ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ဘယ္မွာေနေန က်န္းမာၾကပါေစ

Photo taken on 19-11-2011 by an Indian photo-journalist at Yamuna Clinic
This Blog is created on 10th October 2014

How to ask က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

• ေဖ့စ္ဘြတ္ ကြန္မင့္ကေန မေမးပါနဲ႔။
• ျဖစ္တဲ့သူရ့ဲ က်ား-မ နဲ႔ အသက္ကို အရင္ဆံုးေရးပါ။ နာမည္ မလိုအပ္ပါ။
• ျဖစ္ေနတာ ၁-၂-၃။ ျဖစ္တာဘယ္ေလာက္ၾကာျပီ။ လိုအပ္ရင္ ရာသီ၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ က်န္းမာေရးေနာက္ခံ၊ ေနတဲ့တိုင္းျပည္။ တိုတိုရွင္းရွင္းသာေရးပါ။
• ေဆးစစ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပံုေတြကို အတည့္ပို႔ပါ။ လိုတာကိုသာပို႔ပါ။ အာလ္ထြာေဆာင္းမွာ ပံုမလိုပါ။ မွတ္ခ်က္သာလိုတယ္။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္တတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ အခ်ိန္ဇုန္မတူတာေရာ၊ အသံထြက္လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။
• ေမးတဲ့သူက မိမိကိုယ္မိမိ သား-သမီးလို႔မေရးပါနဲ႔။ ေျဖမယ့္ဆရာဝန္ကို ဆရာလို႔သာသံုးပါ။
• ေဆးရံု-ေဆးခန္း-ဆရာဝန္-ေဆးဆိုင္-ေဆးေစ်း-ကုန္က်စရိတ္ စတာေတြကို မသိပါ။
• ေမးစရာေနရာ (၁) အီးေမးလ္ doctortintswe@gmail.com (၂) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/tint.swe.dr (၃) ေဖ့စ္ဘြတ္ https://www.facebook.com/drtintswe/
• ေမးနည္းစည္းကမ္းအရ မေမးလိုသူမ်ား http://doctortintswe.blogspot.com/ Dr. Tint Swe's Writings မွာ ရွာဖတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။

Thursday, November 17, 2016

Poor posture and Health အေနအထိုင္နဲ႔ က်န္းမာေရး

(လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ႏွစ္ကစာ)

အထိုင္မ်ားရင္ဘာျဖစ္မလဲဆိုတဲ့အေမးကို ေရဒီယိုမွာသံုးခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ေျဖလိုက္ရပါတယ္။ ေမးတာက အမ်ိဳးသမီးေတြ က်န္းမာေရးအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ လူဆိုတာ ေလ်ာင္း-ထိုင္-ရပ္-သြား ဣရိယာပုတ္ေလးပါး မွ်တေနဘို႔လိုပါတယ္။

သူမ်ားႏိုင္ငံေတြကိုသြားျပီး အလုပ္လုပ္ၾကရသူေတြထဲမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အၾကာၾကီး ဆက္တိုက္ မတ္တပ္ရပ္ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ ဒုကၡကိုခံၾကရတယ္။ အေရာင္းဆိုင္ေတြမွာ ဝယ္သူမလာခ်ိန္မွာေတာင္ ထိုင္ေနဘို႔ရာ ထိုင္ခံုေပးမထားပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ ေဆးလိပ္သမေတြက တခ်ိန္လံုးထိုင္ေနရတယ္။ ခုေခတ္လူရြယ္ေတြ ကြန္ျပဴတာေရွ႕မွာ အၾကာၾကီးထိုင္ အလုပ္လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္အေနအထားတခုခုမွာ မျပဳျပင္ဘဲ၊ အခ်ိန္ၾကာၾကာေနရေလေလ က်န္းမာေရးကို သက္ေရာက္ ထိခိုက္ေလျဖစ္ပါမယ္။

ေသြးေလမေလွ်ာက္ဘူးလို႔ အရပ္ေျပာ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ မမွားပါ ေသြးလွည့္ပတ္မႈကို သက္ေရာက္မယ္။ အာရံုေၾကာကို ဖိထားသလိုေနလို႔ ထံုတာက်င္တာျဖစ္မယ္။ ေသြးျပန္ရည္စနစ္ကို ဖိထားခံရလို႔ ေရာင္တာျဖစ္မယ္။ ဖိထားခံရတဲ့ (တစ္ရွဴး) ေတြ ဒဏ္ခံရမယ္။ ဒါ့ျပင္ စိတ္ဖိအားပါျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။

အသက္ၾကီးသူေတြမွာ ပိုဆိုးတယ္။ ဆိုးဝါးတဲ့၊ အသက္ကိုပါရန္ရွာႏိုင္တဲ့ ေသြးေၾကာထဲ ေသြးခဲျဖစ္ျပီးပိတ္တာမ်ိဳး ျဖစ္လာေစႏိုင္တယ္။ ခါးနာ၊ ခါးရိုးဆစ္ထဲကအာရံုေၾကာအလုပ္နည္းတာ၊ အဆစ္နာ၊ ပခံုးလံုးဝန္းေရာဂါ၊ ဗိုက္ပူတာေတြ ဆက္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဆစ္နဲ႔ၾကြက္သားေတြနာမယ္။ ေခါင္းကိုက္မယ္။

ကေလးေတြကို ေဘးတိုက္ၾကည့္လိုက္ရင္ အဂၤလိပ္စာလံုး (အက္စ္) လိုရွိတာေတြ႔ပါမယ္။ အေကြးအေကာက္ ႏွစ္ခုရွိတယ္။ အသက္ရလာတာနဲ႔ (အက္စ္) ကေန အေကြးတခုသာရွိတဲ့ (စီ) လိုျဖစ္လာေတာ့တယ္။ အၾကံေပးခ်က္ရိုးရိုးေလးကေတာ့ သင့္ၾကြက္သားစကား နားေထာင္ပါတဲ့။ နာလာ၊ ေညာင္းလာရင္ ၾကြက္သားေတြက စကားေျပာလာလိမ့္မယ္။ ဘာလုပ္ေပးရမလဲကို ရိုးရိုးေလးေျပာရရင္ ျဖစ္ေနခဲ့တာကို ေျပာင္းျပန္လုပ္လိုက္ပါ။ ကုန္းေနရရင္ ဆန္႔လိုက္ပါ။ ထိုင္ေနရရင္ ရပ္လိုက္ပါ။ အေနအထား ဂရုမစိုက္ႏိုင္ရင္ အဆစ္နာေနသူေတြကို ပိုဆိုးေစမယ္။ လူရုပ္ကို မလွေစဘူး။

နာလို႔ ထိုင္ေနရတာမွာလဲ ဇိမ္က်က်ေနရတာ မေကာင္းပါ။ ေျပာ့အိတဲ့မ်က္ႏွာျပင္မွာ ၾကာၾကာမထိုင္သင့္ပါ။ ပက္လက္ ကုလားထိုင္မွာလဲ ၾကာၾကာမထိုင္သင့္ပါ။ အိပ္တဲ့အခါ ေမြ႔ယာဆိုတာ ကိုယ့္ခါးနဲ႔ အေနေတာ္သင့္တယ္။ ေခါင္းအံုးက ကိုယ္လည္ပင္းနဲ႔ အေနေတာ္ရမယ္။ အသက္ရေလေလ မာေၾကာတဲ့မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ သင့္ေလေလျဖစ္တယ္။ မာလြန္း၊ ၾကမ္းလြန္းတာလဲ မေကာင္းပါ။

စမတ္က်က်ဆံုလည္ကုလားထိုင္မွာ ကြန္ျပဴတာေရွ႕ အလုပ္လုပ္ရသူေတြမွာလဲ မ်က္စိကိုထိခိုက္ေစတယ္။ မိနစ္ ၂ဝ ၾကာရင္ ေပ ၂ဝ အကြာကို စကၠန္႔ ၂ဝ ၾကာၾကည့္ေပးပါ။ (စာတပုဒ္ ေရးထားပါတယ္။)

ဖိခံေနရတဲ့ တင္ပါးမွာ ေသြးေလွ်ာတာနည္းလို႔ အနာေပါက္တာျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဗက္တီးရီးယးေတြက လူ႔ကိုယ္မွာ အျပင္မွာေရာ အထဲမွာပါရွိေနတယ္။ သူတို႔ၾကိဳက္တဲ့အေျခအေနျဖစ္လာရင္ ေပါက္ပြါးမ်ားျပားလာတယ္။ ဒဏ္ခံေနရတဲ့ အေရျပားထဲကိုဝင္လာႏိုင္တယ္။ အနာေပါက္မယ္။ တခ်ိဳ႕က ျပည္တည္ေစမယ္။

ေရဒီယိုကေမးလို႔ အမ်ိဳးသမီးက်န္းမာေရးအတြက္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ေျပာလိုက္တာရွိပါတယ္။ အထိုင္မ်ားရင္ စဥ္းစား ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလဝင္တာမရသေလာက္နည္းမယ္။ အပူခ်ိန္မ်ားမယ္။ ေခြ်းပိုထြက္မယ္။ ပူအိုက္စိုထိုင္းတာကို ဖန္းဂတ္စ္ (မိႈ) ေတြကၾကိဳက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိန္းကေလး အပ်ိဳစစ္စစ္ေတြမွာ အျဖဴဆင္းတာျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။

ထိုင္ေနရရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က ဘယ္နဲ႔ညာေပၚမွာအညီရွိသင့္တယ္။ ဒူးကိုေကြးရရင္ ၉ဝ ဒီဂရီရွိတာက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္တယ္။ (ကန္ေတာ့ပါ) ေရအိမ္သာမွာလည္း အဲလိုပံုစံကေကာင္းတယ္။ ေျခဖဝါးက ၾကမ္းျပင္မွာ ျပားလိုက္ညီညီ ခ်ထားသင့္တယ္။ အေနအထားတခုမွာ မိနစ္ ၃ဝ ထက္မၾကာသင့္ဘူး အသက္ၾကီးသူေတြက ပိုျပီး အခ်ိန္တိုမွာ ျပင္သင့္ၾကတယ္။

ကားေမာင္းရသူေတြ ထိုင္ရတာ အေနေတာ္ျဖစ္ေအာင္ ဂရုစိုက္ပါ။ ခါးေနာက္က တခုခု အဆင္ေျပတာရွာပါ။ ဒူးဟာ တင္ပါးနဲ႔ တတန္းထဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျမင့္ေနသင့္တယ္။ စတီယာရင္နဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ အေနေတာ္ေဝးေနေစပါ။ မေန႔ကပဲ ကားဆရာတေယာက္ ဘရင္ဂ်ီနာေပါက္တာေမးတယ္။

တခုခုကို မ,စရာရွိရင္ ေပါင္ ၃ဝ ထက္မ်ားတာ မေကာင္းပါ။ မ, မခင္ ကိုယ့္ေအာက္ပိုင္းက ေျမျပင္-ၾကမ္းျပင္မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္္ထားပါ။ မ, မဲ့အရာက ကိုယ့္ခါးေအာက္ကျဖစ္ေနတာက ပိုသက္သာတယ္။ ခါးကိုမတ္မတ္ထားျပီးမွသာ မ, ပါ။ စားပြဲေပၚကအရာကို မမယ္ဆိုရင္ စားပြဲစြန္းကို အရင္ဆြဲယူပါ။ ေအာက္ခ်ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဗိုက္ၾကြက္သားေတြ တင္းထားပါ။ ခါးနဲ႔ ဒူးေကြးထားပါ။

ကုလားထိုင္အျမင့္၊အလုပ္စားပြဲ၊ ထမင္းခ်က္စရာ၊ လက္ေဆး မ်က္ႏွာသစ္တာေတြဟာ ကိုယ့္အရပ္အေမာင္းနဲ႔ အေနေတာ္ ျဖစ္သင့္တယ္။

ကြ်န္ေတာ္ ေတာနယ္၊ ျမိဳ႕နယ္ေတြမွာ ခြဲစိတ္ခဲ့ရတာအားလံုးမွာ ခြဲစိတ္ကုတင္ရယ္လို႔ အတင္အခ်လုပ္ႏိုင္တာမ်ိဳးကို တခါမွ မသံုးႏိုင္ခဲ့ပါ။ ေဒလီမွာ ယမုန္နာေဆးခန္းဖြင့္ေတာ့လည္း အဲလိုပဲ။ ေမြးလူနာ ခြဲလူနာ ခံုအေသသာသုံးႏိုင္ပါတယ္။ ကေလးလူနာ၊ လူၾကီးလူနာ၊ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခြဲစိတ္ရတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အနိမ့္အျမင့္ ညႇိရတာမွာ အုတ္ခဲသာသံုးရတယ္။ ဒါလဲ အဆင္ေျပလွတာမဟုတ္လို႔ ခါးနာေရာဂါရခဲ့ပါတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁၈-၁၁-၂ဝ၁၃

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.