အရည္းၾကီး

မဂၤလာပါဆရာ ယခုနက ေဒါက္တာသန္းထြန္းရဲ႕ သမိုင္းသစ္စာအုပ္အေၾကာင္း ပို႔တင္လာလို႔ ေမးခ်င္တာေလး ေပၚလာလို႔ပါ။ ယခုတေလာၾကားခဲ့ရတာ ပုဂံသမိုင္းမွာ အေရးႀကီးေတြဆိုတာ မရိွဘူးတဲ့ တခ်ိဳ႕ကလည္းရိွတယ္။ ေမးခ်င္တာက အဲ့ပုဂံသမိုင္းက အေရးႀကီးဂိုဏ္းအေၾကာင္း တကယ္မရိွ ရိွ။ ရိွခဲ့ရင္ ဘယ္လို ျဖစ္လာတယ္ သမိုင္းေၾကာင္းကို ပို႔တခုအျဖစ္ တင္ျပၿပီး ေျဖၾကားေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

ေမးခြန္းကို အရင္ျပင္ပါရေစ။ အေရးႀကီးဂိုဏ္း မဟုတ္ပါ။ အရည္းၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။

၁။ ဓမၼာစရိယ ဦးေ႒းလိႈင္ေရးတဲ့ သာသနာကို ထိန္းသိမ္းပါ
အခ်ိန္ကား သကၠရာဇ္ ၄၀၆ ခုႏွစ္ ပုဂံျပည္၌ အေနာ္ရထာမင္းၾကီး နန္းတက္စကာလျဖစ္၏။ ပုဂံျပည္၌ မင္းအဆက္ဆက္ အဓမၼ၀ါဒ ျပန္႔ခဲ့ေသာ မဟာယာန အရည္းၾကီးမ်ားအား မင္းၾကီးစိတ္ႏွင့္မေတြ႔၍ ဒိြဟျဖစ္ေနခ်ိန္လည္းျဖစ္သည္။ သီလဗုဒၶိ ရဟႏၱာျမတ္ၾကီးကား ပုဂံျပည္၏ သတင္းမ်ားကို ၾကားသိေတာ္မူသျဖင့္ ရွင္အရဟံအား အက်ိဳးအေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူကာ ပုဂံသို႔သြား၍ သာသနာျပဳရန္ တာ၀န္ခ်ေလေတာ့သည္။ မင္းၾကီးကား ရွင္အရဟံ၏ ဣေျႏၵကို ျမင္လိုက္ရုံမွ်ျဖင့္ ဤသူကား လူရုိင္းမဟုတ္၊ တရားရွိေသာ သူေတာ္ျမတ္ပင္ျဖစ္သည္ဟု ပါရမီဓါတ္ခံေၾကာင့္ အမွန္ကိုသိေတာ္မူ၏။ အရွင္ကား ဘယ္အမ်ိဳးအႏြယ္နည္း။ အဘယ္မွ ၾကြလာသနည္း။ အဘယ္သူ၏ တရားအဆံုးအမကုိ ယူသနည္း။ ငါ၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ကား ဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အစိေႏၱယ် သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ျဖစ္ေပသည္။ ငါ၏ဆရာႏွင့္ သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ားရွိရာ သထံုျပည္မွလာခဲ့၏။ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္ ေဟာေၾကားေသာ အဆံုးအမကို ခံယူသည္။ ႕႕႕ အရည္းၾကီး ၆ ေသာင္းကိုလည္း လူ၀တ္လဲကာ အဲေမာင္းလွံကိုင္ ဆင္ေခ်း၊ ျမင္းေခ်းက်ံဳးထားေတာ္မူ၏။

၂။ အရွင္ဝိမလဝံသ နာလႏၵာတကၠသုိလ္ေရးသားတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္၂၅၀၀ ခရီးထဲမွာ သာသနာႏွစ္ (၁၅) ရာစု ပုဂံျပည္တြင္ ေညာင္ဦးေစာရဟန္း ေတာင္သူၾကီးမင္းျဖစ္၍ ရွင္မထီးအရည္းၾကီးဂိုဏ္းကို ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံသည္ ။ အိႏၵိယျပည္ မထုရာျမိဳ ႔ ဟီနယာန သဗၺတၱိ၀ါဒဂိုဏ္းက တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဝလဘိတကၠသိုလ္၊ မဂဓတိုင္း မဟာယာနဂိုဏ္းကတည္ေထာင္ခဲ့ေသာ နာလႏၵတကၠသိုလ္၊ ဘေဂၤါနယ္ရွိ ၾသဒႏၱပူရီတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးမ်ားကို ၀ိဇၨာဂိုဏ္း၀င္ရဟန္းမ်ားလႊမ္းမိုးေလသည္။

၃။ ဘေလာ့တခုမွာ အရည္းၾကီးသာသနာႏွင့္ ေရွးေခတ္ဗမာမ်ားကိုဖတ္ရတယ္။ တကယ္မရွက္တမ္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ မိရိုးဖလာ ကိုးကြယ္မႈဆိုတာ အရည္းၾကီးကိုးကြယ္မႈျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာေတြ ဖန္ခုန္၊ မီးနင္း အရည္းၾကီးမ်ား ကိုးကြယ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ႕႕႕ အဲ့ဒီမွာေတာ့ ပန္းဦးလႊတ္ပြဲဆိုတာကို စတင္ေတာ့တာဘဲ။

၄။ ေနာက္ဘေလာ့တခုမွာ သမီးပ်ိဳတိုင္းကို ပန္းဦးဆက္ရတဲ့ အရည္းၾကီးမ်ားအေၾကာင္းေတြ႔တယ္။ အရည္းၾကီးမ်ား တကယ္ရွိသလား၊ မရွိဘူးလား ေသခ်ာေပါက္ ေျပာျပရန္မွာပင္ ခက္ခဲေနျပန္သည္။ တကယ္မရွိခဲ့လၽွင္ ရွင္းစရာ မလိုေသာ္လည္း ၁၈ ရာစု ျမန္မာစာေပအလြန္ထြန္းကားေသာ ေညာင္ရမ္းေခတ္ေရာက္ေသာ္ ဦးကုလားသည္ တေကာင္းရာဇဝင္၊ သေရေခတၱရာရာဇဝင္၊ ပုဂံရာဇဝင္ ေတာင္ငူရာဇဝင္မ်ား စေသာ ရာဇဝင္မ်ားအားလုံး စုစည္းကာ ျမန္မာတႏုိင္ငံလုံးႏွင့္ဆုိင္ေသာ မဟာရာဇဝင္ကုိ ေရးသားခဲ့ရာတြင္ အရည္းၾကီးမ်ားအေၾကာင္းကုိ ထည့္သြင္း ေရးသား ေဖာ္ျပထားသျဖင့္ အရည္းၾကီးအေၾကာင္းကို စဥ္းစားရေတာ့ပါမည္။ ႕႕႕ ပုပၸါးေတာင္အနီးရွိ သမထီးအရပ္သည္ အရည္းၾကီးတုိ႔၏ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။ သစ္မထီးဟုလည္းေရးသည္။ ေက်ာက္စာမ်ား တြင္ သစ္မတည္ဟုေရးသည္။ စေလဦးပုံညက ေ႐ွးအထီေတ၊ ပုဂံျပည္တြင္၊ ဆံေကသာ လက္ေလးသစ္၊ မုတ္ဆိတ္ ေမြးဗလျပစ္၊ မဲညစ္သည့္စီဝရံႏွင့္၊ တာေတလံအက်င့္ဆုိးေသာ ရွင္သုိးတကာ့ ေခါင္ၾကီး၊ ရွင္မတီးဟု လကၤာစပ္ဆုိသည္။ ထုိသမထီးမွ တျဖည္း ျဖည္း လြမ္းမိုးလာကာ သကၠရာဇ္ ၉၃၁ ခုႏွစ္တြင္ ပုဂံတြင္နန္းတက္ေသာ ေစာရဟန္းဘြဲ႕ခံ ေတာင္သူၾကီးမင္း လက္ထက္တြင္ အရည္းၾကီးမ်ားကုိ တျပည္လုံးကုိးကြယ္သည့္အထိ ၾသဇာလြမ္းမုိးလာခဲ့သည္။ ေတာင္သူၾကီးမင္းကုိယ္တုိင္ ဘုရားတည္ရာတြင္ အရည္းၾကီးမ်ားထံမွ အၾကံဥာဏ္ေတာင္းခံရသည္။ ႕႕႕ အရည္းၾကီးမ်ား တကယ္ရွိသည္ မရွိသည္ကုိ သက္ေသျပႏုိင္ရန္ ျပည္တြင္းျပည္ပပညာရွင္မ်ား ရွာေဖြၾကသည္။ သကၠရာဇ္ ၁၁၉၈ ႏွင့္ ၁၂၉၈ ခန္႔ကေရးထုိးခဲ့ေသာ ေက်ာက္စာတခုတြင္ ထမင္းအျပည့္ႏွင့္သပိတ္တေထာင္ကုိ အရည္းၾကီး ရဟန္းတုိ႔အား ကပ္လွဴ၏ဟုေရးထုိးသည္။ ခ်ားလ္ဒူရြယ္ဆယ္သည္ မင္းနန္သူရြာအနီး ဘုရားသုံးဆူႏွင့္ နႏၵပညာဂူနံရံ ေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား အရည္းၾကီးမ်ားထံ ပန္းဦးလြတ္ေနေသာပုံဟုထင္ရေသာ ေဆးေရးမ်ားကုိေတြ႔ရွိခဲ့သည္။ ႕႕႕ (သုခုမအလင္းတန္းမ်ား)

အခုတင္ျပလိုက္တဲ့ အကိုးအကားေလးခုမွာ ပဌမသံုးခုက ဘာသာေရးသန္႔သန္႔ျဖစ္ျပီး ေနာက္ဆံုးတခုက သမိုင္းနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ အားလံုးကုိ အင္တာနက္ကေန ခပ္လြယ္လြယ္ရွာလိုက္တာသာျဖစ္ပါတယ္။ ေမးတာက သမိုင္း။ ကြ်န္ေတာ္ မ်ားမ်ားစားစား မသိပါ။ ငါးတန္းကတည္းကေက်ာင္းစာထဲမွာ ပုဂံေခတ္အေစာပိုင္းမွာ အရည္ၾကီးေတြရွိေၾကာင္း၊ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္ကစျပီး ႏွိမ္နင္းေၾကာင္းပါတယ္။ ၾကီးလာေတာ့ တျခားစာေတြပါ ဖတ္ရတယ္။ အဲေလာက္ မဆိုးပါဘူးလို႔ ေရးတာလည္း ဖတ္ရတယ္။ မရွိခဲ့လို႔ထင္တာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္။

ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မဟာယာနနဲ႔ အရည္းၾကီး မတူၾကလို႔ထင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဒလိုင္းလားမားအပါအဝင္ မဟာယာနေတြနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေလာက္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနခဲ့ပါတယ္။ ေရငုပ္၊ မီးလံႈ၊ တံုးခုန္၊ ဇယ္ခတ္၊ ပန္းဦးလႊတ္ဆိုတာ မၾကားဘူးခဲ့ပါ။

ကြ်န္ေတာ္က ျမန္မာစာသတ္ပံုအပါအဝင္ ဘယ္စာေရးေရး ေဆးပညာစာကလြဲရင္ ဒိုင္လူၾကီးလုပ္ေလ့မရွိပါ။ ဘယ္တုန္းက ဘယ္ထဲမွာ ဘယ္လိုလို႔သာ အကိုးအကားနဲ႔သာ တင္ျပပါတယ္။ သတ္ပံုကို အမိန္နဲ႔ျပင္တာ၊ သမိုင္းကို အမိန္႔နဲ႔ ျပင္တာေတြကို မၾကိဳက္ပါ။ အက်င့္ဆိုး စနစ္ဆိုးကိုျပင္တာ ၾကိဳက္တယ္။ ပညာအစစ္ စာအစစ္ သိျမင္ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါေစသတည္း။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂-၁၂-၂ဝ၁၇
၂-၁၂-၂ဝ၁၈

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

Furamin BC သံဓါတ္အားေဆး