ဘူး ဖူး ဗူး (သို႔) ျမန္မာစာမွာ ေဖၚျမဴလာရွိသလား


၁။ ဘူးလား ဖူးလားဗ် ဆရာ စားဖူးသလား စားဖူးတယ္ မစားဖူးဘူး စားမလား မစားဘူး သုံးဖူးသလား သုံးဖူးတယ္ မသုံးဖူးဘူး သုံးမလား မသုံးဘူး ေရာက္ဖူးသလား ေရာက္ဖူးတယ္ မေရာက္ဖူးဘူး

၂။ ဆရာခင္ဗ်ာ။ ဘူးသီး၊ ဗူးသီး၊ ႏွာဘူး၊ ႏွာဗူး၊ မည္သည္က အမွန္ ေက်းဇူးျပဳ၍ အမ်ားသိရန္ ေဖာ္ျပေပးပါခင္ဗ်ား။

၃။ ဆရာ ႏို႔ဆီဗူးလား ႏို႔ဆီဘူးလားသိပါရေစ႐ွင့္။

၄။ အေတြ႔အျကံုဆိုဖူးလို႔ မွတ္ထားတာ ဘူးက အျငင္း၀ါက်မွာသံုးတာလို႔ မွတ္ထားတာ

၅။ ကြၽန္ေတာ္လည္းျဖစ္ဘူးလို႔ ဘူးအစား ဖူးကိုသုံးရမွာမို႔လားဆရာ။ စားဖူးတယ္၊ သြားဖူးတယ္၊ ျဖစ္ဖူးတယ္။
ဘူးက အျငင္းဝါက်။

၆။ ဆရာေရးတဲ့ ဝန္ၾကီးဆိုျပီး အၾကာၾကီးေခၚခံရဘူးတယ္။ အဲဒီ့မွာ ဖူးသံုးရမွာလား၊ ဘူးသံုးတာက အမွန္လား။

၇။ ဆရာခင္ဗ်ာ ဒုတိယတန္းသခၤ်ာထဲမွ ႏို႔ဆီဘူး သတ္ပုံ ခဲြျခားေပးပါခဗ်ား။

ပို႔ေပးတဲ့ ဒုတိယတန္းသခ်ၤာထဲမွာ ႏို႔ဆီဗူးေရးလိုက္၊ ႏို႔ဆီဘူးေရးလိုက္ ေတြ႔ရတယ္။ ႏို႔ဆီဗူးက မွန္မယ္ထင္ပါတယ္။ မၾကာမၾကေျပာလာၾကတယ္။ အျငင္းသေဘာမွာသာ ဘူးသံုးရပါတယ္တဲ့။ ျမန္မာစာမွာ ေဖၚျမဴလာလုပ္တာေတြကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ေတာ့ အားနည္းခ်က္ေတြေတြ႔မိပါတယ္။ ေရတြက္လို႔ရတာကို တစ္ဆိုတာ အကုန္မမွန္ပါ။ မ ေနာက္က ဘဲ လိုက္လည္း ေနရာတိုင္းမွာ မမွန္ပါ။ ျငင္းဆိုတာကို ဘူးလည္း အျပည့္အစံု မမွန္ပါ။ ဥပမာ ၾကားဘူးနားဝ အျငင္းမဟုတ္ပါ။ ဘုရားဖူးဘူးသည္ အျငင္းမဟုတ္ပါ။

ဘူး
နဘူးႏြယ္ပင္
ၾကားဘူးနားဝ (အျငင္း မဟုတ္)
ဘုရားဖူးဘူးသည္ (အျငင္း မဟုတ္)
ဘူးကြယ္သည္
ဘူးခံ (ေနာက္သတ္ပံု)
ဘူးပင္ (ေနာက္သတ္ပံု)၊ ဗူးပင္ (ယခင္သတ္ပံု)
ဘူးလံုးနားမထြင္း (ေနာက္သတ္ပံု)
ဘူးလည္သီးခတ္ခ်ည္ (ေနာက္သတ္ပံု)
ဘူးသပိတ္ပင္ (ေနာက္သတ္ပံု)
မၾကားဘူး
မျဖစ္ဖူးဘူး (ေနာက္သတ္ပံု)
မျမင္ဘူး
မလုိက္ဘူး (ေနာက္သတ္ပံု)
မေရာက္ဘူး
ေဆးဘူး (ေနာက္သတ္ပံု)၊ ေဆးဗူး (ယခင္သတ္ပံု)
ေထာင္ဘူးဝ (ေနာက္သတ္ပံု)

ဖူး
ကမ္းနဖူး
စိတ္ဖူး
ဆတ္သြားဖူး
ထိပ္ဖူး
နဖူး
ဖူးငံု
ဖူးစာ
ဖူးဖူးမႈတ္သည္
ဖူးျမင္သည္
ဖူးေတြ႔သည္
ဖူးေျမာ္သည္
ဖူးေရာင္သည္
ဖူးေရႊလက္တင္
ဘုရားဖူး
ေျပာင္းဖူး

ဗူး
ခံဗူးကုထံုး
ခံဗူးရြာ
ဗူးခါးေရ
ဗူးဆို႔
ဗူးတလံုးေဆာင္ (ဗူးသီးတလံုးေဆာင္) အိုေတာင္မဆင္းရဲ
ဗူးပင္၊
ဗူးဘုရား
ဗူးမႈတ္
ဗူးလံုးနားမထြင္း
ဗူးသြင္းသည္
ဗူးသီး
ဗူးေတာင္း
ဗူးေလးရာ ဖရံုဆင့္
ေဆးဗူး (ယခင္သတ္ပံု)
ေရဗူး

အခုသတ္ပံုစာအုပ္မွာ ဘူးရြက္တဲ့။ ဗူးကို ကေလးဗူးမႈတ္တာတခုတည္းလို႔ လုပ္ထားတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ဗူးရြက္လို႔ ေရးတယ္။ ေရဗူးလို႔ ေရးတယ္။ ဗူးတလံုးေဆာင္ အိုေတာင္မဆင္းရဲလို႔သာေရးရတယ္။ ဘူးခံျပီး ျငင္းတာကို ေျပာတာ မဟုတ္ပါ။ ဗူးခါးေရနဲ႔ ၾကမ္းၾကားေလကို ဘယ္လိုေရးေရး ေအးပါတယ္။ ဗူးဆို ဖရံုမသီးတာေနရာတိုင္းမွာေတာ့ မေကာင္းပါ။

မဟာစည္ဆရာေတာ္ေရးသားတဲ့ ဝိပႆနာရႈနည္းက်မ္းမွာ ထို႔ေၾကာင့္ ျမင္ဘူး ၾကားဘူး နံဘူး စားဘူး ေတြ႔ထိဘူး ၾကံသိဘူးေသာ ထိုအတိတ္ရုပ္နံတို႔ကို ျပန္၍စဥ္းစားမိတိုင္း ဃနပညတ္ထင္ရွားလွ်က္ နိစၥ သုခ အတၲဟု ထင္ျမင္ စြဲလမ္းမႈသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။

ျမန္မာစာမွာ ေဖၚျမဴလာေတြ အသံုးမ်ားတာေတာ့ မွန္တယ္။ ေနရာတိုင္းမွာေတာ့ တရားေသမွတ္မရပါ။ ျမန္မာစာကို ယူနီေဖါင္းဝတ္ေပးလို႔မရပါ။ မူကြဲရွိတယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၁-၂ဝ၁၇
၂-၉-၂ဝ၁၇
၁၁-၁-၂ဝ၁၈
၂၇-၁-၂ဝ၁၈
၃ဝ-၃-၂ဝ၁၈

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

တခုတ္တရ