Color of Democracy ဒီမိုကေရစီမွာ ဘာေရာင္ရွိသလည္း
(မႏွစ္က ဒီေန႔မွာ ေရးခဲ့တဲ့စာ)
သစ္ပင္ေတြရဲ႕သဘာဝ အေရာင္အေသြးအေျပာင္းလဲျခင္းဟာ အျပစ္ကင္းတယ္။
ႏိုင္ငံေရးမွာ အဲလိုေျပာင္းတာမ်ိဳးကို သဘာဝမက်ဘူးလို႔ေျပာၾကတယ္။ သက္ရွိလူေတြနဲ႔ သစ္ပင္ေတြ မတူလို႔ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ မေျပာင္းေတာ့ပဲ တရားေသဆုပ္ထားတာမ်ိဳးလည္း သေဘာမတူပါ။
တကယ့္အရွိကို ထင္ဟပ္ျပီး၊ အမ်ားစုဖက္မွာရပ္မွသာ ဒီမိုကေရစီမည္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ေခတ္ေတြမွာ အဲဒီကာလအတြက္ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အေသဆုပ္မထားပါ။ ၁၉၉ဝ တံုးကနဲ႔ အခုမတူေတာ့တာသိတယ္။
၂ဝ၁ဝ နဲ႔ ၂ဝ၁၅ က ျခားနားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၉ဝ နဲ႔ ၂ဝ၁၅ လာတူေနတယ္။ အဲတာကတမ်ိဳး။ သဘာဝမက်တဲ့ႏိုင္ငံေရး ရွိခဲ့လို႔ျဖစ္တယ္။
မ်ားေနတာကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကသာ ဒီမိုကေရစီမည္တယ္။ အေရြးခံမဲ့သူေတြထက္ မဲေပးသူေတြအေပၚမွာ မူတည္တာကို ဒီမိုကေရစီေခၚတယ္။ ခဏခဏေျပာင္းတာကိုေတာ့ ဗေလာင္းဗလဲလုပ္တယ္လို႔ ေခၚျပန္တယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၅-၁ဝ-၂ဝ၁၅
သစ္ပင္ေတြရဲ႕သဘာဝ အေရာင္အေသြးအေျပာင္းလဲျခင္းဟာ အျပစ္ကင္းတယ္။
ႏိုင္ငံေရးမွာ အဲလိုေျပာင္းတာမ်ိဳးကို သဘာဝမက်ဘူးလို႔ေျပာၾကတယ္။ သက္ရွိလူေတြနဲ႔ သစ္ပင္ေတြ မတူလို႔ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ မေျပာင္းေတာ့ပဲ တရားေသဆုပ္ထားတာမ်ိဳးလည္း သေဘာမတူပါ။
တကယ့္အရွိကို ထင္ဟပ္ျပီး၊ အမ်ားစုဖက္မွာရပ္မွသာ ဒီမိုကေရစီမည္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ေခတ္ေတြမွာ အဲဒီကာလအတြက္ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အေသဆုပ္မထားပါ။ ၁၉၉ဝ တံုးကနဲ႔ အခုမတူေတာ့တာသိတယ္။
၂ဝ၁ဝ နဲ႔ ၂ဝ၁၅ က ျခားနားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၉ဝ နဲ႔ ၂ဝ၁၅ လာတူေနတယ္။ အဲတာကတမ်ိဳး။ သဘာဝမက်တဲ့ႏိုင္ငံေရး ရွိခဲ့လို႔ျဖစ္တယ္။
မ်ားေနတာကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကသာ ဒီမိုကေရစီမည္တယ္။ အေရြးခံမဲ့သူေတြထက္ မဲေပးသူေတြအေပၚမွာ မူတည္တာကို ဒီမိုကေရစီေခၚတယ္။ ခဏခဏေျပာင္းတာကိုေတာ့ ဗေလာင္းဗလဲလုပ္တယ္လို႔ ေခၚျပန္တယ္။
ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၅-၁ဝ-၂ဝ၁၅
Comments
Post a Comment