အေလးျပဳျခင္း ႏွင့္ ဂါဝရျပဳျခင္း
ဆရာခင္ဗ်ာ ကြၽန္ေတာ္ထင္ေနတာ မွန္လား မွားလား ေဝခြဲရခက္ေနလုိ႔ပါ။ အေလးျပဳတာနဲ႔ ဂါဝရျပဳတာ ကြာျခားခ်က္ေလး သိခ်င္လုိ႔ပါခင္ဗ်ာ။ ဥပမာ အာဇာနည္ေန႔တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ အာဇာနည္အေပါင္း တုိ႔အား ဂါဝရျပဳပါသည္ (သုိ႔) အေလးျပဳပါသည္။ အေလးျပဳတာနဲ႔ ဂါဝရျပဳတာ ျပည္သူတေယာက္ အေနနဲ႔ မည္သည့္ စကားလုံးက ပုိၿပီး အဓိပၸါယ္ ျပည့္ဝသလဲဆုိတာ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျပာျပေပးပါဆရာ။
ဂါရဝျပဳသည္ = အရိုအေသေပးသည္၊ အေလးအျမတ္ျပဳသည္။
အေလးျပဳသည္ = လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြမွာ အသံုးျပဳတဲ့ တိတိက်က်သတ္မွတ္ထားတဲ့ လက္ (ကိုယ္) အေနအထားနဲ႔ အရိုအေသျပဳျခင္း။
အရပ္သားေတြမွာလည္း အေလးျပဳလို႔သံုးႏိုင္ပါတယ္။ မတ္တတ္ရပ္ျပီး ဦးေခါင္းငံု႔ ခါးေကြးညြတ္ျပီး အရိုအေသျပဳတာကို အေလးျပဳတယ္လို႔ သံုးပါတယ္။ ဂါရဝတရား (၁ဝ) ပါး ေခၚ ဘုရားကအစ မိတ္ေဆြအေပၚ ေလးစားရျခင္းေတြနဲ႔ မတူပါ။ ဂါရေဝါစ နိဝါေတာစ အျပန္အလွန္ရိုေသ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မဂၤလာတရားနဲ႔ေတာ့တူမယ္။ ေမလွျမိဳင္သီခ်င္းနဲ႔ ဆရာ မင္းသုဝဏ္ ကဗ်ာထဲမွာလည္း အေလးျပဳသည္လို႔သံုးပါတယ္။
ငါတို႔အတြက္ ကိုယ့္အသက္ကို
မကြက္မညွာ၊ စြန္႔ၾကရွာသည္၊
ဇာနည္ႏြယ္ဘြား၊ သူတို႔အားလွ်င္၊
ညြတ္တြားသမႈ၊ အေလးျပဳ၍၊
သာဓုႏုေမာ္၊ ေကာင္းခ်ီးေခၚသည္၊
ေျခာက္ေဖၚနတ္က ၾကားေစေသာ္ဝ္။ (မင္းသုဝဏ္)
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃ဝ-၇-၂ဝ၁၇
ဂါရဝျပဳသည္ = အရိုအေသေပးသည္၊ အေလးအျမတ္ျပဳသည္။
အေလးျပဳသည္ = လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြမွာ အသံုးျပဳတဲ့ တိတိက်က်သတ္မွတ္ထားတဲ့ လက္ (ကိုယ္) အေနအထားနဲ႔ အရိုအေသျပဳျခင္း။
အရပ္သားေတြမွာလည္း အေလးျပဳလို႔သံုးႏိုင္ပါတယ္။ မတ္တတ္ရပ္ျပီး ဦးေခါင္းငံု႔ ခါးေကြးညြတ္ျပီး အရိုအေသျပဳတာကို အေလးျပဳတယ္လို႔ သံုးပါတယ္။ ဂါရဝတရား (၁ဝ) ပါး ေခၚ ဘုရားကအစ မိတ္ေဆြအေပၚ ေလးစားရျခင္းေတြနဲ႔ မတူပါ။ ဂါရေဝါစ နိဝါေတာစ အျပန္အလွန္ရိုေသ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း မဂၤလာတရားနဲ႔ေတာ့တူမယ္။ ေမလွျမိဳင္သီခ်င္းနဲ႔ ဆရာ မင္းသုဝဏ္ ကဗ်ာထဲမွာလည္း အေလးျပဳသည္လို႔သံုးပါတယ္။
ငါတို႔အတြက္ ကိုယ့္အသက္ကို
မကြက္မညွာ၊ စြန္႔ၾကရွာသည္၊
ဇာနည္ႏြယ္ဘြား၊ သူတို႔အားလွ်င္၊
ညြတ္တြားသမႈ၊ အေလးျပဳ၍၊
သာဓုႏုေမာ္၊ ေကာင္းခ်ီးေခၚသည္၊
ေျခာက္ေဖၚနတ္က ၾကားေစေသာ္ဝ္။ (မင္းသုဝဏ္)
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃ဝ-၇-၂ဝ၁၇
Comments
Post a Comment