပ္တာ မွားႏိုင္တယ္။

ၾကီးေတာ္ကို ဂ်ီးေတာ္သံထြက္တယ္။ တေၾကာင္းတဂါထာကို တေဂ်ာင္းတဂါထာ၊ ၾကမ္းပိုကို ဂ်ပိုး၊ သူေ႒းသူၾကြယ္ကို သေ႒းသဂြ်ယ္၊ နိေျဂာဓါရံုမွာ ေျဂာသံထြက္ရတယ္။ ဥပမာေတြ စဥ္းစားၾကည့္ေလေပၚလာေလ။

ေရးေတာ့အမွန္ ဖတ္ေတာ့အသံထံုးနည္းကို တလြဲသံုးေနၾကတာလည္း မၾကာခဏေတြ႔တယ္။ ေခါင္းကိုက္တယ္ကို ေဂါင္းကိုက္တယ္လို႔သာေျပာပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံလို႔ ပလီျပီးေရးထားတာကို တခါတရံအသံထြက္ခိုင္းတာ မမွန္ပါ။

စပယ္ကို စံပယ္လို႔ ျပင္ခိုင္းတာ မမွန္ေၾကာင္း ထပ္တင္ထားတယ္။ စပယ္ပန္းလို႔ေရးျပီး၊ ဇဘယ္ပန္း၊ ဇဗယ္ဘန္းလို႔ ေျပာတာ မွန္တယ္။ စံပယ္လို႔အသံထြက္ရင္ စံပါယ္ေတာ္မူသည္လား စဥ္းရတယ္။ တခ်ိဳ႕က စဘယ္၊ စပယ္လို႔ အသံထြက္ၾကတယ္။ အဲတာ စကားမပီသူမဟုတ္ရင္ သူမ်ားေတြက ကိုယ့္ကို ဂရုစိုက္ေအာင္အသံထြက္တာ။ ခြ်ဲသလို ခယာသလိုေျပာတာသာျဖစ္တယ္။ ႏြဲ႔တယ္လို႔ေျပာၾကတယ္။ ညဳတာလို႔ ေခၚတယ္။

စကားသံေတြမွာ နယ္အလိုက္ ကြဲတာမ်ိဳးရွိတယ္။ နယ္ေတြနဲ႔ ျမိဳ႕ၾကီးေတြ၊ အညာသား ေအာက္သား မတူၾကပါ။ ပညာလို စာလို မွန္ကန္တာကိုေရြးတဲ့အခါ ဘက္မလိုက္ရပါ။ ေတာ္တဲ့တတ္တဲ့ လူၾကီးသူမေတြ အရင္ကထုတ္ထားတဲ့စာအုပ္ေတြကို ကိုးကားတာကသာ ပိုျပီးမွန္ကန္ႏိုင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း မွားႏိုင္တယ္။

ေတာင္တန္းျပာနဲ႔ ေက်ာပိုးအိတ္ကို နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ မူလအဆိုေတာ္တင္တင္ျမဆိုတဲ့လင့္ မေတြ႔ေသးလို႔ပါ။

ေတာင္တန္းျပာနဲ႔ ေက်ာပိုးအိတ္ - ေရႊယမင္းဦး https://www.youtube.com/watch?v=3uGGpCQXjg0
ေတာင္တန္းျပာနဲ႔ ေက်ာပိုးအိတ္ https://www.youtube.com/watch?v=oEdvz72JTtE

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၆-၇-၂ဝ၁၈

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

တခုတ္တရ