က်န္းမာ နဲ႔ က်မၼာ

ဆရာ က်န္းနဲ႔ က်မ္း။ ဥပမာ က်န္းမာနဲ႔ က်မ္းမာအေၾကာင္း သိခ်င္ပါတယ္ဆရာ။

က်မၼာလို႔ အရင္ကေရးခဲ့တာရွိတယ္။ စာလံုးအဆင့္ေတြအသံုးမ်ားစဥ္ကျဖစ္တယ္။ အဲဒီေခတ္မွာ ပါဠိကို အသံုးမ်ားခဲ့လို႔ ျမန္မစာလံုးအစစ္ေတြမွာပါ အဆင့္ေတြနဲ႔ေရးၾကတယ္။ သၡင္၊ ယၡင္၊ ယၡဳ၊ က်မၼာ၊ မင္းသၼီး၊ ျမမၼာ၊ မိမၼ၊ ဆုမၼ၊ စသည္။ အဲတာေတြကို မဆင့္ေတာ့ပဲ ခြဲေရးတာဟာ ပိုရွင္းလင္းျပီး အဓိပၸါယ္လည္း မပ်က္ေစလို႔ သင့္မွန္တယ္။

အဲဒီေခတ္မွာပဲ ျမန္မာစာလည္း မဟုတ္၊ ပါဠိလည္းမဟုတ္တဲ့စကားလံုးေတြမွာပါ အဆင့္နဲ႔ေရးၾကတယ္။ ဥပမာ အဂၤလိပ္၊ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္၊ သီရိလကၤာ၊ ကေမာၻဒီးယား၊ အစၥေရး၊ ဣသေရလ၊ စသည္။ အဲတာေတြကို အဆင့္မပါဘဲေရးလည္း သတ္ပံုပ်က္စရာမရွိပါ။

ေနာက္မွာ အဆင့္စာလံုးေတြနည္းလာျပီး က်န္းမာလို႔သာေရးလာၾကတယ္။ အခု အမ်ားသံုးစံကိုက္စာလံုးက က်န္းမာလို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃ဝ-၁၁-၂ဝ၁၇

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

Furamin BC သံဓါတ္အားေဆး