Banyan tree ေညာင္ကုသိုလ္

• ဒီေနရာအထိ သိုသိုသပ္သိပ္ တကူးတက ယူလာခဲ့ရတဲ့ ေညာင္ပင္ေလးဟာ ႏွစ္လသားအရြယ္ရွိလာပါျပီ။
• သယ္ယူဘို႔ရာ ထုပ္ပိုးတာမွာ ေနရာက်ဥ္းေအာင္ ေမာင္မ်ိဳးသစ္ကေန ပင္စည္ကေနျဖတ္၊ ကိုင္းေတြလဲျဖတ္၊ အရြက္ေတြပါ သတ္လိုက္တယ္။ နာရီႏွစ္ဆယ္ေလာက္ခရီးကို ပစၥည္းထားသိုခန္းမွာထားရမွာမို႔ အနည္းဆံုးေတာ့ ေညာင္ပင္ေလးခင္ျမာ ေလရပါေစဆိုျပီး၊ ပလပ္စတစ္ပံုးအဖံုးကို ကိုေဗဒါကေန အေပါက္ဝိုင္းေလးေတြ စီစီညီညီ ေဖါက္ေပးပါတယ္။
• ခရီးဆံုးေရာက္တဲ့ေနာက္ေန႔မွာ သမီးနဲ႔သူ႔ခင္ပြန္းတို႔က ဝယ္လာေပးတဲ့ ပန္းအိုးထဲမွာ ေျမေဆြးနဲ႔စိုက္လိုက္တယ္။
• ေန႔တိုင္းအရိပ္ၾကည့္ေနရတယ္။ အခန္းကက်ဥ္းလို႔ အျပင္မွာသာထားရတာ ကိုယ့္သားသမီးကို တျခားေနရာမွာ သိပ္ထားရသလိုပဲ။ စိတ္မခ်ႏိုင္ပါ။ တလေနေတာ့ အခန္းထဲသြင္းလိုက္ပါေတာ့တယ္။
• ေညာင္ပင္ရဲ့ မ်ိဳးဗီဇကလဲမွန္တယ္။ ဗုဒၶဂါယာ၊ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ကေန ဦးဇင္းတပါးက ပ်ိဳးစုိက္ေပးတာပါ။ ဆရာဝန္ဆိုတာမ်ိဳးက ဘုန္းၾကီးေတြဆီကေန အလွဴခံတတ္တယ္။ ဦးအရုဏကေန ေဒလီအေရာက္ပို႔ေပးပါတယ္။

• Banyan tree ေညာင္ပင္ကို ေရွးကတည္းက ယဥ္ေက်းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ အယူအဆနဲ႔ အယူအစြဲေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ‘ဟင္ဒူ’ ဘာသာမွာ ေညာင္ရြက္ေပၚမွာ ‘ခရွစ္ရွနာ’ ဘုရားက နားေနပါသတဲ့။ ‘ဘဂဝါဗတ္ ဂီတ’ ထဲမွာ ‘ခရစ္ရွနာ’ ကေန ေစာက္ထိုးျဖစ္ေနတဲ့ေညာင္ပင္ကို ျမင္သူဟာ ‘ေဝဒ’ ကို သိသူျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဖိလစ္ပိုင္မွာ ေညာင္ပင္ကို မေကာင္းဆိုးဝါး ဝိဥာဥ္ေတြစုေဝးေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ ‘ေညာပင္တေစၧ ေဝေလေလ' လုပ္ၾကသလိုေနမယ္။ ‘ဝီကီပီးဒီးယား’ ထဲမွာေတာ့ “ဗုဒၶဘာသာ ပါဠိေတာ္မွာ ေညာင္ပင္ = ‘နိေျဂာဒ’ (Nigrodha)” လို႔သာပါေပမဲ့ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူရာလို႔ ထည့္ထားတာ မေတြ႔ရပါ။

• တလခြဲအရမွာ အစို႔အေညႇာက္ေလးေတြ စထြက္လာတယ္။ ကေန႔ေတာ့ ထြက္လာၾကတဲ့အရြက္ေလးေတြဟာ ရႊန္းစိုလဲ့ေနၾကတယ္။ စိမ္းစိုမွည့္ေနၾကတယ္။ ျမင္တဲ့သူကို အားသစ္ေတြျဖစ္ေစတယ္။
• ေညာင္ပင္အတြက္ ေကာင္းမႈျပဳေပးၾကသူေတြအားလံုး ေညာင္ပင္ၾကီးတမွ် ကုသိုလ္ေတြရၾကပါေစ။     ။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၁၁-၂ဝ၁၄

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

တခုတ္တရ