Saturday, March 19, 2016

Outdated ေရွးက်သူ

ဘုရားစင္ပံုတင္ရင္ လာေနက် ကြန္မင့္တခုရွိတယ္။

၁။ Ashinjana Sarmi သစ္သီး အလံုးလိုက္မကပ္ရပါ။
၂။ Mg Oo ဆရာ သစ္သီးေတြကို အခြံမခြာဘဲမကပ္လႉသင့္ဘူးလို႔ေျပာရင္ ကြၽန္ေတာ့ကို ဘေလာ့မွာလား။

စားစရာ ဘုရားမွာကပ္လွဴတဲ့အခါ ဘာသာေရးအယူအဆ၊ လူမႈေရးအယူအဆနဲ႔အတူ က်န္းမာေရးအသိလည္း ထည့္သင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။ လွဴဒါန္း၊ ေပးကမ္း၊ စြန္႔က်ဲတယ္ဆိုတဲ့ ဒါနအမႈေတြမွာ ေစတနာကဦးေဆာင္တယ္။ လွဴဖြယ္ဝတၱဳလည္း အေရးၾကီးတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြ မစားဘို႔ တားျမစ္ထားတဲ့အသားေတြကိုေတာ့ မကပ္လွဴသင့္ပါ။

အခြံခြါထားတဲ့အသီးဆိုရင္ ျခင္-ယင္-ပိုးဟပ္-ၾကြက္ကိုဖိတ္ေခၚရာက်ပါမယ္။ ဘာအသီးျဖစ္ျဖစ္ အခုအခြံခြါ အခုစားတာ သင့္တယ္။ ေလထဲက ေအာက္စီဂ်င္နဲ႔ဓါတ္ျပဳလို႔ အေရာင္ေျပာင္းတဲ့အသီးေတြရွိတယ္။ အင္ဇိုင္းအက္ရွင္လို႔ ေခၚတယ္။ အက္စေကာဗစ္ အက္စစ္နဲ႔ စစ္ထရစ္အက္စစ္ပါတယ္။ အက္စစ္ဓါတ္နည္းရင္ျဖစ္တယ္။ သံပုရာ၊ ဗနီဂါ ထည့္ေပးရင္ အေရာင္မေျပာင္းေစပါ။ သံဓါတ္ပါတဲ့ အာလူး၊ ဖရဲသီး၊ စပ်စ္သီး၊ စေထာဘယ္ရီ၊ လိေမၼာ္သီးေတြလည္း အေရာင္ေျပာင္းၾကတယ္။ ေအာက္စီဒိုက္စ္ျဖစ္လို႔ပါ။

လိေမၼာ္သီးကေတာ့ ခဏေနမွစားရင္ အေပၚယံတင္းတင္းေလးျဖစ္လို႔ တမ်ိဳးစားေကာင္းတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးကို အခြံခြါျပီးသား တည္ခင္းတာမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္သာဧည့္လုပ္ရရင္ မစားခ်င္ပါ။ ေဟာ္တယ္ေတြမွာလည္း ေတြ႔ပါတယ္။

ဦးပုညဝတၱဳေလးပုဒ္ကို ဆယ္တန္းမွာသင္ခဲ့ရတယ္။ ယုန္၊ ဖ်ံ၊ ေမ်ာက္နဲ႔ ေျမေခြးတို႔မွာ အခြံခြါစရာ ဓါးမရိွၾကပါ။ ႏႊာစရာ (ပီလာ) မေပၚေသးပါ။ ဘာသာေရးမွာ ေနာက္မွတိုးလာ၊ ခ်ဲ႕ကားလာ၊ ကြန္႔လာေတြ အေတာ္မ်ားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ေဗာဓိေညာင္ပင္၊ မိဂဒါဝုန္နဲ႔ အင္ၾကင္းေတာကိုသာ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားပါတယ္။ ခက္ေတာ့ခက္တယ္။ ၂၅၅၉ ႏွစ္ ၾကာသြားျပီ။ ခုေခတ္မွာ ေရွးက်တာေတြကို အျပစ္တင္ခံရတတ္တယ္။

အခြံခြါျပီး လွဴကပ္တာကိုသာ စိတ္ညႊတ္သူေတြကိုေတာ့ မခြါပါနဲ႔ မေျပာပါ။ ဆြမ္းေတာ္စြန္႔တာကို စားရင္ေတာ့ သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၂-၂-၂ဝ၁၆
၁၉-၃-၂ဝ၁၆

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

လည္းေကာင္း နဲ႔ ၎

၁။ ဆရာ ၎ရဲ့ စာလံုးဟာ  ငသတ္ေရွ့က အကၡရာကို ဘယ္လိုေခၚရပါသလဲခင္ဗ်ာ။ ၎ လည္းေကာင္း ဆက္စပ္ရာ ျပပုဒ္ေတြဟာ ဝါက်အထားအသို မတူျကဘူးဆရာ။ သတင္းစာေတြမွာေ...