Life အသက္ရွိျပီဆိုတာ ဘယ္ေတာ့စသလဲ
(ေမးခြန္းေတြကို မထည့္ေတာ့ပါ)
အသက္ ဘယ္ေတာ့စသလဲ။ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီလို ေတြးတာေတြ၊ ကဗ်ာဆရာေတြ ေရးတာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ဆရာဝန္ေတြက အဲလို ဟိုေတြးသည္ေတြး မေျပာရပါ။
ဆရာဝန္ေတြမွာလည္း အသက္လို႔ဘယ္ေတာ့သတ္မွတ္သလဲ အျပင္းပြါးတာေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ သုက္ပိုးတခုထဲကို အသက္တခုလို႔ မယူဆပါ။ အသက္ကို ဖ်က္ဆီးတယ္၊ ေသေစတယ္ဆိုတာမွာေတာ့ ျငင္းၾကတယ္။ အမ်ားဆံုးလက္ခံထားကေတာ့ သုက္ပိုးနဲ႔ မိန္းမမ်ိဳးဥတို႔ (ေတြ႔ဆံု + ေပါင္းစပ္ + ဆဲလ္ေတြပြါးမ်ား)၊ ဒိေနာက္မွာ သားအိမ္ျပြန္ကေန သားအိမ္ထဲကို ဆင္းလာ၊ ေနာက္ဆံုး သားအိမ္အတြင္းနံရံမွာလာျပီး တြယ္ကပ္၊ ျမဳတ္ဝင္ခ်ိန္ ေရာက္မွသာ သေႏၶသားလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီအဆင့္ ေရာက္ဘို႔ရာ အတူေနျပီးေနာက္ အနည္းဆံုး (၆) ရက္ၾကာမယ္။ ဒါေတာင္မွ ႏွလံုးခုန္တာကို မသိႏိုင္ေသးပါ။ ကိုယ္ဝန္ ၉-၁ဝ ပါတ္မတိုင္ခင္အထိ စက္နဲ႔ေတာင္ နားေထာင္မရေသးပါ။
မ-မ်ိဳးဥကိုလဲ အတူတူယူဆႏိုင္တယ္။ မ-မ်ိဳးဥက လႈပ္ရွားမႈမရွိပါ။ သုက္ပိုးကသာ လႈပ္ရွား-ကူးခတ္ႏိုင္တယ္။ သုက္ပိုးေရာ မ်ိဳးဥပါ အခ်င္းခ်င္းမေတြ႔ၾကရင္ အလိုလိုပ်က္စီးၾကတယ္။ ပေယာဂမပါဘဲ ပ်က္စီးတာျဖစ္တယ္။ သိတဲ့အတိုင္း အရာရာဟာ စကၠန္႔ (စကၠန္႔ထက္ တိုခ်င္တိုမယ္) မွာ ျဖစ္-ၾကီး-ပ်က္ ျဖစ္စဥ္အတိုင္း သံသရာလည္ ေနၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား။
လူတေယာက္ ေသျပီဆိုတာကို ႏွလံုးမလုပ္ေတာ့တာနဲ႔ အသက္မရွဴေတာ့တာကို သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ဦးေႏွာက္ အလုပ္ကို သိပ္ထည့္တြက္ေလ့မရွိပါ။ အာရံုေၾကာစနစ္က ကိုယ္ဝန္ (၈) ပါတ္ထက္ေစာမျဖစ္ေသးပါ။ မေမြးမခ်င္း အသက္ရွဴျပီလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ လႈပ္ရွားမႈရွိတာ အသက္လား။ ေျပာဘို႔ခက္တယ္။ တခ်က္ကေလးမွ မလႈပ္ႏိုင္ဘဲ စက္နဲ႔ အသက္ဆက္ေနတဲ့ လူနာေတြရွိတယ္။
တရားဥပေဒနဲ႔ တရားဓမၼ မတူၾကပါ။ တရားသေဘာထဲမွာလဲ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ သိထားျပီး မီးခဲကိုင္တာနဲ႔ မသိဘဲကိုင္မိတာ ဆိုတဲ့ ဥပမာ။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
Life အသက္ရွိျပီဆိုတာ ဘယ္ေတာ့လဲ (၂)
သက္ရွိဆိုတာ အဂၤါ စြမ္းေဆာင္ရည္ ငါးရပ္ရွိရမယ္။
၁။ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားမႈရွိျခင္း၊
၂။ အရာပစၥည္းေတြနဲ႔ စြမ္းအင္ (အင္နာဂ်ီ) ရယူႏိုင္ျခင္း၊
၃။ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုတုန္႔ျပန္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊
၄။ မ်ိဳးပြါးႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း နဲ႔
၅။ သမမွ်တေအာင္ေနတတ္ျခင္း။
ဒီအေျခခံသေဘာနဲ႔ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈကို ဆက္စပ္ေလ့လာပါမယ္။ သူတို႔ႏွစ္ခု ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈ ျဖစ္တာနဲ႔ ငါးမ်ိဳးလံုးအစြမ္းေတြရွိျပီလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။
ဇီဝေဗဒအလိုအရ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈ ျဖစ္ျပီဆိုကတည္းက မိခင္ေလာင္းရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ အတူတူ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ လူဆိုတာ ဦးေႏွာက္ႏွစ္ခု၊ လက္ ေလးေခ်ာင္း၊ ေျခေလးခ်ာင္း မပါရွိဘူး။ သေႏၶသားဟာ အာဟာရအတြက္ မိခင္ကိုမွီတည္ေနမွာေပမဲ့ သူ (မိခင္) ျပဳသမွ်ႏုရမဲ့ ဓားစာခံသေဘာ မဟုတ္ပါ။
၅-၆ ပါတ္ရွိျပီဆိုရင္ အထဲက ကေလးဟာ အာဟာရဓါတ္ကို ေက်ခ်က္ေနျပီ၊ စြန္ထုတ္မႈေတြလုပ္ေနျပီ၊ လႈပ္ရွားေနျပီ၊ ၾကီးထြားလာေနျပီ။ ၂၁ ရက္သေႏၶသားဟာ ႏွလံုးစခုန္ျပီ။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ ေသြးအမ်ိဳးအစားနဲ႔သူရွိျပီ။ မေအနဲ႔ တူခ်င္မွ တူမယ္။ ရက္ ၄ဝ ရွိရင္ ဦးေႏွာက္လိႈင္းကို EEG နဲ႔စမ္းလို႔ရလာျပီ။
လူတေယာက္ အသက္ရွင္ေန-မေနကို Spontaneous heart rhythm အလိုအေလွ်ာက္ ႏွလံုးခုန္မႈနဲ႔ Brain waves ဦးေႏွာက္လိႈင္းကိုၾကည့္ျပီး ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ဥပမာ မကြယ္လြန္မီက အဂၤါအစိတ္အပိုင္းလွဴထားတဲ့သူ မေတာ္မဆမႈျဖစ္ျပီး ေသျပီလား၊ မေသေသးဘူးလားကို အဲဒီ ၂ ခ်က္နဲ႔ဆံုးျဖတ္ျပီးမွသာ လွဴထားတဲ့အဂၤါကို ဆရာဝန္ကေန ထုတ္ယူခြင့္ ရွိပါတယ္။
ေခတ္ေပၚ ေမာ္လီကူလာ ဇီဝေဗဒအရ အသက္ဆိုတာ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈျဖစ္ျပီ ဆိုကတည္းကေန စတယ္လို႔ ေမယို ကလင္းနစ္ မ်ိဳးဗီဇဌာနအၾကီးအကဲ ေဒါက္တာ ေဟမီး ေဂၚဒြန္ကေျပာပါတယ္။ အေရးေပၚ ကိုယ္ဝန္တားေဆးကေန သေႏၶေသေစတာလား၊ တားတာလားျငင္းခ်က္ေတြ အျပန္အလွန္ရွိပါတယ္။
ဆရာဝန္တိုင္းက ဆိုၾကရတဲ့ ဟစ္ပိုခေရးတီးစ္ ပဋိညာဥ္ထဲမွာ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေတာင္းခံလာေစကာမူ မည္သူ႔ကိုမဆို ေသေစမည့္ေဆးကို ေပးမည္မဟုတ္ပါ။ အၾကံေပးမည္လည္း မဟုတ္ပါ။ အလားတူ အမ်ိုးသမီးတဦးကို ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစမည့္ ေဆးနည္းကိုလည္း ေပးမည္မဟုတ္ပါ။
တရားဥပေဒဆိုတာ ႏိုင္ငံတခုနဲ႔တခု မတူပါ။ ဘာသာေရးအကန္႔အသတ္ေတြလည္း တခုနဲ႔တခု မတူပါ။ ေဆးပညာကေတာ့ ရွိရွိသမွ်မွာ အတူတူသာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
အသက္ ဘယ္ေတာ့စသလဲ။ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီလို ေတြးတာေတြ၊ ကဗ်ာဆရာေတြ ေရးတာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ဆရာဝန္ေတြက အဲလို ဟိုေတြးသည္ေတြး မေျပာရပါ။
ဆရာဝန္ေတြမွာလည္း အသက္လို႔ဘယ္ေတာ့သတ္မွတ္သလဲ အျပင္းပြါးတာေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ သုက္ပိုးတခုထဲကို အသက္တခုလို႔ မယူဆပါ။ အသက္ကို ဖ်က္ဆီးတယ္၊ ေသေစတယ္ဆိုတာမွာေတာ့ ျငင္းၾကတယ္။ အမ်ားဆံုးလက္ခံထားကေတာ့ သုက္ပိုးနဲ႔ မိန္းမမ်ိဳးဥတို႔ (ေတြ႔ဆံု + ေပါင္းစပ္ + ဆဲလ္ေတြပြါးမ်ား)၊ ဒိေနာက္မွာ သားအိမ္ျပြန္ကေန သားအိမ္ထဲကို ဆင္းလာ၊ ေနာက္ဆံုး သားအိမ္အတြင္းနံရံမွာလာျပီး တြယ္ကပ္၊ ျမဳတ္ဝင္ခ်ိန္ ေရာက္မွသာ သေႏၶသားလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီအဆင့္ ေရာက္ဘို႔ရာ အတူေနျပီးေနာက္ အနည္းဆံုး (၆) ရက္ၾကာမယ္။ ဒါေတာင္မွ ႏွလံုးခုန္တာကို မသိႏိုင္ေသးပါ။ ကိုယ္ဝန္ ၉-၁ဝ ပါတ္မတိုင္ခင္အထိ စက္နဲ႔ေတာင္ နားေထာင္မရေသးပါ။
မ-မ်ိဳးဥကိုလဲ အတူတူယူဆႏိုင္တယ္။ မ-မ်ိဳးဥက လႈပ္ရွားမႈမရွိပါ။ သုက္ပိုးကသာ လႈပ္ရွား-ကူးခတ္ႏိုင္တယ္။ သုက္ပိုးေရာ မ်ိဳးဥပါ အခ်င္းခ်င္းမေတြ႔ၾကရင္ အလိုလိုပ်က္စီးၾကတယ္။ ပေယာဂမပါဘဲ ပ်က္စီးတာျဖစ္တယ္။ သိတဲ့အတိုင္း အရာရာဟာ စကၠန္႔ (စကၠန္႔ထက္ တိုခ်င္တိုမယ္) မွာ ျဖစ္-ၾကီး-ပ်က္ ျဖစ္စဥ္အတိုင္း သံသရာလည္ ေနၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား။
လူတေယာက္ ေသျပီဆိုတာကို ႏွလံုးမလုပ္ေတာ့တာနဲ႔ အသက္မရွဴေတာ့တာကို သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ဦးေႏွာက္ အလုပ္ကို သိပ္ထည့္တြက္ေလ့မရွိပါ။ အာရံုေၾကာစနစ္က ကိုယ္ဝန္ (၈) ပါတ္ထက္ေစာမျဖစ္ေသးပါ။ မေမြးမခ်င္း အသက္ရွဴျပီလို႔ မေျပာႏိုင္ပါ။ လႈပ္ရွားမႈရွိတာ အသက္လား။ ေျပာဘို႔ခက္တယ္။ တခ်က္ကေလးမွ မလႈပ္ႏိုင္ဘဲ စက္နဲ႔ အသက္ဆက္ေနတဲ့ လူနာေတြရွိတယ္။
တရားဥပေဒနဲ႔ တရားဓမၼ မတူၾကပါ။ တရားသေဘာထဲမွာလဲ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ သိထားျပီး မီးခဲကိုင္တာနဲ႔ မသိဘဲကိုင္မိတာ ဆိုတဲ့ ဥပမာ။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
Life အသက္ရွိျပီဆိုတာ ဘယ္ေတာ့လဲ (၂)
သက္ရွိဆိုတာ အဂၤါ စြမ္းေဆာင္ရည္ ငါးရပ္ရွိရမယ္။
၁။ စနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားမႈရွိျခင္း၊
၂။ အရာပစၥည္းေတြနဲ႔ စြမ္းအင္ (အင္နာဂ်ီ) ရယူႏိုင္ျခင္း၊
၃။ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုတုန္႔ျပန္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း၊
၄။ မ်ိဳးပြါးႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း နဲ႔
၅။ သမမွ်တေအာင္ေနတတ္ျခင္း။
ဒီအေျခခံသေဘာနဲ႔ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈကို ဆက္စပ္ေလ့လာပါမယ္။ သူတို႔ႏွစ္ခု ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈ ျဖစ္တာနဲ႔ ငါးမ်ိဳးလံုးအစြမ္းေတြရွိျပီလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။
ဇီဝေဗဒအလိုအရ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈ ျဖစ္ျပီဆိုကတည္းက မိခင္ေလာင္းရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ အတူတူ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ရွင္းေအာင္ေျပာရရင္ လူဆိုတာ ဦးေႏွာက္ႏွစ္ခု၊ လက္ ေလးေခ်ာင္း၊ ေျခေလးခ်ာင္း မပါရွိဘူး။ သေႏၶသားဟာ အာဟာရအတြက္ မိခင္ကိုမွီတည္ေနမွာေပမဲ့ သူ (မိခင္) ျပဳသမွ်ႏုရမဲ့ ဓားစာခံသေဘာ မဟုတ္ပါ။
၅-၆ ပါတ္ရွိျပီဆိုရင္ အထဲက ကေလးဟာ အာဟာရဓါတ္ကို ေက်ခ်က္ေနျပီ၊ စြန္ထုတ္မႈေတြလုပ္ေနျပီ၊ လႈပ္ရွားေနျပီ၊ ၾကီးထြားလာေနျပီ။ ၂၁ ရက္သေႏၶသားဟာ ႏွလံုးစခုန္ျပီ။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ ေသြးအမ်ိဳးအစားနဲ႔သူရွိျပီ။ မေအနဲ႔ တူခ်င္မွ တူမယ္။ ရက္ ၄ဝ ရွိရင္ ဦးေႏွာက္လိႈင္းကို EEG နဲ႔စမ္းလို႔ရလာျပီ။
လူတေယာက္ အသက္ရွင္ေန-မေနကို Spontaneous heart rhythm အလိုအေလွ်ာက္ ႏွလံုးခုန္မႈနဲ႔ Brain waves ဦးေႏွာက္လိႈင္းကိုၾကည့္ျပီး ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။ ဥပမာ မကြယ္လြန္မီက အဂၤါအစိတ္အပိုင္းလွဴထားတဲ့သူ မေတာ္မဆမႈျဖစ္ျပီး ေသျပီလား၊ မေသေသးဘူးလားကို အဲဒီ ၂ ခ်က္နဲ႔ဆံုးျဖတ္ျပီးမွသာ လွဴထားတဲ့အဂၤါကို ဆရာဝန္ကေန ထုတ္ယူခြင့္ ရွိပါတယ္။
ေခတ္ေပၚ ေမာ္လီကူလာ ဇီဝေဗဒအရ အသက္ဆိုတာ က်ားသုက္ပိုးနဲ႔ မမ်ိဳးဥ ေတြ႔ဆံုေပါင္းစပ္မႈျဖစ္ျပီ ဆိုကတည္းကေန စတယ္လို႔ ေမယို ကလင္းနစ္ မ်ိဳးဗီဇဌာနအၾကီးအကဲ ေဒါက္တာ ေဟမီး ေဂၚဒြန္ကေျပာပါတယ္။ အေရးေပၚ ကိုယ္ဝန္တားေဆးကေန သေႏၶေသေစတာလား၊ တားတာလားျငင္းခ်က္ေတြ အျပန္အလွန္ရွိပါတယ္။
ဆရာဝန္တိုင္းက ဆိုၾကရတဲ့ ဟစ္ပိုခေရးတီးစ္ ပဋိညာဥ္ထဲမွာ ကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေတာင္းခံလာေစကာမူ မည္သူ႔ကိုမဆို ေသေစမည့္ေဆးကို ေပးမည္မဟုတ္ပါ။ အၾကံေပးမည္လည္း မဟုတ္ပါ။ အလားတူ အမ်ိုးသမီးတဦးကို ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစမည့္ ေဆးနည္းကိုလည္း ေပးမည္မဟုတ္ပါ။
တရားဥပေဒဆိုတာ ႏိုင္ငံတခုနဲ႔တခု မတူပါ။ ဘာသာေရးအကန္႔အသတ္ေတြလည္း တခုနဲ႔တခု မတူပါ။ ေဆးပညာကေတာ့ ရွိရွိသမွ်မွာ အတူတူသာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
Comments
Post a Comment