Artistic writing အလကၤာ
ေက်းဇူးျပဳ၍ အလကၤာရဲ႕အဓိပၸါယ္ေလး ရွင္းျပပါလားဆရာ။
စာေရးသားရာမွာ ေဝါဟာရစကားလုံးေတြနဲ႔ ဝါက် ေခၚ စာေၾကာင္းေတြေရးရတယ္။ ဝါက်တိုင္းဟာ သဒၵါမွန္ရတယ္။ စကားအသုံးအႏႈန္းမွန္ရမယ္။ စာစီစာကံုးေရးနည္းကို ေက်ာင္းေတြမွာသင္ရသလို နိဒါန္း၊ စာကုိယ္၊ နိဂုံးလို႔ေခၚတဲ့ အပိုင္း သံုးပိုင္းပါေစရတယ္။ စာပုိဒ္ေတြခြဲသင့္တာ ခြဲရတယ္။
စာကုိ က်စ္လ်စ္သိပ္သည္းေအာင္ေရးတာ ေကာင္းတယ္။ ဆုိလုိခ်င္တာကို စာဖတ္သူနားလည္ေစရမယ္။ တန္းကနည္း နားလည္ေစတာနဲ႔ အခ်ိန္ဆြဲျပီးသိေအာင္ေရးတာလို႔ ရွိတယ္။ မွန္ကန္၊ ရွင္းလင္း၊ က်စ္လ်စ္၊ ေျပျပစ္ေနရင္ ေကာင္းတယ္။ စာကိုတန္ဆာဆင္ေရးတာကို အလကၤာပါတယ္လို႔ေခၚတယ္။ ငါးနည္းရွိတယ္လို႔ ဖတ္မွတ္ထားပါတယ္။
၁။ ဝကၤဝုတၱိအလကၤာ ေခၚ သြယ္ဝုိက္တန္ဆာဆင္ျခင္း = ေျပာလုိတဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို လွလွပပ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ အလွည့္ေတြနဲ႔ ေရးနည္းျဖစ္တယ္။
၂။ ျမည္သံစြဲအလကၤာ ေခၚ ျမည္သံကုိစြဲ၍ ျပဳဖြဲ႔တန္ဆာဆင္ျခင္း = ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ထဲ၊ စာထဲမွာ လိုတဲ့ေနရာေတြမွာ စကားေျပာဆုိသံ၊ အာေမဋိတ္သံ၊ ေပါက္ကြဲသံ၊ ေအာ္ဟစ္သံ၊ သီခ်င္းဆိုသံ စတာေတြကိုပါ ထည့္ေရးနည္းျဖစ္တယ္။
၃။ ဥပမာအလကၤာ ေခၚ ခုိင္းႏိႈင္း အဆင္တန္ဆာဆင္ျခင္း = ကိုယ္ေရးေနတဲ့ ဇတ္ေၾကာင္းနဲ႔မဆုိင္တဲ့ တျခားဇတ္ကိုပါ နမူနာေပးထည့္ေရးနည္းျဖစ္တယ္။
၄။ ရူပကအလကၤာ ေခၚ ထပ္တူျပဳတန္ဆာဆင္ျခင္း = တျခားျဖစ္ရပ္တခုခုကုိ ပုံတူပြား ထပ္တူျပဳျပီး ထည့္ေရးနည္း ျဖစ္တယ္။
၅။ အတိသယဝုတၱိအလကၤာ ေခၚ လြန္ကဲဖြဲ႔အဆင္တန္ဆာဆင္ျခင္း = အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြထက္ လြန္ကဲျပီး၊ စိတ္ကူးလြန္ပုံရိပ္အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုပါထည့္ေရးနည္းျဖစ္တယ္။ စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ေရးသားနည္းျဖစ္တယ္။
ကဗ်ာသမား၊ စာသမားေတြက ရသ ေခၚ ခံစားမႈကို ေပးႏိုင္ေစရမယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ရသေတြ မိုးမႊန္ေနတဲ့ကဗ်ာမ်ိဳးကို မၾကိဳက္ပါ။ စာဖတ္ျပီး မ်က္ရည္ေတြေဝ၊ လြမ္းေဆြးေနေစတာမ်ိဳး အားမေပးခ်င္ပါ။ မရွိတဲ့ ဝကို ဝိလုပ္ေရးတာမ်ိဳးလည္း တန္ဖိုးမထားခ်င္ပါ။
အလကၤာေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ေရးတိုင္းေတာ့ စာေရးေကာင္းတယ္လို႔ မယူဆပါ။ ေမာ္ဒန္တို႔ ဆူပါေမာ္ဒန္တို႔ ေျပာၾက-ေရးၾကတယ္။ ကာရန္မပါတာကို အမႊမ္းတင္လာၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ကာရန္ပါတာရွာျပီး ေရးတတ္သေလာက္ ေရးတယ္။ ဒိတ္ေအာက္စာလို႔ေခၚေပါ့။ Smile!
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁-၉-၂ဝ၁၆
၁-၉-၂ဝ၁၇
စာေရးသားရာမွာ ေဝါဟာရစကားလုံးေတြနဲ႔ ဝါက် ေခၚ စာေၾကာင္းေတြေရးရတယ္။ ဝါက်တိုင္းဟာ သဒၵါမွန္ရတယ္။ စကားအသုံးအႏႈန္းမွန္ရမယ္။ စာစီစာကံုးေရးနည္းကို ေက်ာင္းေတြမွာသင္ရသလို နိဒါန္း၊ စာကုိယ္၊ နိဂုံးလို႔ေခၚတဲ့ အပိုင္း သံုးပိုင္းပါေစရတယ္။ စာပုိဒ္ေတြခြဲသင့္တာ ခြဲရတယ္။
စာကုိ က်စ္လ်စ္သိပ္သည္းေအာင္ေရးတာ ေကာင္းတယ္။ ဆုိလုိခ်င္တာကို စာဖတ္သူနားလည္ေစရမယ္။ တန္းကနည္း နားလည္ေစတာနဲ႔ အခ်ိန္ဆြဲျပီးသိေအာင္ေရးတာလို႔ ရွိတယ္။ မွန္ကန္၊ ရွင္းလင္း၊ က်စ္လ်စ္၊ ေျပျပစ္ေနရင္ ေကာင္းတယ္။ စာကိုတန္ဆာဆင္ေရးတာကို အလကၤာပါတယ္လို႔ေခၚတယ္။ ငါးနည္းရွိတယ္လို႔ ဖတ္မွတ္ထားပါတယ္။
၁။ ဝကၤဝုတၱိအလကၤာ ေခၚ သြယ္ဝုိက္တန္ဆာဆင္ျခင္း = ေျပာလုိတဲ့အခ်က္အလက္ေတြကို လွလွပပ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ အလွည့္ေတြနဲ႔ ေရးနည္းျဖစ္တယ္။
၂။ ျမည္သံစြဲအလကၤာ ေခၚ ျမည္သံကုိစြဲ၍ ျပဳဖြဲ႔တန္ဆာဆင္ျခင္း = ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ထဲ၊ စာထဲမွာ လိုတဲ့ေနရာေတြမွာ စကားေျပာဆုိသံ၊ အာေမဋိတ္သံ၊ ေပါက္ကြဲသံ၊ ေအာ္ဟစ္သံ၊ သီခ်င္းဆိုသံ စတာေတြကိုပါ ထည့္ေရးနည္းျဖစ္တယ္။
၃။ ဥပမာအလကၤာ ေခၚ ခုိင္းႏိႈင္း အဆင္တန္ဆာဆင္ျခင္း = ကိုယ္ေရးေနတဲ့ ဇတ္ေၾကာင္းနဲ႔မဆုိင္တဲ့ တျခားဇတ္ကိုပါ နမူနာေပးထည့္ေရးနည္းျဖစ္တယ္။
၄။ ရူပကအလကၤာ ေခၚ ထပ္တူျပဳတန္ဆာဆင္ျခင္း = တျခားျဖစ္ရပ္တခုခုကုိ ပုံတူပြား ထပ္တူျပဳျပီး ထည့္ေရးနည္း ျဖစ္တယ္။
၅။ အတိသယဝုတၱိအလကၤာ ေခၚ လြန္ကဲဖြဲ႔အဆင္တန္ဆာဆင္ျခင္း = အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြထက္ လြန္ကဲျပီး၊ စိတ္ကူးလြန္ပုံရိပ္အျဖစ္အပ်က္ေတြကိုပါထည့္ေရးနည္းျဖစ္တယ္။ စိတ္ကူးဉာဏ္ကြန္႔ေရးသားနည္းျဖစ္တယ္။
ကဗ်ာသမား၊ စာသမားေတြက ရသ ေခၚ ခံစားမႈကို ေပးႏိုင္ေစရမယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ရသေတြ မိုးမႊန္ေနတဲ့ကဗ်ာမ်ိဳးကို မၾကိဳက္ပါ။ စာဖတ္ျပီး မ်က္ရည္ေတြေဝ၊ လြမ္းေဆြးေနေစတာမ်ိဳး အားမေပးခ်င္ပါ။ မရွိတဲ့ ဝကို ဝိလုပ္ေရးတာမ်ိဳးလည္း တန္ဖိုးမထားခ်င္ပါ။
အလကၤာေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ေရးတိုင္းေတာ့ စာေရးေကာင္းတယ္လို႔ မယူဆပါ။ ေမာ္ဒန္တို႔ ဆူပါေမာ္ဒန္တို႔ ေျပာၾက-ေရးၾကတယ္။ ကာရန္မပါတာကို အမႊမ္းတင္လာၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ကာရန္ပါတာရွာျပီး ေရးတတ္သေလာက္ ေရးတယ္။ ဒိတ္ေအာက္စာလို႔ေခၚေပါ့။ Smile!
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၁-၉-၂ဝ၁၆
၁-၉-၂ဝ၁၇
Comments
Post a Comment