တရုတ္နဲ႔စီးပြားေရး သေဘာတူညီခ်က္ေတြ ျမန္မာဘက္က ေရရွည္ၾကည့္ဖုိ႔လုိ
မေန႔က ဗြီအိုေအကေမးလို႔ ေျဖခဲ့ပါတယ္။
တရုတ္နဲ႔လက္တြဲလုပ္ေဆာင္မႈဟာ စီးပြါးေရးစီမံကိန္းျဖစ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ပါ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္သင့္တယ္လို႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဆန္းစစ္သူ ေဒါက္တာတင့္ေဆြက ေျပာပါတယ္။
“ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စီးပြါးေရးေရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေရာမွာ သူ႔ရဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္းျဖစ္တဲ့ ပိုးလမ္းမႀကီး ထဲက လုပ္တဲ့ကိစၥေတြကို ႏိုင္ငံေရးဘက္က ၾကည့္မွသာလွ်င္ ျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။ ႏို္င္ငံေရးအရ ၾကည့္ရင္ ပထမဆံုး ၾကည့္ရမွာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြါး ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အစိုးရ အေတာ္မ်ားမ်ား အဆက္ဆက္က မၾကည့္ၾကတာလည္း ပါတာေပါ့။ အမွားေတြေရာ လြန္တာေတြေရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ လက္ရွိ NLD အစိုးရအေနနဲ႔ တကယ့္ကို ႏုိင္ငံတကာကိစၥေတြေရာ၊ ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းစီးပြါးေရး အေျခေနေတြေရာ မွာ ဖိအားေတြ တြန္းအားေတြ မ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီဟာကို ေရရွည္ၾကည့္ခ်ိန္ ရပါ့မလားလို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲနဲ စိုးရိမ္တယ္ခင္ဗ်။”
သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွာ Hambantota ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းအတြက္ တရုတ္ဆီကေန အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလ်ံေခ်းၿပီး တည္ေဆာက္ရာကေန ျပန္မဆပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အခု အဲဒီဆိပ္ကမ္းကို ၉၉ ႏွစ္သံုးခြင့္ တရုတ္ကို ေပးခဲ့ရသလို အျဖစ္မ်ိဳး မေရာက္ေစဖုိ႔ စီးပြါးေရးပညာရွင္ေတြက သတိေပးေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
https://burmese.voanews.com/a/4595731.html
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂-၁ဝ-၂ဝ၁၈
တရုတ္နဲ႔လက္တြဲလုပ္ေဆာင္မႈဟာ စီးပြါးေရးစီမံကိန္းျဖစ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ပါ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္သင့္တယ္လို႔ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ဆန္းစစ္သူ ေဒါက္တာတင့္ေဆြက ေျပာပါတယ္။
“ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စီးပြါးေရးေရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈေရာမွာ သူ႔ရဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္းျဖစ္တဲ့ ပိုးလမ္းမႀကီး ထဲက လုပ္တဲ့ကိစၥေတြကို ႏိုင္ငံေရးဘက္က ၾကည့္မွသာလွ်င္ ျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။ ႏို္င္ငံေရးအရ ၾကည့္ရင္ ပထမဆံုး ၾကည့္ရမွာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ့ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြါး ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အစိုးရ အေတာ္မ်ားမ်ား အဆက္ဆက္က မၾကည့္ၾကတာလည္း ပါတာေပါ့။ အမွားေတြေရာ လြန္တာေတြေရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ လက္ရွိ NLD အစိုးရအေနနဲ႔ တကယ့္ကို ႏုိင္ငံတကာကိစၥေတြေရာ၊ ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းစီးပြါးေရး အေျခေနေတြေရာ မွာ ဖိအားေတြ တြန္းအားေတြ မ်ားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဒီဟာကို ေရရွည္ၾကည့္ခ်ိန္ ရပါ့မလားလို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲနဲ စိုးရိမ္တယ္ခင္ဗ်။”
သီရိလကၤာႏုိင္ငံမွာ Hambantota ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းအတြက္ တရုတ္ဆီကေန အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလ်ံေခ်းၿပီး တည္ေဆာက္ရာကေန ျပန္မဆပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ အခု အဲဒီဆိပ္ကမ္းကို ၉၉ ႏွစ္သံုးခြင့္ တရုတ္ကို ေပးခဲ့ရသလို အျဖစ္မ်ိဳး မေရာက္ေစဖုိ႔ စီးပြါးေရးပညာရွင္ေတြက သတိေပးေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
https://burmese.voanews.com/a/4595731.html
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂-၁ဝ-၂ဝ၁၈

Comments
Post a Comment