သည္းညွာႏု မခိုင့္တခိုင္

ကြန္မင့္တခုရတယ္။ ေမာင္သာရ ဝတၳဳေတြအရမ္းၾကိဳက္ပါတယ္ဆရာ။ ဖတ္ခ်င္ပါတယ္ ဆရာ။ အထူးသျဖင့္ ဆရာ ေမာင္သာရရဲ႕ စကားေျပာဟန္နဲ႔ ေဝါဟာရၾကြယ္ဝမႈေတြကို အရမ္းသေဘာက်ပါတယ္ဆရာ တဲ့။

ျမန္မာစာကို အရင္က ပါဠိစာလံုးေတြ အဆင့္စာလံုးေတြ၊ နေဘကာရန္ေတြနဲ႔ ေရးခဲ့ၾကတယ္။ ၁၉၃၀ ေနာက္မွာ ေခတ္စမ္းစာေပေပၚလာတယ္။ ေဇာ္ဂ်ီ၊ မင္းသုဝဏ္၊ သိပၸံေမာင္ဝ၊ ေမာင္ထင္၊ ေမာင္သုတ၊ ကုသနဲ႔ ဧေမာင္တို့က ထိပ္မွာပါၾကတယ္။

ေနာက္ ၁၉၆၀ ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ စကားေျပလို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ေမာင္သာရက အဲဒီေခတ္မွာ စာေရးတယ္။ မႏၲေလးအုပ္စုလို႔ အၾကမ္းေျပာလို႔ရတယ္။ ျမန္မာစာတိုးတက္ဖြဲ႔ျဖိဳး စည္ပင္ခဲ့တယ္။ ျမန္မာစာသတ္ပံုေတြကလည္း မွန္ကန္ခဲ့တယ္။

ေမာင္သာရစာအုပ္အမည္ေတြကိုၾကည့္ရင္ ျမန္မာစာသတ္ပံုကို ေလ့လာလို႔ရတယ္။
ဂ်ပန္ဖိနပ္တဖက္ မႏၲေလးဖိနပ္တဖက္
ဆံတပင္တင္း ခ်စ္ျခင္းမယား
ညွာေရႊတခက္ ေၾကြရက္ကယ္ေစာ
ညိဳခဲ့တလည္ ၾကည္ခဲ့တခါ
ညီအကို မသိတသိ
တခုေသာေက်းကား ခိုးသားငါးရာႏွင့္ ေပါင္းမိေလ၏
တခုေသာေက်းကား ခိုးသားငါးရာႏွင့္ ေပါင္းမိေလ၏
တခ်ံဳကြယ္ တမယ္ေမ့တတ္သူရဲ႕
တစင္မွာ အဆင္တမ်ိဳး တခ်ိဳးမွာ အကတဟန္
တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ကာ
ထမီကြ်တ္၍ လႊတ္လိုက္သည္
ပရြက္ဆိတ္တမွ် ေသးငယ္သြားၾကုန္၏
မိန္းမတဖက္ ပုလင္းတဖက္
လမ္း၌ေတြ႔ခဲ့ေသာ သစ္ပင္တပင္
သစ္တပင္ အရိပ္တခု
သည္းညွာႏု မခိုင့္တခိုင္
သူ႔အရင္ကတေယာက္ သူကတေယာက္
အထက္တဝက္ ေအာက္တဝက္
ေမာင္သာရ၏ ဝတၳဳေခါင္းစဥ္မ်ား
ေရၾကည္ခ်မ္းျမ တေပါက္ကေလးက်ရံုမွ်ႏွင့္

တဝမ္းပူကို မလိုအပ္ရင္ စမသတ္ပါ။ ခုေခတ္မွာေတာ့ သည္းညွာႏု မခိုင့္တခိုင္ ျမန္မာသတ္ပံုေတြဟာ တခုေသာေက်းကား ခိုးသားငါးရာႏွင့္ ေပါင္းမိျပီး၊ အထက္တဝက္ေအာက္တဝက္ ျဖစ္လာရပါေတာ့တယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၃-၁-၂၀၂၀

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

တခုတ္တရ