စကၠန္႔ ၄ဝ အေၾကာင္း
ဗမာ့အၾကိဳသမိုင္းကိုေျပာယင္ ဗမာႏိုင္ငံရဲ႕ ဘူမိေဗဒအေျခခံကစျပီး ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ကမ္ျဗိယံ ယုဂ္ (Cambrian Period 600-500 million years ago) မွာ ဒီဗမာႏိုင္ငံလို႔ေခၚတဲ့ ေျမေနရာဟာ ပင္လယ္အတိပါဘဲ။ ကုန္းရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ေအာက္ကာေဘာနိေဖရပ္ ယုဂ္ (Lower Carboniferous Period 350-305 million years ago) ေရာက္တဲ့အခါ အခုသံလြင္ျမစ္ဟာ အေရွ႕ဖက္ပင္လယ္ကမ္းေျခသေဘာမ်ိဳးရွိပီး ကုန္းျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ဒီေနာက္ ဂ်ဴရပ္ဆစ္ ယုဂ္ (Jurassic Period 180-135 million years ago) မွာေတာ့ အခုဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ပါ ကုန္းပိုင္း က်ယ္က်ယ္ၾကီး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ ဧၾသဆင္း (Eocene Period 70-40 million years ago) ယုဂ္ငယ္ပိုင္းမွာ အခု ဧရာဝတီျမစ္ဝကြ်န္းေပၚေနရာကလြဲရင္ အားလံုး အခုပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္းအတိုင္း ကုန္းျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆိုလိုဒါက အခုကုန္းတန္းခ်ိဳင့္ဝွမ္းမ်ိဳးေလာက္နီးနီးအေျခအေနကို အယင္ အႏွစ္ေလးဆယ္ကုေဋကဘဲ ေရာက္မယ္လို႔ မွန္းရဒါဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗမာ့အၾကိဳသမိုင္းဟာ အခုမွေလ့လာစျဖစ္လို႔ သိထားသမွ်ဟာလဲ အင္မတန္မွနဲပါေသးတယ္။ အခုမွစသိတယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ထင္ရွားေအာင္ နဲနဲရွင္းျပပါရေစ။ ကမာၻ႔သက္တမ္းတခုလံုးကို ၂၄ နာရီပဲရွိေသးတယ္လို႔ထားရင္ လူေပၚဒါ စကၠန္႔ ၄ဝ ဘဲရွိအံုးမယ္လို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပဒါကို ေတြ႔ဘူးပါတယ္။ အဲဒီ စကၠန္႔ ၄ဝ ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကိုေတာင္ ဘယ္ေနရာမွ စံုေအာင္ မသိၾကေသးဒါမို႔ ဗမာ့ေျမေပၚက စကၠန္႔ ၄ဝ အေၾကာင္းကိုလဲ မ်ားမ်ားၾကီးမသိဒါ ဘယ္မွာဆန္းေတာ့မလဲ။ တစတစ ေဖာ္ထုတ္လို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးသိလာဒါကိုဘဲ အားရွိစရာေကာင္းလွဘီလို႔ ယူဆရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာသန္းထြန္းေရးသားတဲ့ အသစ္ျမင္ဗမာသမိုင္း စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၇-၁၈ ပါ စာပိုဒ္ႏွစ္ခုကို ေရးသားထားတဲ့အတိုင္း ကူးယူတင္ျပတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၅-၁၂-၂ဝ၁၈
ဗမာ့အၾကိဳသမိုင္းဟာ အခုမွေလ့လာစျဖစ္လို႔ သိထားသမွ်ဟာလဲ အင္မတန္မွနဲပါေသးတယ္။ အခုမွစသိတယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ထင္ရွားေအာင္ နဲနဲရွင္းျပပါရေစ။ ကမာၻ႔သက္တမ္းတခုလံုးကို ၂၄ နာရီပဲရွိေသးတယ္လို႔ထားရင္ လူေပၚဒါ စကၠန္႔ ၄ဝ ဘဲရွိအံုးမယ္လို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပဒါကို ေတြ႔ဘူးပါတယ္။ အဲဒီ စကၠန္႔ ၄ဝ ရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကိုေတာင္ ဘယ္ေနရာမွ စံုေအာင္ မသိၾကေသးဒါမို႔ ဗမာ့ေျမေပၚက စကၠန္႔ ၄ဝ အေၾကာင္းကိုလဲ မ်ားမ်ားၾကီးမသိဒါ ဘယ္မွာဆန္းေတာ့မလဲ။ တစတစ ေဖာ္ထုတ္လို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးသိလာဒါကိုဘဲ အားရွိစရာေကာင္းလွဘီလို႔ ယူဆရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာသန္းထြန္းေရးသားတဲ့ အသစ္ျမင္ဗမာသမိုင္း စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၇-၁၈ ပါ စာပိုဒ္ႏွစ္ခုကို ေရးသားထားတဲ့အတိုင္း ကူးယူတင္ျပတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၅-၁၂-၂ဝ၁၈
Comments
Post a Comment