Friday, December 27, 2019

Sunlight and Vitamin D ေနရာင္ႏွင့္ ဗီတာမင္ဒီ

Mirror ကေနအလင္းျပန္လာတဲ့ Sunlight B မွာ vitamin D ပါလား သိခ်င္ပါတယ္။

ေနေရာင္ကေန ဗီတာမင္ဒီ ရေစတယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ကိုယ္ခႏၶာက ေနေရာင္ကိုသံုးျပီး ဗီတာမင္ဒီအျဖစ္ ျပဳလုပ္ေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ အလင္းေရာင္ရတဲ့ အိမ္ခန္းထဲ ကားထဲ ထိုင္ေနလို႔ေတာ့ ဗီတာမင္ဒီ မရေစႏိုင္ပါ။

ေနေရာင္ထဲမွာပါတဲ့ UV ေခၚ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ လံုေလာက္ေအာင္ရမွာသာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲလိုျဖစ္ေအာင္ အသဲနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ေတြက ကယ္လ္စီယမ္ဓါတ္ဆားကို အသံုးျပဳျပီး လုပ္ေပးတာ။

ေနေရာင္ထဲမွာ Ultraviolet A (UVA) ေခၚ ေအအမ်ိဳးအစားနဲ႔ Ultraviolet B (UVB) ဘီအမ်ိဳးအစားလို႔ ၂ မ်ိဳးပါတယ္။ ေအအမ်ိဳးအစားက အေရျပားလႊာထဲကို အထဲနက္ေအာင္ဝင္ေရာက္ျပီး အသက္ျဖစ္သင့္တာထက္ပိုရင့္သလိုျဖစ္ေစတယ္။ ဘီအမ်ိဳးအစားက ေနေလာင္တာျဖစ္ေစတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘီအမ်ိဳးအစားကသာ ဗီတာမင္ဒီအျဖစ္ေျပာင္းေစႏိုင္တယ္။

အိမ္ထဲ ကားထဲ ရံုးထဲ ေက်ာင္းထဲေနတာနဲ႔ UVB လံုေလာက္ေအာင္ မရႏိုင္။ တခ်ိဳ႕မွန္ေတြက UVB rays ကို မဝင္ေစေအာင္ လုပ္ထားေသးတယ္။ အဲေတာ့ UVA radiation ပိုရေစတာ မေကာင္းပါ။

ဗီတာမင္ဒီလိုအပ္သူေတြ အစားအေသာက္ကေနရေစရမယ္။ အစဥ္အလာသံုးငါးၾကီးဆီကေနရမယ္။ ႏြားႏို႔၊ ငါးနဲ႔ ၾကက္ဥအဝါပိုင္း ေတြကေန ရမယ္။

Vitamin D ဗီတာမင္ (ဒီ) http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/vitamin-d.html
Vitamin D ဗီတာမင္ဒီ အေၾကာင္း https://doctortintswe.blogspot.com/2019/01/vitamin-d.html
Vitamin D ဗီတာမင္ဒီ ေမးခြန္း https://doctortintswe.blogspot.com/2018/09/vitamin-d.html
Vitamin D and Flu ဗီတာမင္ဒီ နဲ႔ တုပ္ေကြး https://doctortintswe.blogspot.com/2017/07/vitamin-d-and-flu.html
D3 and Super K နာမည္ႀကီးေနတဲ့ေဆးတဲ့ https://doctortintswe.blogspot.com/2018/10/d3-and-super-k.html

လူတေယာက္ဟာ တိုက္ရိုက္ေနေရာင္နဲ႔ တေန႔မွာ ၁၀ မိနစ္ထိေတြ႔ရတာနဲ႔ တေန႔တာဗီတာမင္ဒီ လံုေလာက္ေအာင္ ရတယ္။ ေအးတဲ့အရပ္မွာ ေနထိုင္ရသူေတြက ေနေရာင္နဲ႔ထိေတြ႔ဘို႔ အခ်ိန္ပိုလုိၾကတယ္။ အားေတာ့နာတယ္ နာမည္ႀကီးဆိုတိုင္း ၾသသဓေဆးလို႔ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၇-၁၂-၂၀၁၉

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

မုန္း

တင့္တင့္ပပ သင့္အလွကို ဗန္းျပဂုဏ္တင္ တန္ဆာဆင္၍ အစဥ္အျမဲ ဘဝင္ထဲဝယ္ လွိႈက္လွဲျငိျငိ ကိုယ္ခ်စ္မိ၏။ ၾကည္ၾကည္ျမျမ ရႈမဝသည့္ ထြန္းပသစ္သစ္ လွ...