Thursday, March 2, 2017

Chicken eggs and Cholesterol ၾကက္ဥနဲ႔ (ကိုလက္စေထာ)


အလြန္ႀကိဳက္တဲ့ ႏို႔နဲ႔ ၾကက္ဥ ျဖတ္ပါေတာ့မယ္ ဆရာ။

ၾကက္ဥထဲမွာ (ကိုလက္စေထာ) မ်ားတယ္။ ဒါေပမဲ့ စားတာထဲမွာ (ကိုလက္စေထာ) ဘယ္ေလာက္မ်ားမွ က်န္းမာေရးအတြက္ သတိထားရမလဲဆိုတာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မတူပါ။ ၾကက္ဥစားလို႔ ေသြးထဲမွာ (ကိုလက္စေထာ) တက္လာတာဟာ Trans fats (ထရန္႔စ္) အဆီနဲ႔ Saturated fats ျပည့္ဝဆီေတြေလာက္ မမ်ားပါ။

ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ဆပ္စပ္ေနတဲ့ အစားအစာဆိုတာ အေမရိကန္မနက္စာျဖစ္တယ္။ ၾကက္ဥပါမယ္၊ ဝက္ေပါင္ေျခာက္ (ေဘကြန္) ပါမယ္၊ ဝက္အူေတာင့္ပါမယ္။ အဲတာေတြထဲမွာ (ဆိုဒီယမ္) ဆားလဲမ်ားတယ္။ တပါတ္မွာ ၾကက္ဥ ၇ လံုး စားတဲ့သူေတြမွာ ႏွလံုးေရာဂါပိုမျဖစ္ဘူးလို႔ ဆန္းစစ္မႈတခုကဆိုပါတယ္။ အလြန္အကြ်ံသုေတသနတခုက ၾကက္ဥစားရင္ (ဆထုပ္ခ္) ျဖစ္တာေတာင္ နည္းေသးတယ္လို႔ေျပာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သေဘာမတူခ်င္ပါ။ ဦးေႏွာက္ေသြးၾကာ မေတာ္တဆျဖစ္မႈဆိုတာ အစားအေသာက္တခုတည္းေၾကာင့္ျဖစ္ရတာ မဟုတ္ပါ။

အေမရိကန္စိုက္ပ်ိဳးေရးဌာနအဆိုအရ ၾကက္ဥအၾကီးစားတလံုးမွာ (ကိုလက္စေထာ) 186 mg ပါတယ္။ Yolk အဝါႏွစ္ထဲမွာသာပါတယ္။ က်န္းမာေရးေကာင္းေနသူ (ေဆးစစ္ထားလို႔ ကိုလက္စေထာ၊ ႏွလံုးေရာဂါနဲ႔ ဆီးခ်ိဳမရွိသူ) ဆိုရင္ တေန႔မွာ (ကိုလက္စေထာ) 300 mg ထက္မမ်ားသင့္ပါ။ ၾကက္ဥၾကိဳက္သူဆိုရင္ အျဖဴကိုသာစားပါ။

ၾကက္ဥမ်ားတာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါပါ တြဲေနသူဆိုရင္ေတာ့ (ေဆာရီး) ျဖစ္ပါမယ္။ ႏွလံုး-ေသြးေၾကာေရာဂါခံရွိသူ၊ ဆီးခ်ိဳရွိသူ၊ မေကာင္းတဲ့ LDL (ကိုလက္စေထာ) မ်ားေနသူဆိုရင္ (ကိုလက္စေထာ) 200 mg ထက္မမ်ားေစပါနဲ႔။ ေနာက္ျပီး ၾကက္ဥကေနရတဲ့ (ကိုလက္စေထာ) ကိုသာမက တျခားစားေသာက္တာေတြထဲက ရတာကိုပါ ထည့္တြက္ပါ။ ၾကက္ဥေတြအမ်ားၾကီးစားရင္ ေသြးထဲမွာ (ကိုလက္စေထာ) တက္မယ္။ ဒါေပမဲ့ Egg yolks အဝါေရာင္ကို တပါတ္မွာ ၄ လံုးထက္မပိုရင္ ႏွလံုးေရာဂါအတြက္ မစိုးရိမ္ရပါ။

ဖတ္ရန္စာမ်ား
1. Chicken eggs and Cholesterol ၾကက္ဥနဲ႔ (ကိုလက္စေထာ) http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/chicken-eggs.html
2. Cholesterol and food ကိုလက္စေထာနဲ႔ အစားအစာ http://doctortintswe.blogspot.com/2015/03/cholesterol-and-food.html
3. Cholesterol and food ကိုလက္စေထာနဲ႔ အစားအစာ http://doctortintswe.blogspot.com/2015/03/cholesterol-and-food.html
4. Cholesterol ကိုလက္စေထာ http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/cholesterol.html
5. Cooking Oils စားသံုးဆီ http://doctortintswe.blogspot.com/2014/10/cooking-oils.html
6. Eggs ၾကက္ဥ အစရွာျခင္း http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/eggs.html
7. High Cholesterol diet (ကိုလက္စေထာ) မ်ားလို႔ မစားသင့္တဲ့အစားအစာေတြ http://doctortintswe.blogspot.com/2014/12/high-cholesterol-diet.html
8. Saturated Fatty Acids and Health risks ဆီ၊ အဆီနဲ႔ က်န္းမာေရး http://doctortintswe.blogspot.com/2015/03/saturated-fatty-acids-and-health-risks.html
9. Trans Fats အညာသားမ်ား ဆီစားၾကသည္ http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/trans-fats.html
10. Trans Fats အညာသားမ်ားဆီစားၾကသည္ http://doctortintswe.blogspot.com/2014/10/cooking-oils.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Djenkol bean တညင္းသီးက်န္းမာေရး

၁။ တညင္းသီးက ေက်ာက္ကပ္ကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ ၂။ ဆရာကခင္ဗ်ာ၊ တညင္းသီးက လူခႏၶာကိုယ္အတြက္ အက်ိုးျပုပါသလားခင္ဗ်ာ က်န...