Wednesday, February 20, 2019

Brown Rice ဆန္လံုးညိဳ

ဆရာရွင့္ က်ြန္မရိုေသစြာ စာေရးေမးျမန္းပါရေစရွင့္ Brown rice နဲ ့white rice မွာ white rice က အမ်ားႀကီးစားရင္ ၾကာရင္ side effect ျဖစ္တယ္လို ့ေျပာၾကပါတယ္ရွင့္ white rice ဆိုတာ ထိုင္းကလာတဲ့ဆန္ေမႊးလိုမ်ိဳး ေပၚဆန္းေမႊးလိုမ်ိဳးကို ေျပာတာပါရွင့္ ဟုတ္ပါသလားရွင့္ ဘာေၾကာင့္ပါလဲရွင့္

ကမာၻမွာ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္သမွ်ထဲက ဆန္ကို ၇၈%၊ ဂ်ံဳကို ၆၄% နဲ႔ ေျပာင္းကေန ၁၄% ကို စားသံုးခဲ့ၾကတယ္။ ဆန္ကေန အင္နာဂ်ီစုစုေပါင္းရဲ႕ ၁၉% နဲ႔ ပရိုတင္း ၁၃% ရၾကတယ္။

ျမန္မာျပည္လို မခ်မ္းသာေသးတဲ့ တိုင္းျပည္ေတြမွာ ဆန္ကိုသာအားထားၾကတယ္။ အာရွတိုက္မွာ ၉ဝ% စားသံုးၾကတယ္။ သန္း ၅ဝဝ ေက်ာ္တယ္။ အာဖရိတိုက္နဲ႔ ေတာင္အေမရိကတိုက္မွာလည္း ဆန္းစားသူမ်ားတယ္။ ဆန္ကေန ကယ္လိုရီ ၂ဝ% ေက်ာ္ရၾကတယ္။

Rice brown 1 cup (195 g) မွာပါတဲ့ အာဟာရဓါတ္မ်ား
Calories 216
Total Fat 1.8 g 2%
Saturated fat 0.4 g 2%
Polyunsaturated fat 0.6 g
Monounsaturated fat 0.6 g
Cholesterol 0 mg 0%
Sodium 10 mg 0%
Potassium 84 mg 2%
Total Carbohydrate 45 g 15%
Dietary fiber 3.5 g 14%
Sugar 0.7 g
Protein 5 g 10%
Vitamin A 0%
Vitamin C 0%
Calcium 2% Iron 4%
Vitamin D 0%
Vitamin B-6 15%
Vitamin B-12 0%
Magnesium 21%

ဆန္လံုးညိဳဟာ ႏွလံုးအတြက္ေကာင္းတယ္။ အစာေခ်ေကာင္းတယ္။ ကင္ဆာျဖစ္မွာ နည္းေစတယ္။ ဆီးခ်ိဳသမားေတြ ဆန္ျဖဴထက္ေတာ့ သင့္တ္။ ကိုလက္စေထာမ်ားသူေတြလည္းသင့္တယ္။ ဂ်ံဳထဲမွာတဲ့ ဂလူတင္နဲ႔မတည့္သူေတြ စားႏိုင္တယ္။

Rice vs. Wheat ဆန္နဲ႔ ဂ်ံဳ https://doctortintswe.blogspot.com/2015/12/rice-vs-wheat.html
Cereal မနက္စာ http://doctortintswe.blogspot.com/2017/03/cereal.html
Corn ေျပာင္းစားနည္း http://doctortintswe.blogspot.com/2016/12/corn.html
Oat အုတ္စပါး http://doctortintswe.blogspot.com/2014/11/oat.html
Storing Rice အသိုးကို အိုးေျပာင္းမထည့္ပါနဲ႔ https://doctortintswe.blogspot.com/2016/10/storing-rice.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၀-၂-၂၀၁၉

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Djenkol bean တညင္းသီးက်န္းမာေရး

၁။ တညင္းသီးက ေက်ာက္ကပ္ကို ထိခိုက္ပ်က္စီးေစတယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါသလား ဆရာ ၂။ ဆရာကခင္ဗ်ာ၊ တညင္းသီးက လူခႏၶာကိုယ္အတြက္ အက်ိုးျပုပါသလားခင္ဗ်ာ က်န...