ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မိႈင္း

တေန႔သ၌ ေမာင္မိႈင္းသည္ နံနက္ေစာေစာ ေနာက္ပါငေတႏွင့္ နရကန္ရြာက ေရာင္းခ်လာေသာ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္မ်ားကို တဆင့္ဝယ္ယူ၍ နန္းေတာ္ေရွ႕အနီး ဝင္းမႉးၾကီးအိမ္ဦးသို႔ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္မ်ားကို သြင္းပို႔ရန္ အေနာက္ေလွကားမွ တက္သြားၾကရာ အေနာက္တန္းလ်ားအနီး မီးဖိုေဆာင္အဝ၌ ခ်ဥ္ေပါင္ထမ္းကိုခ်၍ ေရတြက္ ေပးသြင္းျပီးလွ်င္ ေန႔စဥ္ စာရင္းမွတ္သား၍ ေရးေနဆဲတြင္ ေက်းကြ်န္မိန္းမမ်ားတို႔သည္ ေမာင္မိႈင္းသည္ ရယ္စရာစကားဆန္းဆန္းမ်ား ေျပာတတ္ေၾကာင္းကိုသိ၍ ဝိုင္းဝန္းက်ီစားေလ့ရွိၾက၏။

မၾကမ္းဆိုေသာ မိန္းမၾကီးတေယာက္က က်ီစား၍ သည္ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္မ်ိဳးသည္ ခါးလဲခါး သက္လဲသက္ အရြက္ကလည္း ပလူေတာင္ အေရာင္ကလည္း မြဲေျခာက္ေျခာက္ ဘယ္ၾကားကေကာက္၍ ရေလသိဟု ခပ္ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ေျပာေလ၏။

မိခါဆိုသူက အဟုတ္သားပေတာ္ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ကိုက လိပ္ေခြေခြႏွင့္ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေရာင္းတဲ့လူႏွင့္ တူေသးေတာ့၊ သူမို႔လို႔ ရွာ၍ ရတတ္ပေလဟု ဆိုေလ၏။

ထိုအခါ ေမာင္မိႈင္းက သည္ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္မ်ိဳးကို ကံရွိလို႔ စားရသည္ဟု မွတ္ပါ တစိမ့္စိမ့္ဝါး၍ လွ်ာမ်ားႏွင့္ေတြ႔ၾကေတာ့ မ်က္ေစ့ေတာင္ ဖြင့္မည္မဟုတ္ပါ။ တမုတ္ဆိုးနရကန္ရြာက ပြဲေတာ္ေတာင္ဆက္ရတဲ့ နရကန္ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ဆိုတာ သူပ။ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ကို ဆက္ေသာ ေဒၚသဲဦးတို႔ေတာင္ အိမ္ျဖဴျပတင္းေရႊခ်နဲ႔ေနေပါ့။ နရကန္ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္အေၾကာင္းကို စာဖြဲ႔၍ဆိုေသာ စာဆိုေတာ္ဦးတိုးကို ဝတ္လဲေတာ္ပုဆိုုး အထည္တရာႏွင့္ ကတၲီပါေစာင္ကို သနားေတာ္မူသည့္ျပင္ ဝင္းၾကက္ေျခခတ္ ေလွကားဦးတိုက္ အတြင္းပြတ္လံုး အျပင္ပြတ္လံုးႏွင့္ေနေစ အမိန္႔ေတာ္မွတ္ျပီးပါပေကာဟု ေျပာဆိုေလ၏။

ထိုအခါ အံုးကနဲ ရယ္ၾကေလ၏။

သီေပါမင္းလက္ထက္က ဝန္စာေရး ဦးၾကီး ေရးသားတဲ့စာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာထဲမွာ ေမာင္မိႈင္းဟာ သူတပါးသားပ်ိဳ သမီးပ်ိဳမ်ားကို လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားကာ ဖ်က္ဆီးေလ့ရွိတဲ့ သူယုတ္မာ ၾကာသမားတေယာက္ျဖစ္တယ္။

အမ်ိဳးျခားအမည္ကို အထင္ေတာ္ၾကီးေနၾကသူေတြကို ႏွိမ္လိုတဲ့အတြက္ ဆရာလြန္းဟာ မစၥတာေမာင္မိႈင္းအမည္ ခံယူျပီး သူရိယသတင္းစာမွာ စာေတြေရးသားပါေတာ့တယ္။

၁၉၆၀ ခုႏွစ္ ဟံသာဝတီတိုက္က ရိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝတဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မိႈင္းစာအုပ္ပါ ျမန္မာစာသတ္ပံုေတြကို ေလ့လာေစလိုပါတယ္။

တစ္ေန႔သ၌ မဟုတ္။ တစ္ဆင့္ဝယ္ယူ၍ မဟုတ္။ မိန္းမၾကီးတစ္ေယာက္က မဟုတ္။ တစ္စိမ့္စိမ့္ဝါး၍ မဟုတ္။ တစ္မုတ္ဆိုး မဟုတ္။ အထည္တစ္ရာႏွင့္ မဟုတ္။

ကေန႔ေခတ္မွာ ျမန္မာစာ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေလာက္ထိ တန္ဖိုးက်ေနပါေတာ့တယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃၀-၁၁-၂၀၁၈

ေမာင္မိႈင္းဝတၳဳ ေပၚေပါက္လာပံု

ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မိႈင္း ဝတၳဳေပၚေပါက္လာပံုမွာကား ဤသို႔ျဖစ္ေလသည္။ ဇာတကဝတၳဳမွတပါး ကာမဂုဏ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ေလာကီဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ကို ႏွစ္သက္ဖတ္ရႈလိုေသာ စာဖတ္ပရိသတ္သည္ ေမာင္ရင္ေမာင္ မမယ္မ ဝတၳဳ ေပၚေပါက္လာျပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အာသာမေျပ၊ ေစတသိက္ျပင္းျပ၊ ေတာင္းတမျငိမ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္ကို ဟံသာဝတီတိုက္ရွင္က သိျမင္ေသာအခါ ယင္းကဲ့သို႔ အလားတူဖတ္ရႈသူတို႔၏ အာရံုကို ခံုမင္စြဲလမ္းေစမည့္ ကာလေပၚ ဝတၳဳမ်ားကို ျဖည့္စြမ္းရိုက္ႏွိပ္ရန္ဆႏၵရွိသည့္အတိုင္း မိမိတိုက္တြင္းရွိ ကဝိေက်ာ္စြာ၊ ပါဠိဆရာအေပါင္း စည္းေဝးမိေသာအခါ မိမိဆႏၵကို ဖြင့္ဟ၍ ဥေယ်ာဇဥ္စကား ေျပာၾကားလိုက္ေလသည္။

ထိုအခါ ဆရာၾကီး အသီးသီးတို႔ကား ေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္စြာ တီတာႏြဲ႔ေႏွာင္း ေလာကီေၾကာင္းမ်ားကို ေရးသားရမည္မွာ သမၹပၸလာ ဝါစာေထြးျငိ ရွိမည္အေရး ဝန္ေလးလ်က္ရွိၾကစဥ္၊ ပညာရွင္တဦးျဖစ္သူ ဝန္စာေရးဦးၾကီးကား ေရွးအထက္ ကာလကပင္ အိပ္ဖန္အလွည့္က်စဥ္ အေဖၚအသင္းတို႔အား တညလံုးမအိပ္ခ်င္ေအာင္ ဖြဲ႔ဆင္ပံုခင္း ေျပာခဲ့ဘူးရင္း ရွိသည္တလည္းေၾကာင္း၊ ကဗ်ာလကၤာ ေလာကီေရးရာကို ေဖြရွာ စပ္စု ဗဟုႆုတ ၾကြယ္ဝသည္လည္း တေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ မိမိပင္ ေရးသားေပးပါမည္ဟု အာမဝန္တာခံလိုက္ျပီးသည့္ေနာက္ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မိႈင္း ဝတၳဳကို ေခတ္အၾကိဳက္ လိုက္ထိုက္ေအာင္ ေရးသားခဲ့ေလသည္။ ထိုဝတၳဳကို တႏွစ္တည္းမွာပင္ ပထမတြဲႏွင့္ ဒုတိယတြဲဟူ၍ ႏွစ္တြဲခြဲျခား၍ ရိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေဝခဲ့ေလသည္။

ထိုဝတၳဳမ်ားကို ဖတ္ရႈသူမ်ားက ႏွစ္သက္စြဲမက္ေၾကာင္းကို သိရွိေသာေၾကာင့္ ဦးၾကီးသည္ ျမကေလး၊ စိန္ကေလး၊ ခင္ခင္ညြန္႔ ဝတၳဳမ်ားကိုပါ ၾကားျဖတ္ေရးသားခဲ့ေလေသးသည္။ ထိုေနာက္မွတဖန္ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မိႈင္း ဝတၳဳကိုပင္ တတိယတြဲဟူ၍ ဆက္လက္ ေရးသားျပန္ေလသည္။ စတုတၳတြဲကို ဆက္လက္ေရးသားရန္ မူကလ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း မေရးျဖစ္သျဖင့္ စက္တင္ပံုႏွိပ္ျခင္း မျပဳႏိုင္ခဲ့ေပ။

ဝန္စာေရးဦးၾကီးေရးသားခဲ့တဲ့ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္သည္ ေမာင္မိႈင္း ဒုတိယတြဲပါ နိဒါန္းကေန ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ပညာရွင္တစ္ဦး မဟုတ္။ တစ္ညလံုး မဟုတ္။ တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ မဟုတ္။ တစ္ႏွစ္တည္းမွာပင္ မဟုတ္။

ကေန႔ျမန္မာစာ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္တန္ဖိုးထက္ ျမင့္တက္လာပါေစသတည္း။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၃၀-၁၁-၂၀၁၈

Comments

Popular posts from this blog

က်န္းမာျခင္းသည္ လာဘ္တပါး

တခုတ္တရ