Our valued costume ဒုတိယ ပင္နီေခတ္
ကုမၼာရီအပ်ဳိစင္မ်ားမွာ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ေတြထက္သန္လာၾကၿပီ၊ ဝတ္ၾကဆင္ၾကပါသည္၊ တို႔ဗမာဖ်င္နီ၊ တို႔ဗမာဖ်င္နီ၊ အေမာ္အၾကြားအတုအပ တခုမွ်မရွိၾကပါသည္၊ ယခုမွ သတိရေလေတာ့သည္ ႕႕႕႕႕
ပင္နီဖ်င္၊ ပင္နီအက်ႌနဲ႔ ေယာထဘီေတြကို ေရွးပေဝသဏီကတည္းက ဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးသာ အားကိုးရျပီး၊ တျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔လည္း ခရီးမေပါက္ခင္ကာလမွာ သဘာဝထြက္နဲ႔သာ လူလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ စားစရာကို ေအာက္အရပ္နဲ႔ ဝတ္စရာကို အညာေဒသကေန စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မုတ္သုန္ဥတုရွိတဲ့တိုင္းျပည္မွာ ဖ်င္ထည္-ခ်ည္ထည္ဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။
ေအးလြန္းတဲ့အခါမွာ မပူေပါင္ေနာက္ဆီကခ်မ္းေရာ့ထင့္၊ အျဖဴေစာင္ ေခါက္ထည္ၾကမ္းကိုလ၊ လႊမ္းတဲ့လို႔လႊားကာၿခံဳ ႕႕႕ လံုခဲ့ၾကတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ပုလဲနဲ႔ မံုရြာမွာ ပင္နီသုတနည္းနည္းရခဲ့ပါတယ္။ ပင္နီဆိုတာ ခ်ည္ျဖဴကို ေဆးနီဆိုးထားတာ မဟုတ္ပါ။ ပင္ကိုယ္အနီျဖစ္ပါတယ္။ ဝါအျဖဴနဲ႔ ဝါအနီလို႔ရွိတယ္။ ဝါနီက ဂြမ္းထြက္ေလ်ာ့ၿပီး အေမႊးလည္းတိုတယ္။ ဝါျဖဴပင္ထက္ ၾကံဳလွီတယ္။ ဝါပင္တရာမွာ ဝါနီတပင္ႏွစ္ပင္သာပါေလ့ရွိတယ္။ ဝါေကာက္ခါစမွာ အေရာင္မရင့္ေသးပါ။ သီတင္းကြ်တ္နဲ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလမွာ ဝါေကာက္ၿပီး ေျမအိုးကေလးထဲ သိပ္ၿပီးႏွပ္ထားရတယ္။ တပို႔တြဲ၊ တေပါင္းက်ေတာ့ အိုးထဲကေနထုတ္ယူၿပီး၊ ဝါႀကိတ္၊ ႀကိတ္ၿပီးရင္ ဝါဖန္႔၊ ခ်ည္ငင္ျပီး ရက္ေတာ့ ပင္နီဖ်င္အုပ္ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ပင္နီအစ ဝိုင္အမ္ဘီေအကလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဝံသာႏုေခတ္မွာ အမ်ဳိးသားေရးဝိေသသလကၡဏာအျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္အသံုးအေဆာင္ေတြကို ဆန္႔က်င္ျပီး ႐ိုးရာပင္နီအက်ႌနဲ႔ ေယာလံုခ်ည္၊ ေယာထဘီေတြကိုသာ ဝတ္ဆင္ၾကဖို႔ လံႈ႕ေဆာ္မႈေတြနဲ႔အတူ က်ယ္ျပန္႔ခဲ့ပါတယ္။ လူႀကီးေတြ၊ လူပ်ဳိေတြ၊ အပ်ဳိေတြပါ အျမတ္တႏိုးဂုဏ္ယူဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ပင္နီဝတ္သူကို ဝံသာႏုစိတ္ရွိသူလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္။ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားႀကီးေတြက ပင္နီကိုဝတ္ျပီး တရားေဟာၾကတယ္။ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြက ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း ပင္နီဝတ္ျပီးစာသင္တယ္။ သခင္ေတြက ပင္နီကိုဝတ္ျပီးႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေအာင္ဆန္းလည္းပါတယ္။ အမ်ဳိးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားနဲ႔ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိတို႔လည္းပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးပုဂိၢဳလ္ကေတာ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းျဖစ္တယ္။ အဲတာကို ပင္နီတေခတ္ဆန္းျခင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။
- ေမာင္တို႔ရြာမွာ ဘာေတြေပါပါလိမ့္၊ ပင္နီေခ်ာနဲ႔ ေယာထဘီ၊ ပင္အက်ႌမွာ ေႂကြေတြစီလို႔ ႕႕႕႕႕
- အက်ႌပါးကိုပယ္မည္၊ ယေန႔ပင္ ဝတ္မည္ပင္နီ ႕႕႕႕႕
- ကမာၻတြင္ ျမန္မာမ်ဳိးတို႔ ဓမၼာ႐ိုးအစဥ္ ဖ်င္ပင္နီႏွင့္ ဆင္ထဘီ တဘက္ၾကမ္းတို႔ကို ရက္ကန္းတြင္ လြန္းျပန္ထိုးပါလို႔ ပန္းဆိုးကာ ကိုယ္စီဝတ္ၾကရ မိုးစြတ္ႏွင့္ေနပူခံ ႕႕႕႕႕
လူထုေဒၚအမာက ပင္နီဆိုတာ ပင္ကိုယ္ကနီေနတယ္တဲ့။ ေပၚပင္ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူေတြကို ဆိုးေဆးပင္နီဝတ္တဲ့သူေတြ၊ ပင္နီအတုေတြလို႔ ကဲရဲ႕ၾကတယ္။ ပင္နီခ်ည္စကို ခ်ဳပ္မဝတ္ခင္မွာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေအာင္ ေရစိမ္ေပးရေသးတယ္။ ငယ္ငယ္က မံုရြာအိမ္မွာ မိဘေတြ အဲလိုတကူးတက လုပ္ခဲ့ၾကရတာကို မွတ္မိေနတယ္။ ေဆးေက်ာင္းသားအထိ ပင္နီတိုက္ပံု ဝတ္ရတယ္။ ေခတ္ကာလအေလွ်ာက္ ပင္နီအစစ္ ဝတ္ၾကတာေတာ့နည္းျပီ။ ပင္နီေခ်ာ၊ ပင္နီေရာင္နဲ႔ ဒီဇိုင္နာ ပင္နီထည္ေတြကိုဝတ္ေနၾကျပီ။ အဲတာအထိေတာ့ လိုက္မေျပာလိုပါ။ ပင္နီတေခတ္ဆန္းခ်ိန္မွာ ေခတ္မီတာ ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္ထား၊ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ေတြကေတာ့ ပင္နီစစ္ၾကေစခ်င္တယ္။
အခုေရာက္လာ၊ ဗမာျပည္ ညီကပို႔လိုက္တာ။ ပင္နီေတြမ်ားစြာ၊ တမိသားစုလံုးအတြက္တဲ့ဗ်ာ။ အေဝးမွာအေနၾကာ၊ ေႏြမွာ မဂၤလာယူဖို႔ပါ။ တမ်ဳိးယဥ္တာ ပိုးဖ်င္လႊာ၊ ျမန္မာျပည္ ပင္နီေယာနဲ႔ ဝတ္ဆင္ဦးမွာ၊ အေပါင္းျပည္ရြာ ေကာင္းေပတာ။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃၁-၃-၂ဝ၁၆
၃၁-၃-၂ဝ၁၇
ပင္နီဖ်င္၊ ပင္နီအက်ႌနဲ႔ ေယာထဘီေတြကို ေရွးပေဝသဏီကတည္းက ဝတ္ဆင္ခဲ့ၾကတယ္။ စိုက္ပ်ိဳးေရးသာ အားကိုးရျပီး၊ တျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔လည္း ခရီးမေပါက္ခင္ကာလမွာ သဘာဝထြက္နဲ႔သာ လူလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ စားစရာကို ေအာက္အရပ္နဲ႔ ဝတ္စရာကို အညာေဒသကေန စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ မုတ္သုန္ဥတုရွိတဲ့တိုင္းျပည္မွာ ဖ်င္ထည္-ခ်ည္ထည္ဟာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။
ေအးလြန္းတဲ့အခါမွာ မပူေပါင္ေနာက္ဆီကခ်မ္းေရာ့ထင့္၊ အျဖဴေစာင္ ေခါက္ထည္ၾကမ္းကိုလ၊ လႊမ္းတဲ့လို႔လႊားကာၿခံဳ ႕႕႕ လံုခဲ့ၾကတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က ပုလဲနဲ႔ မံုရြာမွာ ပင္နီသုတနည္းနည္းရခဲ့ပါတယ္။ ပင္နီဆိုတာ ခ်ည္ျဖဴကို ေဆးနီဆိုးထားတာ မဟုတ္ပါ။ ပင္ကိုယ္အနီျဖစ္ပါတယ္။ ဝါအျဖဴနဲ႔ ဝါအနီလို႔ရွိတယ္။ ဝါနီက ဂြမ္းထြက္ေလ်ာ့ၿပီး အေမႊးလည္းတိုတယ္။ ဝါျဖဴပင္ထက္ ၾကံဳလွီတယ္။ ဝါပင္တရာမွာ ဝါနီတပင္ႏွစ္ပင္သာပါေလ့ရွိတယ္။ ဝါေကာက္ခါစမွာ အေရာင္မရင့္ေသးပါ။ သီတင္းကြ်တ္နဲ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလမွာ ဝါေကာက္ၿပီး ေျမအိုးကေလးထဲ သိပ္ၿပီးႏွပ္ထားရတယ္။ တပို႔တြဲ၊ တေပါင္းက်ေတာ့ အိုးထဲကေနထုတ္ယူၿပီး၊ ဝါႀကိတ္၊ ႀကိတ္ၿပီးရင္ ဝါဖန္႔၊ ခ်ည္ငင္ျပီး ရက္ေတာ့ ပင္နီဖ်င္အုပ္ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ပင္နီအစ ဝိုင္အမ္ဘီေအကလို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဝံသာႏုေခတ္မွာ အမ်ဳိးသားေရးဝိေသသလကၡဏာအျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္အသံုးအေဆာင္ေတြကို ဆန္႔က်င္ျပီး ႐ိုးရာပင္နီအက်ႌနဲ႔ ေယာလံုခ်ည္၊ ေယာထဘီေတြကိုသာ ဝတ္ဆင္ၾကဖို႔ လံႈ႕ေဆာ္မႈေတြနဲ႔အတူ က်ယ္ျပန္႔ခဲ့ပါတယ္။ လူႀကီးေတြ၊ လူပ်ဳိေတြ၊ အပ်ဳိေတြပါ အျမတ္တႏိုးဂုဏ္ယူဝတ္ဆင္ၾကသည္။ ပင္နီဝတ္သူကို ဝံသာႏုစိတ္ရွိသူလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္။ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားႀကီးေတြက ပင္နီကိုဝတ္ျပီး တရားေဟာၾကတယ္။ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းေတြက ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း ပင္နီဝတ္ျပီးစာသင္တယ္။ သခင္ေတြက ပင္နီကိုဝတ္ျပီးႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ေအာင္ဆန္းလည္းပါတယ္။ အမ်ဳိးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားနဲ႔ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိတို႔လည္းပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးပုဂိၢဳလ္ကေတာ့ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းျဖစ္တယ္။ အဲတာကို ပင္နီတေခတ္ဆန္းျခင္းလို႔ ေခၚပါတယ္။
- ေမာင္တို႔ရြာမွာ ဘာေတြေပါပါလိမ့္၊ ပင္နီေခ်ာနဲ႔ ေယာထဘီ၊ ပင္အက်ႌမွာ ေႂကြေတြစီလို႔ ႕႕႕႕႕
- အက်ႌပါးကိုပယ္မည္၊ ယေန႔ပင္ ဝတ္မည္ပင္နီ ႕႕႕႕႕
- ကမာၻတြင္ ျမန္မာမ်ဳိးတို႔ ဓမၼာ႐ိုးအစဥ္ ဖ်င္ပင္နီႏွင့္ ဆင္ထဘီ တဘက္ၾကမ္းတို႔ကို ရက္ကန္းတြင္ လြန္းျပန္ထိုးပါလို႔ ပန္းဆိုးကာ ကိုယ္စီဝတ္ၾကရ မိုးစြတ္ႏွင့္ေနပူခံ ႕႕႕႕႕
လူထုေဒၚအမာက ပင္နီဆိုတာ ပင္ကိုယ္ကနီေနတယ္တဲ့။ ေပၚပင္ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူေတြကို ဆိုးေဆးပင္နီဝတ္တဲ့သူေတြ၊ ပင္နီအတုေတြလို႔ ကဲရဲ႕ၾကတယ္။ ပင္နီခ်ည္စကို ခ်ဳပ္မဝတ္ခင္မွာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေအာင္ ေရစိမ္ေပးရေသးတယ္။ ငယ္ငယ္က မံုရြာအိမ္မွာ မိဘေတြ အဲလိုတကူးတက လုပ္ခဲ့ၾကရတာကို မွတ္မိေနတယ္။ ေဆးေက်ာင္းသားအထိ ပင္နီတိုက္ပံု ဝတ္ရတယ္။ ေခတ္ကာလအေလွ်ာက္ ပင္နီအစစ္ ဝတ္ၾကတာေတာ့နည္းျပီ။ ပင္နီေခ်ာ၊ ပင္နီေရာင္နဲ႔ ဒီဇိုင္နာ ပင္နီထည္ေတြကိုဝတ္ေနၾကျပီ။ အဲတာအထိေတာ့ လိုက္မေျပာလိုပါ။ ပင္နီတေခတ္ဆန္းခ်ိန္မွာ ေခတ္မီတာ ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္ထား၊ အေျပာနဲ႔ အလုပ္ေတြကေတာ့ ပင္နီစစ္ၾကေစခ်င္တယ္။
အခုေရာက္လာ၊ ဗမာျပည္ ညီကပို႔လိုက္တာ။ ပင္နီေတြမ်ားစြာ၊ တမိသားစုလံုးအတြက္တဲ့ဗ်ာ။ အေဝးမွာအေနၾကာ၊ ေႏြမွာ မဂၤလာယူဖို႔ပါ။ တမ်ဳိးယဥ္တာ ပိုးဖ်င္လႊာ၊ ျမန္မာျပည္ ပင္နီေယာနဲ႔ ဝတ္ဆင္ဦးမွာ၊ အေပါင္းျပည္ရြာ ေကာင္းေပတာ။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃၁-၃-၂ဝ၁၆
၃၁-၃-၂ဝ၁၇
Comments
Post a Comment