Sunday, January 21, 2018

အမ်ားႏွင့္ တေယာက္

စာေရးဆရာ နတ္ႏြယ္ (၁၉၃၃-၂ဝ၁၁) ေရးသားခဲ့တဲ့စာအုပ္ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကို နမူနာတင္ျပပါရေစ။

ကမာၻ႔စာေပ တေစ့တေစာင္း
ကုသိုလ္တပဲ ငရဲတပိသာ (၁၉၆၉)
ခ်စ္သူႏွင့္ တခဏ မုန္းသူႏွင္ တဘဝ (၁၉၇၃)
စိတ္ထဲမွာ တကမာၻ (၁၉၇၄)
တခိုင္နန္းမိုး လြမ္းလဲ့ရည္
တဆယ္ (၁ဝ) (၁၉၆၄)
တပင္ကို ႏွစ္ပင္ယွက္တယ္ (၁၉၇၄)
တဖန္ျပန္၍ မႏိုးေသာ ေဝဒနာ (၁၉၈၃)
တမင္သက္သက္ (၁၉၆၁)
တဝဲလည္လည္ (၁၉၆၁)
တိတ္တဆိတ္ (၁၉၆၁)
တေကြ႔ေကြ႔ေတာ့ ေတြ႔ၾကဦးမယ္ (၁၉၆၆)
တေန႔မဟုတ္ တေန႔ (၁၉၆၅)
တေယာက္က မာယာ
နန္းစပယ္ႏွင့္ တေယာက္ျပီးတေယာက္ (၁၉၇၂)
မေန႔တေန႔က ရြာတဲ့မိုး
ရန္သူတရာ မိတ္ေဆြတေယာက္
သိဂႌတဝက္ ေရႊတဝက္ (၁၉၇၄)
အမ်ားႏွင့္ တေယာက္ (၁၉၈၃)
အျဖဴေရာင္ သစၥာပန္းတပြင့္ (၁၉၈၈)
အေကြ႔တေထာင္
ေနာက္ဆံုးတေန႔ ေနာက္ဆံုးကမာၻ (၁၉၇၆)

ျမန္မာစာသတ္ပံုေတြကို ၁၉၈၁ ကစျပီး အမိန္႔နဲ႔ တေျပးညီေအာင္ ေျပာင္းေစခဲ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ ျမန္မာစာဆရာ၊ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေတြက သေဘာမတူၾကပါ။ ၁၉၈၈ မတိုင္ခင္အထိ မွန္တယ္ထင္တဲ့သတ္ပံုနဲ႔ ေရးသားထုတ္ေဝခြင့္ ရွိတယ္။ စစ္အစိုးရတက္ျပီးေတာ့ အမိန္႔ရသတ္ပံုမဟုတ္တာကို ထုတ္ေဝခြင့္ မေပးေတာ့ပါ။ အဲဒီေခတ္မွာ ၾကီးျပင္းလာသူေတြက အဲတာကိုသာ အမွန္လို႔ထင္ေနၾကတယ္။ အရင္ထုတ္စာအုပ္ေတြကို ေပၚလစီသတ္ပံုနဲ႔ ျပင္ရိုက္ ထုတ္ေဝျခင္းဟာ စာေရးဆရာ ကဗ်ာဆရာေတြကို ေစာ္ကားျခင္းျဖစ္တယ္။

တစ္လဲ မွန္တာပါဘဲ အဲေလာက္ sensitive ျဖစ္မေနၾကပါနဲ႔လို႔ ကြန္မင့္တခု အခုပဲေတြ႔တယ္။ အဲလိုေျပာသူတေယာက္ ရွိလာကိုက တိုးတက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ သတ္ပံုဆိုတာ မူကြဲရွိတယ္။ အမွန္ကိုသိလို႔ ျပင္လာၾကတာေတြ ေတြ႔ေနရတယ္။ ေကာင္းတယ္။ ပညာစည္းကမ္းဆိုတာ တေသြးတသံတမိန္႔ မဟုတ္ပါ။ ပိုေကာင္း ပိုလြယ္ကူတာကို ျပင္လာရတယ္။

ေမာင္(စြယ္စံုက်မ္း) http://www.mssk.info/2016/11/blog-post_28.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၁-၂ဝ၁၈

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

ဖူးပြင့္ၾကတဲ့ ပန္းမာလာ သင္းရနံ႔ကျဖာ

ဆရာ ရနံ့ နဲ႔ အနံ့ကို ဘယ္လိုသုံးပါလဲ ရွင္းျပေပးပါ။ ရနံ႔ထံုသင္းလို႔ ကဝိဓဇသတ္ပံုက်မ္းမွာပါတယ္။ အနံ႔ကေတာ့ အ ထည့္လို႔ နာမ္စာလံုးျဖစ္လာတဲ့ အနံ...